Vilniuje šiuo metu neveikia nė vienas iš kilnojamų ir stacionarių fotografuojančių greičio matuoklių. Šią žinią Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai Vilniaus savivaldybei pranešė dar prieš mėnesį. Tačiau iki šios dienos niekas nepasikeitė – matuoklių akis sostinės kelių eismo pažeidėjams tebėra užmerkta.
Neveikia dėl patikros?
Aiškinama, kad matuokliai neveikia dėl objektyvių priežasčių – jiems atliekama kasmetė metrologinė patikra.
Atsakymo, kodėl ji šiemet užtruko ilgiau nei paprastai, iš matuoklius eksploatuojančios įmonės „Urbico“ gauti nepavyko. „Vadovas išvykęs, o su žiniasklaida bendrauja tik jis. Grįš kitą savaitę“, - paaiškino įmonės telefonu atsiliepusi darbuotoja.
Valdžia svarsto galimybę nutraukti sutartį su bendrove dėl matuoklių priežiūros.
Milijoninių skolų iš savivaldybės neatgaunanti „Urbico” dar vasario mėnesį perspėjo, kad mieste gali būti išjungti ne tik greičio matuokliai, bet ir šviesoforai.
Devyni amatai – dešimtas badas
Sostinės vicemeras Vidmantas Martikonis apie matuoklius galėjo pasakyti šį tą daugiau.
„Matuoklių tikrinimą atlieką gamintojai, taigi apžiūrai jie turėtų būti siunčiami į Šveicariją. Tam įmonė, matyt, šiandien neturi lėšų“, - spėliojo V.Martikonis.
Paklaustas, galbūt „Urbico“ miestui įsipareigojimų nevykdo dėl to, kad savivaldybė laiku nesumoka už paslaugas, V.Martikonis šią prielaidą atmetė.
Pastaruoju metu „Urbico“ įvyko pertvarkų – keitėsi įmonės vadovybė, atsisakyta atstovo su žiniasklaida etato. Galbūt daug paskolų turinčiai įmonei gresia bankrotas?
„Nepasakyčiau, jie turi daug gerų sutarčių. Tačiau tame galima įžvelgti ir grėsmių – įmonės veiklos spektras labai platus ir skirtingas: šviesoforai, vaikų žaidimo aikštelių statyba, greičio matuoklių administravimas. Kaip sakoma: devyni amatai – dešimtas badas. Be to, matyt, iki šiol trūko ūkiškumo“, - kalbėjo V.Martikonis.
Stebės vairuotojus
Savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Gintaras Tamošiūnas sakė, kad veikiančių greičio matuoklių mieste mažėjo po truputį, kol galiausiai neliko nė vieno. Jis pripažino, kad kasmet privaloma matuoklių metrologinė apžiūra užtruko per ilgai.
Skolų už matuoklių eksploataciją savivaldybė įmonei „Urbico“ esą neturi. Už sutarties nevykdymą „Urbico“ gresia sankcijos, tačiau apie jų taikymą kol kas negalvojama.
G.Tamošiūnas su sostinės policijos pareigūnais dėl papildomo dėmesio toms vietos, kurias anksčiau stebėjo greičio matuokliai, asmeniškai nekalbėjo.
Tačiau Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Viešųjų ryšių poskyrio vyresnioji specialistė Dalia Petrauskienė patikino, kad situacija nėra nekontroliuojama.
Kasdien po visą miestą migruoja du nepažymėti policijos automobiliai, specialia įranga fiksuojantys pažeidėjus.
Pareigūnų ekipažai stebi vairuotojų elgesį ir budi tam tikruose „karštuose“ taškuose, pavyzdžiui, Ukmergės ar Geležinio Vilko gatvėse. Ypač daug pareigūnų dėmesio anksčiau greičio matuoklių stebėtos gatvės gauna automobilių piko metu.
Viršyti greičio ar važiuoti visuomeniniam transportui skirtomis juostomis, tikintis likti nepastebėtiems ir nenubaustiems, nepatartina. Nors stacionarių matuoklių nėra, vairuotojų elgesys sostinės gatvėse įdėmiai stebimas.
Naujausi komentarai