Daugiataučio miesto savivaldybės svetainė vilnius.lt nuo šiandien tapo dar atviresnė kitakalbiams lankytojams ir svečiams – sostinės naujienas jau galima skaityti ne tik lietuviškai ar angliškai, bet ir rusų bei lenkų kalbomis. Vilniaus savivaldybė pirmoji Lietuvoje pradėjo diegti aptarnavimo keturiomis kalbomis standartą, siekdama užtikrinti, kad informacija apie teikiamas paslaugas gyventojams ir verslui būtų lengviau pasiekiama, aiški ir vertinga.
„Savivaldybė turi kalbėti ta kalba, kuria kalba vilniečiai. Besikreipiantys pas mus gyventojai ir miesto svečiai gauna informaciją lietuvių, anglų, lenkų ir rusų kalbomis. Todėl natūralu, kad pagrindinis miesto puslapis prabilo ne tik lietuvių ar anglų, bet ir lenkų bei rusų kalbomis“, - sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Statistikos duomenimis, Vilnius yra daugiatautiškiausias miestas Lietuvoje. Čia gyvena 128 tautybių gyventojai, įsikūrę apie 20 tūkst. užsieniečių. Kitų tautybių gyventojai Vilniuje sudaro apie 34 procentus visų vilniečių: apie 16 proc. - lenkų, apie 12 proc. rusų, 3,4 proc. baltarusių ir 2,2 proc. kitų tautybių. 0,6 proc. gyventojų nurodo, kad turi dvi gimtąsias kalbas – lietuvių ir rusų, lietuvių ir lenkų, rusų ir lenkų.
Kad Vilnius taptų visiems patogesnis, atviresnis, o savivaldybėje dirbtų paslaugūs, atviri naujovėms ir orientuoti į rezultatus žmonės, tiek savivaldybės interneto svetainė, tiek Klientų aptarnavimo centro specialistai bendrauja tomis kalbomis, kuriomis kalba dauguma Vilniaus gyventojų.
Dažniausiai į savivaldybės puslapį užsukantys lankytojai domisi, kaip deklaruoti gyvenamąją vietą Vilniuje, prekybos, verslo paslaugomis, parduodamu turtu, kokie renginiai vyksta sostinėje.
Į sostinės savivaldybę užsukusiems interesantams nuo praėjusių metų vasaros informacija teikiama jų pasirinkta kalba: lietuvių, anglų, rusų ar lenkų. Visų teikiamų paslaugų pavadinimai yra išversti į anglų, rusų bei lenkų kalbas, o ant kiekvieno darbuotojo stalo matyti informacinė lentelė su vėliavėlėmis – kuriomis kalbomis kalba aptarnaujantis darbuotojas.
Kasdien įvairios informacijos ir pagalbos į savivaldybę kreipiasi vidutiniškai po 500 interesantų. Savivaldybė teikia iš viso daugiau nei 250 paslaugų, iš jų 100 paslaugų pasiekiamos ir elektroniniu būdu.
Naujausi komentarai