- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo birželio 25-osios įvairių šalies kelių ruožuose įrengti greičio matuokliai turėjo pradėti fiksuoti vidutinį šiais kelio ruožais važiuojančių automobilių greitį, tačiau taip nenutiko dėl dviejų įmonių kivirčų.
Kai Lietuvos automobilių kelių direkcija įsigijo vidutinio greičio matuoklius buvo paskelbtas konkursas, kurio metu viena iš jame dalyvavusių įmonių už 3 630 eurų parengė matuoklių metrologinės patikros metodiką.
Tuomet buvo paskelbtas kitas konkursas, kad būtų išrinkta įmonė, kuri, remdamasi anksčiau parengta metrologinės patikros metodika, atliktų sektorinių greičio matuoklių bandymus. Nutiko taip, kad dvi Lietuvos rinkoje konkuruojančios metrologines paslaugas teikiančios įmonės laimėjo skirtingus konkursus – Vilniaus metrologijos centras parengė matuoklių patikros metodiką, o "EKS tyrimų laboratorija" tapo atsakinga už matuoklių patikrinimą, remiantis konkurentų įmonės sukurta metodika.
Kaip teigia abiejų paslaugų pirkimus užsakiusios Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) laikinasis vadovas Vitalijus Andrejevas, "EKS tyrimų laboratorija" pareiškė, kad pagal parengtą metodiką įvertinti ir patikrinti greičio matuoklių neįmanoma, o jeigu toks patikrinimas bus atliktas, vairuotojai teismuose galės užginčyti matuokliais užfiksuotus duomenis. Dėl tokios susiklosčiusios situacijos LAKD skelbia konkursą naujos metodikos rengimui ir metrologinei patikrai. Jeigu viskas vyks sklandžiai, vasaros pabaigoje turėtų būti pasirašyta sutartis dėl greičio matuoklių metrologinės patikros, o matuokliai tikriausiai pažeidėjams protokolus už padarytus pažeidimus pradės siųsti šių metų pabaigoje arba jau kitąmet. Dabar greičio matuokliai veikia testiniu režimu – pažeidėjai fiksuojami, tačiau jiems neformuojami nusižengimų protokolai.
Netrukus bus skelbiamas dar vienas konkursas įsigyti dar 50 vidutinio greičio matuoklių ir 30 taškinių greičio matuoklių. Tikimasi, kad jau 2020 m. šalies teritorijoje veiks apie 500 skirtingų greičio kontrolės sistemų. Kol kas visi greičio matuokliai įrengti keliuose, kur maksimali greičio riba yra 90 km/val., dabar eismo saugumo specialistai vertina saugumo situaciją keliuose ir šių metų rugsėjį paskelbs, kokiuose dar kelių ruožuose artimiausiu metu bus įrengti vidutinio greičio matuokliais.
Kaip jau minėjome, greičio matuokliai, įrengti keliuose, užfiksuotiems pažeidėjams protokolų nesiunčia, tačiau visa užfiksuotų pažeidimų statistika lieka LAKD kompiuteriuose. Skaitytojams lentelėje pateikiame skaičius, kiek per šių metų birželį vairuotojų viršijo greitį kelio atkarpose, kur stebimas vidutinis transporto priemonių greitis.
Vidutinio greičio matuokliai birželį užfiksavo
Greitis Vairuotojų skaičius
100–110 km/val. -> 37 384
110–120 km/val. -> 10 631
130–140 km/val. -> 2 422
130–140 km/val. -> 681
140–150 km/val. -> 215
150–160 km/val. -> 97
160–170 km/val. -> 50
170–180 km/val. -> 21
180 km/val. ir daugiau -> 112
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?4
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...
-
Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą23
Elektrinis monstras, turėjęs tapti „Tesla“ koncerno kūrybos viršūne, sulaukia vis daugiau apkalbų ir kritikos. Tačiau net ir kandžiausi atsiliepimai nemažina ažiotažo dėl pirmojo elektrinio sportinio visureigio „Cybertruck&l...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą3
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...