Nors iki naujojo „Volvo XC90“ debiuto liko nedaug, tačiau Švedijos automobilių gamintojas „Volvo“ atskleidė dar šiek tiek detalių apie šį modelį. Inovatyvumu pasižymi ne tik funkcionalus ir praktiškas naujos kartos „XC90“ interjeras, bet ir naujos automobilio valdymo sistemos. Naujajame „XC90“ tradiciniai mygtukai ir valdymo prietaisai pakeisti dideliu lietimui jautriu ekranu, panašiu į planšetinį kompiuterį, ir projekciniu ekranu ant priekinio automobilio stiklo („Head-up display“). Kartu sistemos valdymui yra naudojami valdymo mygtukai ant vairo bei moderniausia valdymo balsu sistema.
„Volvo Car Group“ specialistų sukurta moderniausia rinkoje prieinama automobilio valdymo sistema leis naujos kartos „XC90“ vairuotojui kiek įmanoma rečiau atitraukti akis nuo kelio, tačiau tuo pat metu patogiai valdyti sistemą ar keisti jos nustatymus. Naujos technologijos leis pažvelgti į kelionę kiek kitokiu kampu - vairuotojo bei automobiliu keliaujančių asmenų patogumui siūlomos įvairios paslaugos, tarp kurių - integruotos programėlės, kurios padės greitai ir patogiai susimokėti už parkavimo vietą, klausytis naujausių muzikos kūrinių ir atliks dar daugybę kitų funkcijų.
„Automobiliai vis dažniau susiejami su internetu ir juose siūloma vis daugiau funkcijų bei paslaugų, todėl vairuotojo sąveika su automobilio sistemomis palaipsniui įgauna didesnę svarbą. Mes pasirūpinome, kad „Volvo“ automobiliuose ši sąveika visada būtų saugi ir patogi naudoti“, – sako Tomas M. Mülleris, „Volvo Car Group“ Elektronikos ir elektros inžinerijos padalinio viceprezidentas.
Įprastą rinkoje prieinamų aukščiausios klasės automobilių valdymo sistemą sudaro 30 ar daugiau mygtukų, paskirstytų po visą prietaisų skydelį, todėl vairuotojui gana sunku juos sužiūrėti ir valdyti. Dėl šios priežasties nuolat blaškomas vairuotojo dėmesys.
„Volvo“ naujoji vartotojo sąsaja, sudedamoji „Sensus“ išmanios informacinės-pramoginės sistemos dalis, apjungia naujausią lietimui jautru ekranu valdomą programinę ir techninę įrangą siekiant vairuotojui kuo paprasčiau perteikti sistemos veikimo principus, nurodyti valdymo įtaisų išdėstymo vietas ir paaiškinti jų valdymą.
„Mūsų dizaineriai ir inžinieriai pirma stengėsi sukurti sklandžią ir dėmesio neblaškančią sąveiką. Automobilio valdymo sistema sukurta taip, kad vairuotojui tektų kiek įmanoma rečiau atitraukti akis nuo kelio, o rankas nuo vairo“, – sako Tomas Ingenlatas (Thomas Ingenlath), „Volvo Car Group“ dizaino skyriaus viceprezidentas.
Naujoji automobilio kontrolės sistema – tai tik vienas iš daugelio pavyzdžių, patvirtinančių, kad naujasis „XC90“ suprojektuotas atsižvelgiant į vairuosiančių žmonių poreikius.
Tradicinius mygtukus ir valdymo prietaisus pakeitė didelis, panašus į planšetinį kompiuterį, lietimui jautrus ekranas prietaisų skydelyje. Centrinė konsolė sąveikauja su priešais vairuotoją įtaisytu adaptyviuoju skaitmeniniu prietaisų skydeliu ir tuo pačiu metu svarbi informacija yra projektuojama ant priekinio automobilio stiklo akių lygyje esančiame projekciniame ekrane („Head-up display“). Taip pat sistemos valdymui yra naudojami valdymo mygtukai ant vairaračio bei moderniausia valdymo balsu sistema.
„Informacijos, navigacijos ir medijos leistuvės valdymo įtaisai yra viršutinėje ekrano dalyje ir jas lengva reguliuoti, netgi mūvint pirštines. Telefono valdymo įtaisai, programų piktogramos ir oro kondicionavimo sistemos valdymo įtaisai išdėstyti apatinėje ekrano dalyje ir juos patogu pasiekti bei paliesti. Visas šis išdėstymas grindžiamas panaudojamumo ir vartotojų patirties išsamiais moksliniais tyrimais bei naujausiomis technologijomis“, – sako dr. Peteris Mertensas, „Volvo Cars“ tyrimų ir plėtros viceprezidentas.
Jeigu ekrane paliečiamas vienas iš elementų, šis elementas išskleidžiamas, o kiti elementai lieka neatidaryti, tačiau matomi ir bet kada parengti naudoti. Todėl lietimui jautrų ekraną labai patogu naudoti, nes norint pasirinkti kitą funkciją, nereikia kiekvieną kartą atverti pagrindinio meniu.
„Adaptyvusis skaitmeninis prietaisų skydelis ir projekcinis ekranas ant priekinio automobilio stiklo („Head-up display“) užtikrina, kad svarbiausia informacija visada būtų po ranka, kai vairuotojui jos reikia“, – sako p. Ingenlatas.
Dėl debesijos teikiamų paslaugų „Volvo“ savininkai galės pilnavertiškai išnaudoti kompanijos „Here“ navigacijos sistemą bei prisijungti prie interneto.
„Sensus“ informacijos ir pramogų sistema, paremta debesijos paslaugų pagrindu, siūlo platų taikomųjų programų pasirinkimą (priklausomai nuo rinkos). Automobilyje sėdintys žmonės galės vieno mygtuko paspaudimu surasti mėgstamą restoraną ar prekybos centrą, susimokėti už parkavimo vietą, mėgautis puikia garso ir vaizdo transliacija – visa tai viename automobilyje.
„Be to, „Connected Service Booking“ programėlė Jums ne tik primins, kad laikas apsilankyti automobilių servise, bet ir pasiūlys susitarti dėl susitikimo su Jūsų „Volvo“ atstovu“, - sako p. Mülleris.
Naujasis „XC90“ - pirmasis „Volvo“ automobilis, kuriame bus naudojama „Apple CarPlay“ programa. Visas funkcines galimybes ir paslaugas, kurios gerai pažįstamos planšetinių kompiuterių (iPad), išmaniųjų telefonų (iPhone) ar nešiojamų grotuvų (iPod) naudotojams, naujoji „Apple CarPlay“ paslauga per didžiulį centrinį valdymui skirtą jutiklinį ekraną perkels tiesiai į automobilį. „Apple CarPlay“ paslaugoje naudotojai iš karto atpažins pagrindines „iPhone“ išmaniojo telefono taikomąsias programas ir galės intuityviai bei patogiai atsiliepti į skambučius, naudotis navigacija, siųsti žinutes ir klausytis muzikos.
„Kompanijos „Apple“ sukurta aiški ir intuityvi naudotojo sąsaja – tai puikus „Volvo“ skandinaviškojo dizaino ir mūsų dėmesio skystųjų kristalų technologijų funkcinių galimybių panaudojimui derinys,“ – pridūrė p. Ingenlatas.
Naujausi komentarai