„Dėl renginio ar skrydžio vykdymo ar nevykdymo galutinį sprendimą priima nuotolinis pilotas arba bepiločio orlaivio naudotojas. Tas įrašyta ir leidimo išdavimo dokumentuose, prieš išduodant leidimą yra įvertinama rizika. Pilotas turi būti įsitikinęs, kad meteorologinės sąlygos yra tinkamos vykdyti skrydį“, – pasakojo Transporto kompetencijų agentūros Skrydžių priežiūros skyriaus grupės vadovas Adolfas Kuzborskis.
„Leidimas yra išduodamas bepiločio orlaivio naudotojui, jis atsakingas už skrydį, kuris buvo vykdomas. Visi dronai yra valdomi viena programa, nėra taip, kad šimtas žmonių stovi su pultais, nėra taip, kad kiekvienam dronui yra po atskirą nuotolinį pilotą“, – aiškino A. Kuzborskis.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Jis atskleidė, kokios detalės buvo derinamos su Transporto kompetencijų agentūra.
Tyrimas atsakys į daug klausimų. Sunku šią dieną vertinti, aš tik džiaugiuosi, kad niekas nenukentėjo.
„Visų procedūrų metu yra derinamas avarinis planas. Negaliu pasakyti dėl konkrečios vietos, bet toks planas yra numatytas tarp visų dokumentų, reikalingų leidimo išdavimui. Nusižengimus nagrinėja ne mūsų institucija, o Lietuvos transporto saugos administracija. Bet dėl leidimų – taip. Iš esmės, šiuo atveju tai yra specialiosios kategorijos skrydis, jam reikia parengti rizikos vertinimą, taip pat suderinti vietą. Išduodant leidimą, yra surašomos sąlygos. Nusileidimas į vandenį yra avarinė situacija – tokie dalykai tikrai nebuvo derinami. Bet paties leidimo išdavimo procese yra dėliojami įvairūs scenarijai – derinamos detalės, vieta, taip pat skrydžiui buvo įsteigta atskira zona, kad ten negalėtų įskristi kiti orlaiviai. Taip pat viena iš sąlygų leidimui yra nepertraukiama komunikacija su oro navigacija, kuri yra atsakinga už oro eismą. Tos visos detalės yra derinamos, bet pasitaiko įvairiausių netikėtumų“, – sakė A. Kuzborskis.
„Rizikos vertinimo metu yra derinamos aplinkybės. Šiuo atveju, skrydžio vieta nėra numatyta virš žmonių, yra numatyta virš Gedimino pilies, kalno. Taip pat rizikos vertinime buvo numatyta, kad visi įėjimai bus uždaryti. Visas pasirodymas vyko ne virš pašalinių žmonių minios“, – teigė A. Kuzborskis.
Transporto kompetencijų agentūra, anot pašnekovo, nėra ta įstaiga, kuri gali nurodyti konkrečias vietas avariniam nusileidimui.
„Tai yra nuotolinio piloto pasirinkimas, o visa tai, kas numatyta dokumentacijoje, rizikos vertinime, kad turi suveikti tam tikri saugikliai, t. y. pirminė apsaugos zona, antrinė apsaugos zona, kai apskritai varikliai orlaivių turi išsijungti, kad kažkur toli neišskristų ir nepridarytų žalos“, – kalbėjo A. Kuzborskis.
Jis sakė, kad nusileidimo į Nerį kol kas vertinti negali – tam atliekamas tyrimas.
„Tyrimas atsakys į daug klausimų. Sunku šią dieną vertinti, aš tik džiaugiuosi, kad niekas nenukentėjo“, – tikino pašnekovas.
Naujausi komentarai