Kitą savaitę prasidėsiantis 21-asis „Kino pavasaris“ Vilnių pavers tarptautinio kino centru. Šiandien festivalis skelbia, kokie konkursinių programų žiuri nariai, režisieriai, aktoriai, prodiuseriai ir operatoriai aplankys Lietuvą festivalio metu. Sąraše – garbingos pavardės.
Rinktiniai „Kino pavasario“ filmai tradiciškai dalyvaus trijose konkursinėse programose – „Nauja Europa, nauji vardai“, „Baltijos žvilgsnis“ ir „Trumpas konkursas“. Pirmą kartą festivalio rengiamą muzikinių klipų konkursą „Kažkas atsitiko“ taip pat vertins tarptautinė žiuri.
Vilnių aplankys dviejuose konkursiniuose filmuose vaidinusi aktorė
Nuolatinė Kanų festivalio žiuri narė, buvusi kino kritikų asociacijos FIPRESCI viceprezidentė, Čilės kino kritikė Pamela Biénzobas, Busano kino festivalio programos sudarytojas Jinas Parkas (Pietų Korėja), Taragonos (Ispanija) kino festivalio direktorius ir Talino kino festivalio „Juodosios naktys“ programos sudarytojas Javieras Garcia Puerto, pernai „Kino pavasaryje“ didelės sėkmės sulaukusio, Vroclavo kino festivalio geriausio filmo „Liuciferis“ režisierius Gustas Van den Berghe'as, įtakingiausias Rusijos kino kritikas, istorikas, kelių festivalių programų sudarytojas Andrejus Plakhovas – šie „Kino pavasario“ svečiai vertins programos „Nauja Europa, nauji vardai“ filmus. Programoje dalyvauja debiutuojantys režisieriai iš Vidurio ir Rytų Europos.
Į Lietuvą atvyks ir „Naujos Europos, naujų vardų“ konkurse dalyvaujančių filmų atstovai: kamerinės dviejų aktorių dramos „Valpurgijos naktis“ (orig. „Walpurgis Night“) režisierius Marcinas Bortkiewiczas ir pagrindinio vaidmens atlikėja Małgorzata Stein, dramos „Troškulys“ („Thirst“) aktorius bulgaras Alexanderis Benevas. Festivalis ypatingai džiaugiasi lenkų tragikomedijos „Mano moterys karvės“ („These Daughters of Mine“) komandos viešnage: su žiūrovais susitiks režisierė Kinga Dębska, prodiuseris Zbigniewas Domagalskis ir aktorius Marianas Dziędzielas.
Festivalyje taip pat lankysis ir čekų tikrais įvykiais paremtos erotinės dramos „Aš, Olga Hepnarova“ („I, Olga Hepnarova“) kūrėjai: geriausiais režisieriais Sofijoje prieš savaitę pripažinti Petras Kazda ir Tomášas Weinrebas bei pagrindinė aktorė Michalina Olszańska. Ši aktorė atliko ir vieną pagrindinių vaidmenų išradingajame miuzikle „Šokių aikštelės dukterys“ („The Lure“), kuris tapo Sandanso kino festivalio sensacija su specialiuoju žiuri prizu ir pavergė Sofijos kino festivalyje teisėjavusius jaunuosius vertintojus. Šiandien M. Olszańska – viena svarbiausių jaunųjų Lenkijos aktorių.
Iš Slovakijos atvyks ir dramos „Eva Nova“ režisierius Marko Škopas, apdovanotas FIPRESCI kino kritikų asociacijos prizu už geriausią metų atradimą Toronto kino festivalyje. Iš Serbijos – psichologinio ir aistringo trilerio „Drėgmė“ („Hummidity“) režisierius Nikolas Ljuca. Lietuvą taip pat aplankys Čekijos dramos „Filmo apie šeimą“ („Family Film“) aktorė Eliška Křenková, Bosnijos ir Hercegovinos filmo „Mūsų kasdienis gyvenimas“ („Our Everyday Life“) režisierė bei scenarijaus autorė Ines Tanović.
Atvyksta geriausias Berlyno kino festivalio scenaristas
Kitoje „Kino pavasario“ konkursinėje programoje „Baltijos žvilgsnis“ bus vertinami dešimt vaidybinių ir dokumentinių filmų iš Baltijos jūros regiono šalių – nuo Skandinavijos iki Lietuvos ir Latvijos. Čia varžysis ir du lietuviški filmai: Manto Kvedaravičiaus dokumentinis esė „Mariupolis“ ir Igno Miškinio provokuojanti drama „Karalių pamaina“ su Vainiumi Sodeika, Aiste Diržiūte, Dainiumi Gavenoniu ir Vidu Petkevičiumi.
„Baltijos žvilgsnio“ programos filmus vertins Dublino filmų festivalio direktorė Gráinne Huphreys, su dešimtimi filmų dirbusi Prancūzijos prodiuserė Juliette Lepourte (garsiausias jos kūrinys – vengrų meistro Bella Tarro šedevras „Turino arklys“), Berlyno kino festivalyje FIPRESCI kino kritikų asociacijos apdovanojimo gavusio ir Las Palmo (Ispanija) festivalio publikos simpatijų prizo nusipelniusio filmo-galvosūkio „Aloyzas“ (paslaptingoji romantinė drama įtraukta į „Kino pavasario“ programą „Metų atradimai“) režisierius šveicaras Tobias Nölle (2007 m. Lokarno kino festivalyje apdovanotas „Auksiniu leopardžiuku“ už geriausią trumpametražį filmą „Renė“), įtakingajam ir legendiniam Prancūzijos kino leidiniui „Cahiers du Cinéma“ rašantis Izraelio kino kritikas ir kino istorikas Arielis Schweitzeras ir pernai geriausia programos „Nauja Europa, nauji vardai“ aktore už vaidmenį dramoje „Pamoka“ išrinkta bulgarė Margita Gosheva (vėliau ji buvo pripažinta geriausia aktore ir Transilvanijos tarptautiniame kino festivalyje). Sugrįžusi į Vilnių ir atidžiai stebėdama „Baltijos žvilgsnio“ filmus Margita lauks svarbių žinių iš Paryžiaus, nes du naujausi bulgariški filmai, kuriuose ji vaidina, pretenduoja patekti į Kanų festivalio programas. Vieną iš ryškiausių kandidatų „Šlovė“ režisavo „Pamokos“ autoriai Kristina Grozeva ir Petaras Valchanovas.
„Baltijos žvilgsnyje“ iš viso varžysis 10 filmų. Patvirtinta, kad su Vilniaus žiūrovais susitiks Švedijos prodiuserė Helene Granqvist (išradingą lėlinę animaciją ir aktorių suvaidintą šiurpią dramą apie smurtą prieš moteris apgaubianti „Močiutė šoka ant stalo“ / „Granny's Dancing on the Table“), surežisuotą gyvenimą Šiaurės Korėjoje demaskuojančio dokumentinio filmo „Čia visad šviečia saulė“ („Under The Sun“) drąsioji operatorė rusė Alexandra Ivanova (jai teko slėpti laikmenas su paslapčia nufilmuota medžiaga nuo cenzorių), už geriausią operatoriaus Wojciecho Starono darbą Talino kino festivalyje „Juodosios naktys“ apdovanotos originalios tragikomedijos „Aušra“ („Dawn“) režisierė ir scenarijaus autorė latvė Laila Pakalnina (ji garbingai prisiėmė „Baltijos žvilgsnio“ žiuri narės pareigas 2014 m.).
Į festivalio žiūrovų klausimus po balandžio 13 d. seanso atsakys ir Berlyno kino festivalyje „Sidabriniu lokiu“ už geriausią scenarijų apdovanotas filmo „Jungtinės meilės valstijos“ („United States of Love“) režisierius ir scenaristas Tomaszas Wasilewskis, tikrais istoriniais faktais paremtos dramos „Mielasis Hansas, brangusis Piotras“ („My Good Hans“) režisierius ir scenarijaus autorius rusas Aleksandras Mindadze ir, žinoma, abiejų programos lietuviškų filmų režisieriai – Mantas Kvedaravičius ir Ignas Miškinis.
Pirmą kartą Vilniuje – lenkiškojo „Vice“ redaktorius
„Kino pavasario“ trumpametražius filmus vertins režisieriai, sukūrę pilnametražius filmus, kurie šiemet atrinkti į „Kino pavasario“ programą: tai kolumbietis, Talino kino festivalio debiutinių filmų konkurse nugalėjusios ir FIPRESCI kino kritikų asociacijos prizu apdovanotos intymios ir egzotiškos dramos „Gimdymas“ („Delivery“) režisierius, scenaristas, prodiuseris Martínas Mejía Rugelesas, nenuspėjamo realiu laiku vykstančio trilerio „Įsibrovimas“ („Interruption“) autorius graikas Yorgosas Zoisas (jo debiutinis trumpametražis filmas „Užburtas ratas“ / „Casus Belli“ buvo atrinktas į daugiau nei 50 kino festivalių, o antrasis trumpametražis „Už rėmų“ nugalėjo Venecijoje ir buvo nominuotas Europos kino meno akademijos apdovanojimui) ir Miuncheno kino festivalyje FIPRESCI kino kritikų asociacijos prizu apdovanotos sensacingos erotinės dramos dramos „Nežiūrėk į mane taip“ („Don’t Look At Me That Way“) mongolų kilmės režisierė, scenaristė, pagrindinė aktorė Uisenma Borchu. Ji į Vilnių atvyks atsiėmusi perspektyviausios jaunos režisierės apdovanojimą Osakos azijietiškų filmų festivalyje ir nusipelniusi Bavarijos kino apdovanojimo už geriausią debiutą.
Programos „Nauja Europa – nauji vardai“ favoritą rinks ir konfederacijos CICAE tarptautinė žiuri. Ją sudarys Monso (Belgija) „Love“ kino festivalio vykdančioji direktorė André Ceuterick. Austrijos kino kuratorė Gertraud Eiter ir už Vilniaus kino teatro „Pasaka“ programą ir komunikaciją atsakinga Rūta Švedkauskaitė.
Pirmą kartą rengiamą lietuviškų muzikinių klipų konkursą „Kažkas atsitiko“ vertins žiuri, kurioje – ir į festivalį atvykstantis ypač populiaraus pasaulinio naujienų tinklo „Vice“ Lenkijos padalinio redaktorius, muzikai daug dėmesio savo darbe skiriantis Pawelas Maczewskis. Jis prisijungs prie Lietuvoje ir užsienio šalyse kuriančių klipų konkurso žiuri narių: veiksmo komedijos „Redirected / Už Lietuvą“ režisieriaus Emilio Vėlyvio, buvusio „MTV Lietuva“ kūrybos vadovo Tomo Ramanausko, muzikos tinklaraštininkės Dainos Dubauskaitės, dokumentinių filmų „Igrushki“ ir „Alkofutbolas“ operatoriaus Viliaus Mačiulskio, lietuvišką muziką pasauliui pristatančio tinklalapio „MusicExportFund“ redaktoriaus brito George'o East ir muzikinio filmo „Kažkas atsitiko“ režisieriaus Artūro Pozdniakovo.
Naujausi komentarai