Vasaros pradžioje vairuotojams atidumo reikės daugiau – nuo birželio 1 dienos įsigalios naujos KET. Visų pirma – atsiras naujų kelio ženklų. Svarbiausi iš jų: motorinių dviračių, kuriems priskiriami ir paspirtukai, eismo draudimas, dviračių gatvės pradžia ir pabaiga bei gyvenamųjų transporto priemonių eismo draudimas.
Didžiausia naujovė – skiriamaisiais ženklais pažymėtos dviračių gatvės. Pastarosios bus įrengtos ten, kur eismas lėtas ir ramus, pavyzdžiui, senamiesčiuose ar Lietuvos kurortuose. Tokiose gatvėse automobiliai važiuoti didesniu nei 30 km/val. greičiu negalės. Aplenkti dviračius, išvažiuojant į kitą eismo juostą, taip pat bus draudžiama. Be to, dviračiai galės važinėti laisvai, nesilaikydami dešiniojo kelio krašto. Vilniaus savivaldybė sako, kad tokioms gatvėms įrengti prireiks ir daugiau laiko, ir papildomų lėšų.
„Turi būti padarytas atitinkamas ženklinimas. Be to, tokiose gatvėse reikės ir papildomo vairuotojų informavimo, kadangi tai tikrai yra naujovė“, – teigė Vilniaus miesto eismo organizavimo skyriaus vedėjas Rimantas Baravykas.
Pėsčiuosius gąsdina keliese ant vieno elektrinio paspirtuko važinėjantys jaunuoliai. Paspirtukininkai problemų sukelia ir automobilių vairuotojams.
„Teko būti vos nesuvažinėtai, tai toks nelabai smagus jausmas. Man atrodo, kad galėtų būti ribojamas greitis“, – nuomone dalinosi vilnietė.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Pagal vasarą įsigaliosiančias naujas KET savivaldybės turės teisę pastatyti specialų naują ženklą, draudžiantį motorinių dviračių, o ir paspirtukų eismą.
Europos Komisijos duomenimis, tik penkios bendrijos šalys iš 27 vis dar nėra reglamentavusios elektrinių paspirtukų naudojimo, tarp jų – ir Lietuva. Nei KET, nei kituose teisės aktuose elektrinių paspirtukų sąvoka neegzistuoja.
„Mes matome tendencijas, sužeidimus, eismo įvykius, kurių daugėja dėl elektrinių paspirtukų, todėl svarstome įvairias iniciatyvas“, – kalbėjo susisiekimo ministerijos vyresnysis patarėjas Dmitrij Bial.
Mes matome tendencijas, sužeidimus, eismo įvykius, kurių daugėja dėl elektrinių paspirtukų, todėl svarstome įvairias iniciatyvas.
Anot Vilniaus savivaldybės, kol kas apriboti planuojama tik nuomojamų paspirtukų judėjimą.
„Mes intensyviai dirbame su nuomos bendrovėmis ir nagrinėjame tokią galimybę programiškai riboti jų greitį ir galbūt net uždrausti važiuoti į tam tikras vietas kur jie tikrai trukdo kitiems eismo dalyviams“, – aiškino R. Baravykas.
Nuo birželio bus išskiriamos A ir A+ maršrutinio transporto eismo juostos. Be to, vairuotojai gatvėse matys naujus baltos spalvos šviesoforus. Jie bus skirti tik viešajam transportui, tad kiti vairuotojai jais vadovautis negalės.
„Siekiant žaliojo transporto ir viešojo transporto tikslų bus galimybė naudoti tokius maršrutiniam transportui skirtus šviesoforus“, – sakė D. Bial.
Nuo birželio numatomos naujovės – antrasis KET pakeitimų etapas. Pirmasis įsigaliojo nuo sausio 1 d. Nuo metų pradžios pasikeitė avarinio koridoriaus pagalbos tarnyboms sudarymo tvarka, uždrausta statyti automobilius ties įvažiavimais ir išvažiavimais iš kiemų, patikslinta tvarka išvažiuojant iš greitėjimo juostos, vairuotojai įpareigoti kuo greičiau patraukti įkrautą automobilį iš įkrovimo vietos.
Naujausi komentarai