Pereiti į pagrindinį turinį

Krizė koreguoja smaližių valgiaraštį

2009-03-21 09:00
Krizė koreguoja smaližių valgiaraštį
Krizė koreguoja smaližių valgiaraštį / Tomo Raginos nuotr. Išeitis: tortų kepėjai pasirūpino, kad mažesnius finansus turintys miestiečiai taip pat pasisaldintų gyvenimą.

Kauniečius nuo krizės gelbsti saldumynai: pigesni ir mažesni nei prieš metus.

Namuose gaminti pigiau

"Pusantros stiklinės aguonų, tiek pat cukraus, sauja smulkintų riešutų ir razinų, du kiaušiniai, žiupsnelis gvazdikėlių, cinamono ir vanilinio cukraus.

Viską gerai išmaišome, dedame į orkaitę. Po pusvalandžio ištraukiame, užtepame plakta grietinėle. Štai jums puikūs aguoniniai lakštai. Skanaus."

Internetiniuose puslapiuose dedami panašūs skanėstų receptai tarp šeimininkių tampa vis populiaresni. Kodėl? "Dėl elementarios priežasties – pigiau", – užklupta vienoje maisto prekių parduotuvių perkanti miltus tikino kaunietė Kristina. Savaitgaliais namiškius lepinanti savos gamybos bandelėmis su uogiene ir grybais, turėdama daugiau laisvo laiko moteris į orkaitę šauna obuolių arba varškės pyragus.

Paklausūs maži tortai

Pigesnių skanėstų paklausa galime įsitikinti užsukę į bet kurį didžiųjų prekybos centrų: pirmiausiai nuo prekystalių dingsta akciniais lipdukais pažymėti tortai, vėliau į vežimėlius keliauja mažesni, pigesni ir net tie, kurių galiojimas trunka iki vidurnakčio.

Kalbinti didžiųjų parduotuvių darbuotojai tikino, kad smaližių apetitas nesumažėjo – saldumynus jie perka kaip pirkę, tačiau tortams, pyragams ir sausainiams išleidžia mažiau pinigų. Tenkinant pirkėjų poreikius, prieš Naujuosius metus daugumoje didžiųjų parduotuvių atsirado pigesnių tortų linija. "Jie gaminami iš paprastesnių produktų, mažiau puošti", – aiškino prekybos tinklo "Iki" atstovas spaudai Tomas Vaišvila.

Apie besikeičiantį miestiečių skonį liudija ir išaugęs poreikis miltams. "Negalime teigti, kad iš jų pirkėjai kepa vien tik pyragus ir tortus, tačiau tokia prielaida yra", – užsiminė T.Vaišvila.

Taikosi prie klientų

Penkioliktus metus lietuviams ir užsienio šalių smaguriams širdis saldinančios bendrovės "Virginijos saldumynai" darbuotojoms krizė nebaisi. Darbai čia vyksta visu tempu.

"Jei ne aplinkinių kalbos – sunkmečio net nejustume. Tiesa, paspėliojame, ar prasidėjus vestuvių sezonui užsakymai bus tokie patys kaip ir praėjusiais metais", – svarstė bendrovės generalinė direktorė Irma Kepežinskienė. Sulaukianti pačių netikėčiausių užsakymų moteris šiandieninius klientus suskirstė į dvi kategorijas: vieni išsirenka tortą, o tik paskui klausia apie kainą, o kitų pasirinkimą diktuoja piniginė.

"Esame lankstūs ir visuomet stengiamės įtikti klientams, todėl mūsų parduotuvėse rasite ir pigesnių saldžiųjų gaminių", – tikino I.Kepežinskienė. Nedidukas, šviežias tortas, čia jums nekainuos nė 10 litų.

Poreikiai mažėja triskart

Ne vienus metus tortus ir kitus skanėstus kauniečiams siūlanti Jūratė Gulbinienė pajuto, kad krizė – daugiau nei aplinkinių kalbos: jei anksčiau didelės firmos šventėms užsisakydavo 15–20 kg sveriančius tortus, šiemet ant jų stalų keliauja sveriantys 3–5 kg.

"Dabar pas mus užsuka daugiau klientų, kuriems svarbiausia – gaminių kaina", – tikino J.Gulbinienė.

Vietose, kuriose mažieji kauniečiai buriasi švęsti savo gimtadienių, taip pat pastebimas jauniausių klientų sumažėjimas. "Kovo–gegužės mėnesiais visuomet sulaukiame mažiau vaikų ir jų tėvelių, nežinau, ar šiemet tai kaip nors susiję su krize", – tikino vaikų kambario "Megiukas" direktorė Fausta Juravičienė.

Ji pastebėjo, kad vaikų kambario svečiai gimtadienių proga užsako mažiau saldumynų. "Atsineša patys tortukus, bet jie pastebimai mažesni", – šyptelėjo moteris.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų