Iš JAV atskriejo ne tik finansų krizė, bet ir naujos idėjos, kaip praturtėti. Vilniuje jau kurį laiką veikia verslo sistema, kuria patiki net išsilavinę žmonės. Tai ne piramidės afera. Tai tinklinė rinkodara.
Kratosi aferistų šlovės
"Ar norėtumėte gyventi ne taip, kaip galite, o taip, kaip norite?" – išgirdau ryžtingą balsą savo mobiliajame telefone.
Taip prasidėjo pokalbis dėl pirmojo pasimatymo su tinklinės rinkodaros atstovais iš bendrovės "Alticor".
"Būtent taip, tinklinė rinkodara, ne piramidė, – užtikrino mano abejones išgirdęs vyriškis. – Piramides sugalvojo aferistai, ten pralobsta tik vienetai, o čia gali kiekvienas, tereikia netingėti ir įdėti kuo daugiau pastangų."
Kuris žmogus nenori būti turtingas? O čia dar ant kulnų lipanti ekonomikos krizė kiekvieną dieną šiepiasi vis baisiau. Reikia mąstyti, kaip galima išsikapstyti ir būti gudresniam už kitus. Juk per krizę vieni nuskursta, o kiti pralobsta.
"Per marą visada atsiranda pranašų, – nusišypsojo apie tinklinę rinkodarą paklaustas verslo konsultacinės bendrovės "Haroff" analitikas, psichologas Jevgenijus Šarovas. – Labai žmogiška ieškoti, kas galėtų padėti, ypač žmogų ištikus kokiai nors krizei. Nerimaujančių žmonių atsparumas sumažėja."
Svarbiausia patikėti
Vilniuje, kaip ir visoje Lietuvoje, tinklinės rinkodaros sistema pritraukia vis daugiau sekėjų. Iš pradžių žmogus pakviečiamas į pirmą susitikimą su būsimu mokytoju. Tai vyksta akis į akį.
Jei klientas susidomėjo, mielai prašome užsukti į nemokamą lektoriaus paskaitą viešbučio "Centrum" konferencijų salėje. Kas antrą ketvirtadienį čia renkasi visi jau patikėję tinklinės rinkodaros idėja ir tie, kuriuos dar bandoma į tai įtraukti.
Nors dėstytojas kiekvieną kartą kitas, dainelė ta pati: išmokite pasirūpinti savo finansais, mokykitės iš mūsų ir užsitikrinsite turtingą ateitį.
Patikėjote? Susimokėkite 200 litų už veiklos licenciją ir jums bus atidaryta asmeninė elektroninė parduotuvė interneto puslapyje amway.pl.
Joje galima įsigyti visko: maisto, drabužių, namų apyvokos priemonių ar kompiuterinės technikos. Prekių vardai nežinomi, bet produktai, be abejo, patys geriausi. Jei nepatiks, visada galima grąžinti. Taip liaupsina sistemą pardavėjai.
Pirkite ir siūlykite pirkti
Tuomet prasidės tikrasis džiaugsmas: negana to, kad už prisijungimą prie lojalių pirkėjų būrio bendrovė jums atsidėkos 30 proc. nuolaida bet kuriems produktams, apie tokią puikią galimybę galite pranešti savo draugams.
Kai jie nusipirks prekių už beveik tūkstantį litų, jums atbyrės 3 proc. nuo jų apyvartos. Taigi "net" 30 litų. Tačiau jei draugai, vėliau ir jų draugai nurodys jus kaip savo mokytoją ir visi kartu pirks už daugiau nei 50 tūkst. litų, firma jums mokės net 21 proc.! Ar tai realu?
"Tai ne tik realu. Daugybė žmonių taip gyvena", – per paskaitą tikino sėkmės mokytojai. Žinoma, kad greičiau tai pasiektumėte, galite važiuoti į sėkmės seminarus visame pasaulyje ir pirkti šio meno mokančias knygas ar kompaktinius diskus.
Piramidės tapo keiksmažodžiu
"O kad jie nebenori, jog jų veikla būtų vadinama piramidės sistema, nieko keista. Jie bando atsiriboti nuo neigiamo įvaizdžio, nes žmonės mano, kad piramidės negražios, nepadorios. Blogiausia, kai reikia tik įnešti pinigus, tuomet įvyksta tikra apgavystė. Kitais atvejais žmogui bent įsigyti produktai lieka", – svarstė J.Šarovas.
Piramidė – sistema, kai žmogui mokama už tai, kad atsivedė sekėjų. Dažniausiai jokio produkto net neperkama, o pinigai atiduodami už kokias nors instrukcijas ar seminarus, kaip greitai pralobti.
Negana to, kad jomis susižavinčių lengvatikių rasti vis sunkiau, nuo piramidžių saugoti žmones imtasi ir teisiškai. Šių metų vasarį jas uždraudė Nesąžiningos komercinės veiklos draudimo įstatymas.
Šiek tiek pakeiskime piramidę: pinigai mokami nebe už įtrauktus žmones, o už tai, kokią apyvartą sukuria jūsų suburtos grupės žmonės. Paprasčiau kalbant, už tai, kiek pinigų asmeninėje interneto parduotuvėje jie išleidžia.
Kadangi mokama nebe už įtrauktų žmonių skaičių, o už parduotus produktus, draudžiantis įstatymas nebegalioja. Įstatymas apeitas, lieka tik ieškoti bendraminčių, svajojančių apie turtingą ateitį.
Jokio pavojaus nėra: tirti tinklinės rinkodaros ir piramidės panašumų niekas neskuba. Nuo įstatymo pakeitimo nebuvo pradėtas nė vienas tyrimas dėl bendrovių, vykdančių tokią veiklą.
Įtraukia nusivylusius žmones
Garsiausias tinklinės rinkodaros populiarintojas – milijonierius rašytojas Robertas Kiyosaki. Tiek susitikimuose akis į akį su mane kviečiančiais žmonėmis, tiek lektoriaus paskaitoje išgirdau visą pliūpsnį jo citatų apie tai, kaip tapti sėkmės žmogumi.
"Jei nepasirūpinsite savo finansine gerove, už jus sprendimus gyvenime priims kiti", – stebėjau šalia manęs lektoriaus žodžius stropiai konspektuojančią moterį. Įdomu, ar ji pati apie tai niekada nesusimąstė?
Aistringai kalbantis jaunas lektorius paklausė: "Kurie iš jūsų esate patenkinti savo darbu? O apskritai dabartiniu gyvenimu?" Nedrąsiai pakilo vos keletas rankų. Teisingai, o ko čia eiti, jei tau viskas ir taip gerai? Verslininkams, aišku, taip tik lengviau: nepatenkinti žmonės kur kas lengviau pasiduoda įtaigai.
Apsidairiusi po salę įvertinau susirinkusius. Aiškiai matyti, kurie šiuo verslu užsiima jau kurį laiką. Jie supažindina savo mokinius su kitais, klausinėja apie asmeninį gyvenimą, tik ne visų nuoširdumu lengva patikėti.
Jokiu būdu nemanau, kad visi nori apgauti. Tik nežinau, kas blogiau: ar tie, kurie sąmoningai tikisi iš tavęs pasipelnyti, ar tie, kurie nuoširdžiai tiki darantys gerą darbą.
Beje, nė per vieną susitikimą neišgirdau, kad numylėtasis R.Kiyosaki, kurio knygas lektorius visiems rekomendavo perskaityti, pats pripažįsta, jog tinklinė rinkodara anksčiau ar vėliau turi subyrėti.
"Labiausiai šį verslą jis palaiko dėl to, kad žmonės pasimoko pardavinėti, kalbinti, sudominti, pamato, kaip juda pinigų srautai. Tai vyksta inkubatoriaus sąlygomis", – pasakojo J.Šarovas.
Viską pasakys draugai?
Tinklinės rinkodaros gynėjų naudai reikia pripažinti, kad didelių finansinių nuostolių dalyvaujant toje veikloje nebus. Pirmus metus turi nusipirkti licenciją veiklai už beveik 200 litų, kitais metais ją pratęsti kainuos 100 litų.
Palyginti nedaug už galimybę pažaisti verslą. O jei kasdien nuoširdžiai dėl to darbuojiesi, kažkiek užsidirbti gal ir galima. Tik žadamiems tūkstančiams reikės prikalbinti gana nemažai pirkėjų ir tai tikrai nebus taip paprasta, kaip atrodo.
"Ateityje visas pasaulis bus sujungtas tinklinės rinkodaros, klausimas tik, kurioje vietoje būsite jūs, – agitavo per susirinkimą visų draugu bandantis apsimesti lektorius. Beje, labai besididžiuojantis, kad net kolegijoje išsilaikyti jam sunkiai sekėsi, o dabar yra labai sėkmingas žmogus. – Nebemokėsime reklamos kūrėjams ir tokiems prekybos centrams kaip "Maxima", visą informaciją sužinosime iš draugų ar pažįstamų, o pirksime savo interneto parduotuvėse."
Tačiau kažkodėl nesinori tikėti. "Jei tinklinė rinkodara tampa auksine idėja, nešančia naudą visiems, įkūrėjai patys iš tinklinės rinkodaros pereina į normalią rinką. Ši sistema niekada neveikia be galo. O kad ši firma tiek ilgai laikosi tinklinės rinkodaros idėjos, gali tiesiog reikšti, kad ši sistema labai įsišaknijusi, jos kūrėjai nenori nieko keisti, nes jiems patiems ir taip gana gerai", – aiškino J.Šarovas.
Tinklinė
Pagrindinė tinklinės rinkodaros idėja – reklama iš lūpų į lūpas. Nusipirkęs veiklos licenciją žmogus gauna nuolaidą tinklinę rinkodarą vykdančios firmos produktams. Uždarbis prasideda tuomet, kai tos pačios firmos produktus ima pirkti tavo įkalbėti žmonės. Kuo daugiau jie perka, tuo didesni procentai tau byra. "Vis tiek jūs perkate ir rekomenduojate. Dabar už tai dar gausite pinigų", – toks pagrindinis tinklinės rinkodaros atstovų argumentas.
Naujausi komentarai