Ankstyvas rytas prie vieno iš sostinės darželių – chaotiškas. Sovietmetį menančioje daugiabučių aikštelėje vos išsitenka visų vaikus atvežusių tėvų automobiliai.
Tad labiausiai skubantiems vaikus palikti darželyje, o patiems lėkti į darbą, išeitis – automobilį palikti kuo toliau ir kulniuoti pėstute.
Tačiau net ir paties darželio vadovybė pripažįsta, kad problema yra. Tiesa, kur kas didesnė ne tėvams, o darželio darbuotojams.
„Mes irgi važinėjame ratais, ieškodami, kur pastatyti mašiną. Mes irgi turime problemą ir suprantame, kad namų gyventojai irgi kenčia“, – kalbėjo darželio-mokyklos „Vaivorykštė“ direktorės pavaduotoja Oksana Ziminskaja.
Tik išeičių pati ugdymo įstaiga pasiūlyti negali ir laukia Vilniaus savivaldybės pagalbos.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
O štai Vokietijoje, Frankfurte kelios mokyklos su rytiniais kamščiais prie ugdymo įstaigų kovoja paprastai – užtveria kelią ir neleidžia tėvams su vaikučiais privažiuoti.
„Norime, kad vaikai galėtų savarankiškai atvykti į mokyklą dviračiu, pėsčiomis ar paspirtuku ir taptų savarankiški“, – teigė Frankfurto švietimo skyriaus vadovė Sylvia Weber.
Piko metu, kai tėvai į mokyklas ir darželius atveža savo atžalas, tame kelyje, kur stovi ugdymo įstaiga, nusileidžia užtvaras. Vaikai paskutinius šimtus metrų iki mokyklų ir darželių pėdina pėsti.
„Aš ramia sąžine išleidžiu savo vaiką į mokyklą vieną, nes žinau, kad čia nelaksto automobiliai“, – tikino moteris.
Tačiau automobiliams be vaikų leidžiama važiuoti toliau, nes 250 metrų ilgio kelyje taip pat yra teniso klubas, gyvenamieji namai ir įmonės.
„Jokių problemų su užtvara. Apsauga mums ją pakelia, kai norime automobiliu nuvažiuoti į teniso klubą“, – sakė kita moteris.
„Žmogui, kuris dirba ir turi važiuoti automobiliu, tai ne taip jau patogu“, – kalbėjo dar viena pašnekovė.
Mes irgi važinėjame ratais, ieškodami, kur pastatyti mašiną. Mes irgi turime problemą ir suprantame, kad namų gyventojai irgi kenčia.
Tačiau Vilniaus miesto valdžia tikina, kad Lietuvos didmiesčiuose tokių užtvarų prie mokyklų ir darželių dar nereikia. Kol kas kamščius kiemuose planuojama suvaldyti įrengiant tėvelių sustojimo vietas, dar kitaip vadinamas „Kiss and Ride“, arba papildomas aikšteles automobiliams.
„Viskas priklauso nuo esamos infrastruktūros, juk negalime jos kažkaip padidinti, išplėsti. Tai kiek tos galimybės leidžia, tiek planuosime ir diegsime tas papildomas vietas“, – kalbėjo Vilniaus m. savivaldybės Infrastruktūros grupės vyresnioji patarėja Vaida Bončkienė.
Vilniaus savivaldybė sostinės darželiui jau turi pažadų.
„Planuojame įvertinti korių įrengimo galimybes, įrengiant papildomas parkavimo vietas, taip pažymint trumpalaikį sustojimą, kad tėveliai turėtų galimybę privežti vaikus arčiau“, – žadėjo V. Bončkienė.
Tokį savivaldybės sprendimą eismo valdymo specialistai vadina inovatyviu, tačiau jis brangiai kainuotų. Ekspertai mato kitas, pigesnes išeitis.
„Kai kurie senieji gyvenamieji rajonai turi požemines aikšteles arba požeminius garažus. Būtų galima išnaudoti ant jų aikšteles, gal net dviejų aukštų“, – teigė „Vilnius Tech“ Transporto inžinerijos fakulteto profesorius Vidas Žuraulis.
Eismo valdymo specialistai taip pat rekomenduoja dėl automobilių vietų vakarais miestams tartis su prekybos centrų valdytojais, mat šie gali suteikti leidimus automobilį statyti jų aikštelėse.
Naujausi komentarai