Pereiti į pagrindinį turinį

Dujų degalinė statoma nepasibaigus teisminiams ginčams

2010-08-23 12:24
Dujų degalinė statoma nepasibaigus teisminiams ginčams
Dujų degalinė statoma nepasibaigus teisminiams ginčams / Tomo Raginos nuotr.

"Kauno autobusų" direktoriaus Mindaugo Grigelio užmojis Vilijampolėje netoli Nemuno pastatyti dujų kompresorinę ir degalinę intensyviai stumiamas pirmyn. Nepaisant teisminių ginčų dėl galimų pažeidimų, savivaldybės įmonė vadovas, užtariamas mero Andriaus Kupčinsko, valstybei priklausančioje žemėje tvarkosi kaip savo kieme.

ES parama – burtažodis?

Po Žolinės šventės "Kauno autobusų" teritorijoje prasidėjo statybos darbai: kasami grioviai, tiesiami vamzdžiai, vežamos reikalingos medžiagos. Tam nesutrukdė net tai, kad valstybei priklausančio žemės sklypo nuoma "Kauno autobusams" nutraukta, o teismai dar tebenagrinėja galbūt neskaidraus statyboms reikalingų dokumentų rengimo ir išdavimo peripetijas.

"Žinau, kad jokios statybos ten neprasidėjo", – pareiškė Kauno meras Andrius Kupčinskas. Tačiau tuoj pat pažėrė, jo nuomone, svarių argumentų, kaip miestui gyvybiškai būtina turėti dujų degalinę.

Pasak A.Kupčinsko, artimiausiu metu penki didieji Lietuvos miestai galės dalytis Europos Sąjungos (ES) finansinę paramą dujas naudojantiems autobusams įsigyti. "Be dujų degalinės neapsieisime. Ten įrengiama laikina kompresorinė", – paaiškino miesto vadovas, nors vos prieš kelias akimirkas teigė, kad jokių statybų "Kauno autobusų" teritorijoje nevyksta.

Pasiteiravus, ar tokiems darbams nereikalingi jokie leidimai, A.Kupčinskas atkirto, kad už tai atsakingas bendrovės vadovas.

Užsiminus, kad dujų degalinei galbūt galima rasti vietą ne šalia Nemuno, o kitur, miesto meras atrėžė: "Galime dar metus ieškoti kitos vietos, bet tada liksime be nieko. Atsisakyti ES paramos nebūtų protinga." Šiuo metu galimybė Lietuvoje įsipilti gamtinių dujų yra tik Vilniuje ir Klaipėdoje.

Kyla klausimas, kodėl Kaunui staiga prireikė autobusų, kurie naudoja dujas, o ES parama ekologiškam viešajam transportui nenaudojama ekologiškam troleibusų parkui plėsti. Juolab kad, savivaldybės Plėtros programų ir investicijų skyriaus duomenimis, savivaldybė dar nėra parengusi jokio projekto tokiai paramai gauti. Miesto valdžia jau greičiausiai pamiršo planus tiesti troleibusų liniją į tankiai apgyvendintus Šilainius. Nutiesti liniją, įsigyti naujų troleibusų galima pasinaudojant ES parama, kuri skiriama ekologiško viešojo transporto plėtrai.

Negali nieko neveikti

"Kauno diena" jau rašė, kad "Kauno autobusų" vadovas slapta nuo miesto tarybos sudarė sandorį su privačia bendrove "SG dujos", kuri bendrovei išnuomotoje valstybinėje žemėje turėtų pastatyti suslėgtų gamtinių dujų kompresorinę ir lėtaeigę bei greitaeigę dujų užpylimo degalines. Kilo abejonių, kad buvo klastojami dokumentai ir siekta užvaldyti valstybinę žemę.

Vilniaus apygardos administracinio teismo teisėjų kolegija panaikino savivaldybės Urbanistikos skyriaus išduotą ir abejonių kėlusį projektavimo sąlygų sąvadą ir Nuolatinės statybos komisijos priimtą sprendimą išduoti statybos leidimą degalinei rekonstruoti "Kauno autobusų" teritorijoje. Be šių dokumentų netenka galios ir Kauno apskrities viršininko administracijos išduotas statybos leidimas. "Kauno autobusai" šį sprendimą apskundė aukštesnės instancijos teismui. M.Grigelis ne kartą tvirtino nesureikšminantis situacijos ir laukiantis, kol teismas viską išsiaiškins.

Vis dėlto "Kauno autobusų" vadovas ėmėsi darbo nesulaukęs teisėsaugos verdikto.

Apie tai, kad degalinę skubama statyti, nes norima gauti ES paramą ekologiškam viešajam transportui įsigyti, savivaldybei priklausančios įmonės direktorius net neužsiminė. Kaip pagrindinį argumentą M.Grigelis vis kartojo: "Mes turime galiojantį statybos leidimą." Tą patį jis tvirtino ir išgirdęs klausimą apie nutrauktą žemės nuomos sutartį. Bendrovės vadovas patikslino, kad darbai vyksta savame kieme, tarsi tas žemės sklypas ir nebūtų valstybės nuosavybė.

Direktorius visai susipainiojo

Paklaustas, kodėl nevykdo įvairų institucijų jam siųstų rekomendacijų nutraukti sutartį su "SG dujomis", subnuomos sutartį su "Kartingo centru" ir bendrove "ARV Auto", direktorius visiškai susipainiojo.

Jis tikino, kad nuo liepos 30 d. nutrauktos sutartys su dviem pastarosiomis bendrovėmis. Tačiau rugpjūčio 18-ąją tiek "Kartingų centras", tiek "ARV Auto" toliau sėkmingai dirbo įprastoje vietoje. "Gal kol išsikraustys, judėjimas vyksta", – trūkčiojančiu balsu pradėjo teisintis M.Grigelis.

Teritorijos subnuomos sutartys tapo priežastimi, dėl ko Kauno apskrities viršininkė Ona Balžekienė nutraukė valstybinės žemės nuomos sutartį su "Kauno autobusais". Nustatyta, kad pernuomodama teritoriją, bendrovė ją naudojo ne pagal paskirtį.

Jeigu teisėsaugos sprendimai būtų nepalankūs "Kauno autobusų" direktoriui, jis privalėtų nugriauti viską, kas pastatyta. Pasiteiravus, ar tokiu atveju patirtus nuostolius turės atlyginti "Kauno autobusais" važinėjantys keleiviai, M.Grigelis ilgai tylėjo. "Yra "MG dujos" rengia šitą projektą..." – numykė direktorius.

Jis taip pat negalėjo arba nenorėjo atsakyti, ar apie pradėtus degalinės statybos darbus informavo miesto valdžią. Paklaustas, kokie savivaldybės valdininkai atvyksta į statybvietę ir prižiūri darbus, M.Grigelis vėl stengėsi išsisukti iš situacijos. "Kiek aš suprantu, niekas neprižiūri", – samprotavo direktorius, tačiau po kelių tylos akimirkų jau postringavo apie tai, kaip savivaldybė prižiūri, kad viskas vyktų pagal įstatymus. "Kaip atsakyti į jūsų klausimą, aš nežinau", – prasitarė "Kauno autobusų" vadovas ir vėl iškėlė naują versiją, ką tarnybinis Transporto skyriaus automobilis "Opel" (valst. Nr. VVZ 916) galėjo veikti šalia statybvietės. Anot jo, kai kurie savivaldybės automobiliai laikomi bendrovės teritorijoje, bet su degalinės statyba tai niekaip nesusiję.

Aldona Liuobikienė, Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos Kauno skyriaus vedėja:

Situacija labai kebli ir kol kas visiškai neaišku, kaip bus pasielgta. Kai kurie dokumentai teismo panaikinti, kai kurie ne. Pasakyti, kad tai savavališka statyba, mes nedrįstame, nes statybos leidimas nepanaikintas, o į teismą dėl savavališkos arba nelegalios statybos galima kreiptis tik tada, kai panaikintas statybos leidimas. Apie šią situaciją žinome, nagrinėjame medžiagą. Turime apsispręsti, kaip elgtis, bet situacija tikrai ne kasdienė. Vadovaujantis protingumo kriterijais, jeigu nėra projektavimo sąlygų sąvado, turėtų būti panaikintas statybų leidimas, bet šiuo atveju jis nepanaikintas. Žiūrint formaliai, bendrovė turi statybos leidimą. Pirmos instancijos teismo sprendimas naikinti projektavimo sąlygų sąvadą lyg ir neįsiteisėjęs, nes vėl apskųstas. Teisėsauga aiškinasi, ar statybos leidimas išduotas teisėtai. Kol kreiptasi į teismą, statybos darbai nevyko. Jeigu jie pradėti vykdyti, susidaro teisinė koalizija. Vienintelis dalykas, kuris išspręstų situaciją, – laikinosios apsaugos priemonės, tačiau keista, kad teismas jų neskyrė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų