Slidu ne tik žiemą
Pirmiausia, ką pastebi ne vienas vairavimu besidomintis specialistas, vairuotojai vasarą keliuose elgiasi daug drąsiau – važiuoja greičiau, lengviau ryžtasi lenkimo manevrui, labiau atsipalaiduoja prie vairo.
„Taip, vasarą ant kelio tikrai nebus plikledžio, prispausto sniego ar atsiradusių provėžų, bet asfaltas šiltuoju metų laiku taip pat gali būti slidus, o automobilis sunkiai valdomas“, – kalba vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas.
Jis patarė atkreipti dėmesį į kelio ženklus, atsirandančius keliuose, kuriuose paklota nauja asfalto danga. Šalia tokių kelių statomi kelio ženklai, informuojantys, kad palijus kelio danga gali būti slidi. Taip nutinka todėl, kad ant naujos asfalto dangos labiau kaupiasi vanduo, todėl įvažiavus į tokį ruožą didesnė akvaplanavimo tikimybė, ypač tais atvejais, kai automobilis važiuoja su prastesnėmis vasarinėmis padangomis.
„Jeigu pajutote, kad įvažiavus į tokį ruožą automobilio vairas tampa laisvesnis – tarytum plaukia, lengvai atleiskite akceleratoriaus pedalą. Jokiu būdu nespauskite visa jėga stabdžių pedalo, nes automobilis gali tapti nesuvaldomas, be to, jei į tokį ruožą patekote automagistralėje ar greitkelyje, galite neįvertinti, kokiu greičiu link jūsų artėja iš paskos važiuojantis automobilis“, – perspėja A.Pakėnas.
Ilgametę vairavimo patirtį sukaupęs vyras tvirtino besistebintis vairuotojų elgesiu kai, net ir esant intensyviam lietui, jie nemažina greičio. „Lyjant lietui matomumas itin sumažėja, tad važiuoti tokiu pat greičiu kaip giedrą dieną neprotinga“, – kalba pašnekovas.
Svarbus ne vien automobilis
Dar vienas dalykas, svarbus ruošiantis kelionėms vasarą, – geras matomumas. Pilnas langų plovimo skysčio bakelis ir geri valytuvai užtikrins, kad būtinas matymo laukas bus skaidrus. A.Pakėnas pastebi, kad vasarą avarinių situacijų kyla ir dėl saulės. Neretai ji akina vairuotojus ne tik iš priekio (kaip vakarop važiuojant keliu Kaunas–Klaipėda), bet ir iš užpakalio. Tiek vienu, tiek kitu atveju padidėja susidūrimo galimybė.
Savo kelionės tikslą visi norime pasiekti kuo greičiau, tačiau tai nereiškia, kad dėl to ir turime važiuoti greičiau.
„Jeigu vairuotojas saulės bus apakintas iš priekio, jis nepamatys kliūties, esančios priešais automobilį, bet tuomet, kai saulė šviečia į nugarą, labai suprastėja matomumas per galinio vaizdo veidrodžius, tad vairuotojas gali rizikingai rikiuotis ar atlikti lenkimo manevrą, kai kitas automobilis yra priartėjęs pernelyg arti jo“, – atkreipia dėmesį vairavimo instruktorius.
A.Pakėnas nutarė priminti ir kitą visiems žinomą ir dažnai kartojamą tiesą, kad žiemą keliuose važinėja beveik vien tik automobiliai, vasarą į kelius išrieda visi – dviratininkai, motociklininkai, važnyčiotojai, šalikelėse ganomi gyvuliai, tad atidumas ir pagarba kelyje vieni kitiems, tokie pat reikalingi kaip atsarginis ratas, vaistinėlė ir avarinio sustojimo ženklas.
„Savo kelionės tikslą visi norime pasiekti kuo greičiau, tačiau tai nereiškia, kad dėl to ir turime važiuoti greičiau. Patarčiau suplanuoti laiką – išvažiuoti dešimčia minučių anksčiau, nei planavote, tuomet net ir atsiradus kažkokiems trukdžiams kelyje neprarasite daug laiko ir nesinervinsite, kad kažkur nespėjate“, – pasakojo A.Pakėnas.
Tvirtas pagrindas
Automobilių sporto treneris Jonas Dereškevičius atkreipė dėmesį, kad žiemą pakeitus pavasariui, o šį – vasarai daugelis vairuotojų pasikeičia automobilio ratus į didesnius. Žieminius R15 pakeičia R16 ar net didesni R17.
„Automobilis atrodo išvaizdžiau, tačiau dėl tokių pasikeitimų pakinta ir automobilio valdymas. Dėl didesnių ir platesnių ratų automobilis kitaip greitėja, kitaip elgiasi ir posūkiuose. Tad visuomet turime turėti galvoje, kad besikeičiant važiavimo sąlygoms, šiuo atveju net ir joms gerėjant, reikia nepamiršti, kad prisiminti savo įgūdžius tenka ir pačiam vairuotojui“, – įsitikinęs pašnekovas.
A.Pakėnas vairuotojams, kurie šiltuoju metų laiku keliauja į kaimiškas vietoves bei važiuoja žvyrkeliais, davė ir keletą patarimų, kaip elgtis tokiame kelyje. „Visuomet rinkitės labiau suplūktą kelio dalį – atsiradusias suspaustas tvirtas provėžas, tuomet išvengsite automobilio „plaukiojimo“, nes iš provėžų išstumtas smėlis ir akmenukai paverčia automobilį mažiau stabilų, tad jį gali sumėtyti ir nuslysite nuo kelio“, – primena pašnekovas.
Tiek A.Pakėnas, tiek ir J.Dereškevičius visiems vairuotojams priminė, kad, nepaisant iš pirmo žvilgsnio gerų eismo sąlygų, reikia būti kritiškesniems sau ir įvertinti kuo daugiau aplinkybių renkantis saugų važiavimo greitį.
Naujausi komentarai