„Pagal patį blogiausią scenarijų, vidutiniškai mieste apie ketvirtadalį viešojo transporto priemonių neišvažiuos“, – per spaudos konferenciją penktadienį sakė R. Šimašius.
„Vilniaus viešojo transporto“ generalinis direktorius Darius Aleknavičius informavo, kad streikuoti ketina 35 proc. įmonės vairuotojų, daugiausiai – autobusų.
„Prieš gerą valandą gavome profesinės sąjungos sąrašus su streike planuojančiais dalyvauti darbuotojais, iš viso yra sąraše 437 darbuotojai, 432 iš jų yra autobusų ir troleibusų vairuotojai“, – sakė D. Aleknavičius.
Daugiausia streikuos autobusų vairuotojų
Anot jo, didesnė dalis vairuotojų yra autobusų, tad pirmadienį daugiausiai sunkumų patirs važiuojantieji autobusais, troleibusų grafikai smarkiai keistis neturėtų.
Meras vis dėlto tikėjosi, kad iki pirmadienio dalis vairuotojų persigalvos ir išvažiuos į sostinės gatves.
„Noriu pakviesti vairuotojus pergalvoti savo sprendimą ir nestreikuoti, užtikrinti paslaugas vilniečiams“, – sakė R. Šimašius.
I. Gelūno / BNS nuotr.
Jis taip pat teigė, kad dalis streikuotojų reikalavimų įgyvendinta: pailgintos pietų pertraukos, sudarytos galimybės pailsėti, padidinti atlyginimai.
„Labai apmaudu, kad dalis darbuotojų pasakė, jog jie nori streikuoti, nes streiko iniciatyva paskelbta dar prieš pusantrų metų ir ji labiau reaguoja į tas aktualijas, kurios buvo prieš pusantrų metų. Tikrai vadovybė įdėjo daug pastangų, kad ir buitines sąlygas pagerintų vairuotojams, ir visas kitas sąlygas, ir kaip tik prieš kelias dienas vairuotojai gavo padidintus atlyginimus ir dar planuojama didinti“, – kalbėjo meras.
Pagal patį blogiausią scenarijų, vidutiniškai mieste apie ketvirtadalį viešojo transporto priemonių neišvažiuos.
„Vilniaus viešojo transporto“ generalinis direktorius sakė, kad vairuotojų vidutinis atlyginimas neatskaičius mokesčių siekia per 1700 eurų, o pagal naują sistemą atlyginimai turėtų būti jau 2015 eurų, neskaičiuojant viršvalandžių, poilsio dienų.
Profesinė sąjunga reikalauja atlyginimų sistemą įtraukti į atnaujintą kolektyvinę sutartį, ir joje įtvirtinti 10 proc. atlyginimų augimą, tačiau nesutariant dėl detalių, VVT administracija naują algų apmokėjimą patvirtino vienašališkai. Daugiausiai nesutarimų kyla dėl pakoreguotos darbo kokybės priedų tvarkos – profesinė sąjunga teigia, kad didžioji dalis priedų gali būti mokama simpatijų ir antipatijų principu.
Gresia spūstys ir vėlavimas
Nuo pirmadienio sostinėje prasideda įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ vairuotojų streikas, administracijai ir profesinei sąjungai nesutariant dėl darbo apmokėjimo.
VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Keleivių vežimo paslaugas vykdo dar du vežėjai – „Transrevis“, ir „Kautra“, jos keleivius veš įprastu grafiku.
„Susisiekimo paslaugos“ įspėja, kad kelionės viešuoju transportu bus sutrikdytos, gali kilti transporto spūstys, gyventojų atsiprašoma dėl nepatogumų ir patariama planuoti keliones su didesne laiko atsarga. Trumpesnius atstumus rekomenduojama įveikti pėsčiomis.
„Turbūt srautas natūraliai automobilių bus padidėjęs, tačiau važiuos visų kitų vežėjų maršrutai, tiesiog jie bus šiek tiek retesni. Akcentuoju, kad reikėtų tikrintis tvarkaraščius ir kelionę planuoti su laiko atsarga“, – sakė savivaldybės įmonės Viešojo transporto organizavimo skyriaus vadovė Loreta Levulytė.
Pasak jos, sostinės gyventojams rekomenduojama atsargoje pasilikti 30-45 minutes.
„Kadangi vežėjas aptarnauja didelę dalį maršrutų, tai paveiks nemažai miesto mikrorajonų (...). Pagal gautą informaciją apie 20–30 proc. maršrutų, kuriuos aptarnauja VVT, bus aptarnaujama 50 proc. apimtimi, visi likusieji – 50 proc. ir daugiau“, – nurodė L. Levulytė.
Mokės po 40 eurų
VVT profesinės sąjungos vadovas Algirdas Markevičius BNS teigė, kad naujausiais duomenimis, iš viso turėtų streikuoti per 460 darbuotojų. Kadangi įmonė streiko metu darbuotojams atlyginimų nemokės, profesinė sąjunga sako pasiruošusi už kiekvieną streiko dieną skirti kiekvienam streikuojančiajam po 40 eurų.
Piko metu turbūt bus dideli nepatogumai, mes suprantame, kad gali būti taip, kad keleiviai netilps į transporto priemones.
Vadovaujantis teismo išaiškinimu, jog turi būti užtikrinta mažiausiai pusė kiekvieno maršruto, A. Markevičius teigė, kad, pavyzdžiui, vietoj dešimties autobusų, vykstančių vienu maršrutu, tą dieną kursuos penki, nepriklausomai nuo to, ar tai bus piko metas, ar ne. Jei maršrute yra tik vienas autobusas, jis vyks kas antrą reisą.
„Streikuojantys vairuotojai rinksis pirmadienį Verkių departamento aktų salėje, toliau aptars tolesnius veiksmus dėl viešų akcijų ir kitais klausimais. Streikuojantis darbuotojas neturi pareigos ateiti į darbą, būti darbo vietoje – jis turi tokią teisę. Apsitarsime, kaip elgsis darbuotojai streiko metu – ar jie bus namie, ar rengsime kokius nors mitingus“, – kalbėjo profsąjungos atstovas.
Jis teigė, kad profesinė sąjunga atsiprašo keleivių už nepatogumus.
„Piko metu turbūt bus dideli nepatogumai, mes suprantame, kad gali būti taip, kad keleiviai netilps į transporto priemones. Tad keleiviams reikėtų apsišarvuoti kantrybe ir planuoti keliones geriausiai ne piko metu“, – sakė profsąjungos lyderis.
Anot A. Markevičiaus, profesinė sąjunga sulaukia kitų organizacijų palaikymo, tad svarstoma kartu su jomis rengti mitingą – jį reikės suderinti ir su savivaldybe.
Naujausi komentarai