Vilniaus mero Artūro Zuoko kelionė į Kauną pristatyti nacionalinio oro vežėjo "Air Lituanica" projekto baigėsi visišku fiasko – laikinosios sostinės savivaldybės taryba Vilniaus vadovui parodė duris.
Nutarė neįsileisti
Vos saujelė Kauno politikų panoro išklausyti Vilniaus merą A.Zuoką, kuris vakar atvyko pristatyti ne vieno utopiniu vadinamo nacionalinio oro vežėjo "Air Lituanica" projekto.
Kaip miesto tarybos posėdžio išvakarėse sakė "Vieningo Kauno" frakcijos seniūnas Povilas Mačiulis, A.Zuokas į Kauną buvo pakviestas savivaldybės tarybos Miesto ūkio komiteto iniciatyva.
Šio komiteto pirmininkas – A.Zuoko bičiulis ir bendražygis Židrūnas Garšva. Jis yra Vilniaus mero partijos "Taip" Kauno skyriaus pirmininko pavaduotojas.
Tačiau vakar į miesto tarybos posėdį susirinkę Kauno politikai atsisakė į darbotvarkę įtraukti A.Zuoko pranešimą apie projektą. Už balsavo aštuoni miesto savivaldybės tarybos nariai, o 22 susilaikė. Prieš balsavusiųjų nebuvo.
Viziją dėstė kabinete
Pristatymą A.Zuokas surengė ne tarybos posėdžių salėje, o antrame aukšte esančioje nedidelėje salėje, kur atėjo tik jaunalietuviai Stasys Buškevičius, Aušrys Kriščiūnas, taip pat socialdemokratė vicemerė Orinta Leiputė, "Vieningo Kauno" frakcija.
"Jei meras turi kitą nuomonę – ką padarysi. Yra kas domisi. Nesu išdidus žmogus – jei reikės, atsiklaupsiu ir dar kartą viską pristatysiu Kaune", – miesto mero Andriaus Kupčinsko ignoravimą pakomentavo A.Zuokas.
Jis aiškino, kad bendrovė turės du lėktuvus, vėliau planuojama pirkti dar du. Skrydžiams bus naudojami brazilų gamybos lėktuvai "Embraer 175". Iš pradžių ketinama skraidinti į Amsterdamą, Briuselį, Kijevą, Londoną, Maskvą, Palangą, po metų veiklos pradėti skraidyti dar šešiomis naujomis kryptimis – į Stokholmą, Miuncheną, Berlyną, Sankt Peterburgą, Hamburgą, Tbilisį.
Planuojamas bendrovės įstatinis kapitalas – 18 mln. litų. Šiuo metu tesurinkti 7 mln. litų.
Jau kitais metais planuojama pervežti 188 tūkst. keleivių. Vidutinė bilieto kaina sieks 300 litų. Numatoma, kad oro linijų bendrovė skrydžius pradės kitų metų pavasarį.
Investuotojo dar nėra
Vilniaus savivaldybė šiuo metu turi 34 proc. įmonės akcijų, 17 proc. planuojama išplatinti Lietuvoje registruotoms įmonėms ar privatiems asmenims, 49 proc. akcijų skirti strateginiam investuotojui.
Tačiau kas valdys 49 proc. būsimos bendrovės akcijų, kurios neva skirtos strateginiam investuotojui, A.Zuokas kol kas neatskleidžia. Jis BNS tikino, kad šiuo metu deramasi su trimis potencialiais investuotojais.
"Šiuo metu mes negalėtume jo įvardyti, nes dar per anksti. Derybos vedamos su trimis galimais investuotojais, kurie domisi, žiūri, kaip mums sekasi su šiuo projektu ir, be abejo, laukia verslo pradžios. Tai yra užsienio investuotojai, dirbantys skrydžių srityje. Manau, kad derybos tikrai greitai nesibaigs, nes mes šiuo metu turime baigti bazinio oro vežėjo verslo planą, kuris bus pristatytas kitą savaitę, gauti licencijas skraidyti – tam dokumentai bus pateikti artimiausiomis dienomis, – ir kalbėti apie sėkmingą šios bendrovės startą kitų metų pirmą ketvirtį", – sakė sostinės meras.
Kita vertus, jis teigė, kad pirmus penkerius skrydžių bendrovės veiklos metus būtų galima veikti ir be strateginio investuotojo.
Suviliojo įmones
A.Zuokas taip pat pareiškė, kad į naują Lietuvos oro vežėją investavo 14 Lietuvos įmonių ir verslininkų. BNS skaičiavimais, visi jie investavo 1,467 mln. litų, arba vidutiniškai po 105 tūkst. litų. Įdomu tai, kad tarp šių investuotojų yra ir žiniasklaidos bendrovių.
Pasak Vilniaus mero, oro bendrovės "Air Lituanica" akcijų sutartis jau pasirašė ir jos bendraturčiais tapo investuotojai Antanas Guoga ir Brianas Joffe'as, įmonės "Adlex", "Arvi", "Balsas.lt", "Baltic Optical Disk", "Garsų pasaulis", "Lietuvos rytas", "MG Baltic Investment", "Modus", "Panevėžio keliai", SBA, "Vičiūnai Group", Vilniaus vystymo kompanija. Teigiama, kad jos valdo 17 proc. būsimos įmonės akcijų.
Vilniaus savivaldybė, kaip teigiama pranešime, turi 34 proc. įmonės, kurios įstatinis kapitalas – 2,5 mln. eurų (8,632 mln. litų), akcijų. Be to, bendrovės partneriais skelbiamos Susisiekimo, Ūkio ir Užsienio reikalų ministerijos, Tarptautinis Vilniaus oro uostas.
"Vičiūnų" įmonių grupės valdybos pirmininkas Visvaldas Matijošaitis BNS sakė, kad "Vičiūnai Group" su Vilniaus savivaldybe planuoja pasirašyti ketinimų protokolą ir į "Air Lituanicą" investuoti maždaug 100 tūkst. litų.
"Pradžioje tikrai yra simbolinis indėlis, jei neklystu, bus 17 akcijų parduodama. Vienos akcijos kaina būtų maždaug 100 tūkst. litų. Manau, jog buvo padaryta didelė klaida, kad Vyriausybė neperėmė bankrutavusios skrydžių bendrovės "flyLAL", o ją uždarė. Tai tas pat, kas Lietuva liktų be geležinkelio, be savo uosto ir be kitų strateginių dalykų", – sakė V.Matijošaitis.
"Arvi" įmonių grupės generalinis direktorius ir valdybos pirmininkas Vidmantas Kučinskas BNS teigė, kad už vieną "Air Lituanicos" akciją "Arvi" sumokės apie 25 tūkst. eurų (86,3 tūkst. litų).
"Reikia tokios bendrovės, nes turime susisiekimo sunkumų. Tikriausiai ir vertybę sukursime, kuri ateityje kainuos daug daugiau", – sakė jis.
Koncerno "MG Baltic" atstovė ryšiams su visuomene Agnė Dvarionienė BNS patvirtino, kad "Air Lituanica" akcijų sutartį pasirašė kontroliuojančioji koncerno bendrovė "MG Baltic Investment".
A.Zuokas dar birželio pabaigoje paragino Lietuvos savivaldybes investuoti į steigiamą oro vežėją "Air Lituanica" ir tapti jo akcininkais. Savivaldybėms siūloma įsigyti bent po vieną akciją, kurios vertė siektų 25 tūkst. eurų (86,32 tūkst. litų). Toks pasiūlymas pateiktas Kauno, Klaipėdos, Kauno ir Trakų rajonų, Palangos ir Druskininkų miestų merams.
Skrydžius "Air Lituanica" planuoja vykdyti iš Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų.
Naujausi komentarai