Traukinyje, kursuojančiame tarp geležinkelio stoties ir oro uosto, – tuštuma ir ramybė. Oro linijų bendrovės "flyLAL" žlugimas dar labiau sumažino keleivių skaičių.
Pusė keleivių – du žurnalistai
Neseniai pradėjusiu kursuoti traukinuku "Vilniaus diena" sumanė pasivažinėti šeštadienį. Traukinys tikrai gražus, tvarkingas, modernus – jam tinka visi teigiami žodžiai, išskyrus "atsiperkantis" ar juo labiau "pelningas".
Važiavome du reisus – iki oro uosto ir atgal. Ir nustebome, mat paaiškėjo, kad du "Vilniaus dienos" žurnalistai sudarė pusę visų keleivių. Pirmuoju reisu stotis–oro uostas su mumis važiavo du suaugę vyrai ir vaikas, antruoju, oro uostas–stotis, turėjome tik du bendrakeleivius: jauną tėvą su maža dukrele.
Kadangi mažamečiai vaikai traukiniais važinėjasi nemokamai, faktiškai dviem reisais tevažiavo septyni keleiviai, kurie už 10 km atstumą paklojo17,5 lito (iš jų dešimt litų sumokėjo "Vilniaus diena").
Traukinuko konduktorės, malonios ir gerai nusiteikusios merginos, pusiau juokais paklaustos, ar visada į oro uostą ir atgal važiuoja tiek mažai žmonių, su šypsena atsakė: "Taip."
Kalta "flyLAL"
Bendrovė "Lietuvos geležinkeliai", kai tik pradėjo kursuoti šis traukinukas, tikėjosi sudaryti rimtą konkurenciją oro uoste karaliaujančioms taksi firmoms. Vis dėlto 2,5 lito už kelionę iki miesto centro nėra daug. Juolab kad tiek pat kainuoja autobuso bilietas, o kelionė traukiniu – kur kas malonesnė, ramesnė, greitesnė ir, reikia pripažinti, higieniškesnė.
Bet geležinkelininkų lūkesčiai nepasiteisino. Kaip "Vilniaus dienai" sakė "Lietuvos geležinkelių" atstovas spaudai Algis Palionis, dabar traukinukas apytuštis važinėja dėl "flyLAL" žlugimo.
"Kai "flyLAL" nutraukė veiklą, smarkiai sumažėjo oro uosto keleivių srautas. Dalelė tų žmonių važiuodavo ir traukiniu, viskas tarpusavy susiję", – aiškino A.Palionis.
Uždaryti nesiruošia
Tačiau kol kas "Lietuvos geležinkeliai" iš traukinuko tragedijos nedaro ir tikisi, kad netrukus skrydžių iš Vilniaus, taip pat traukinuko keleivių, pagausės.
A.Palionio teigimu, "flyLAL" krachas kol kas neprivertė geležinkelių vadovybės svarstyti traukinuko maršruto uždarymo klausimo. "Šiais laikais žmonės žiūri, neša pinigą ar ne. Bet vėliau vis tiek atsiras daugiau bendrovių, ir vis tiek šitas traukinukas turės važinėti", – vylėsi "Lietuvos geležinkelių" atstovas spaudai.
Vis dėlto tikėtina, kad bus apkarpytas traukinuko reisų skaičius. Mat šiuo metu po du, kartais ir po tris kartus per valandą važinėjantis lokomotyvas neša tik nuostolį. Iš viso į oro uostą ir atgal traukinukas per dieną važiuoja net 35 kartus, pirmasis traukinys iš geležinkelio stoties išvažiuoja 6.25 val., o paskutinis reisas iš oro uosto – 22.44 val.
Naujausi komentarai