Pereiti į pagrindinį turinį

Lazdynų tilto būklė apverktina

2009-05-04 09:01
Neatlikus tilto stiprinimo darbų per artimiausius tris keturis mėnesius, rudenį, atšalus orams, galima prognozuoti tilto griūtį.
Neatlikus tilto stiprinimo darbų per artimiausius tris keturis mėnesius, rudenį, atšalus orams, galima prognozuoti tilto griūtį. / Mindaugo Ažušilio nuotr.

Per paskutinę apžiūrą specialistai pripažino, kad Lazdynų tiltas yra avarinės būklės ir bet kada gali sugriūti. Daugiau nei pusė statinį laikančių sijų nulūžusios, tiltas grėsmingai įlinkęs.

Tilto būklė katastrofiška

Vilniaus miesto valdžią sukrėtė specialistų pateikta Lazdynų tilto apžiūros ataskaita. Nė karto nuo statybos pradžios 1969 m. neremontuotas statinys kelia pavojų gyventojų sveikatai ir gyvybei. Per paskutinę apžiūrą balandžio 26 d. pastebėta, kad iš 23 sijų net 17 yra nutrūkusios, kitos dalys nuniokotos korozijos. Specialistai prognozuoja, kad tiltas gali bet kada sugriūti.

Jau per ankstesnes apžiūras buvo nustatyta, kad kasmet tiltas įlinksta apie 4–5 mm. Per pastarąjį patikrinimą specialistai pastebėjo, kad per šiuos metus tilto sėdimo greitis padidėjo keturis kartus – jis įlinko 16,8 mm. Atidarius Pietinio aplinkkelio atkarpą, tiltas nebeatlaiko padidėjusios apkrovos ir nebeatitinka ES nustatytų normų.

"Tolimesnė tilto eksploatacija nesaugi, būtinas tiltą laikančių konstrukcijų stiprinimas. Tilto sėdimo greitis padidėjo keturis kartus, iš ko galima spręsti, kad tilto deformacija pasiekė ribą. Neatlikus tilto stiprinimo darbų per artimiausius tris keturis mėnesius, rudenį, atšalus orams, galima prognozuoti tilto griūtį. Taip pat tilto griūtis gali įvykti dėl trūkusių atramų", – teigiama specialistų pateiktoje ataskaitoje.

Vasarą pradės remontuoti

Nors dar tik ruošiamasi pradėti tilto remonto darbus, Vilniaus miesto valdžia ramina gyventojus – vykti per Lazdynų tiltą gana saugu. Specialistų patarimu dėl saugumo balandžio pradžioje buvo apribotas eismas sunkiasvorėms transporto pramonėms, likusioms įvesta griežtesnė greičio kontrolė. Jeigu anksčiau tiltu buvo galima lėkti 60 km/val. greičiu, šiandien leidžiama tik 40 km/val.

"Tilto avarinė būklė nėra mums kaip perkūnas iš giedro dangaus. Tiltas stebimas nuolat, o avarinę būklę mes užfiksavome jau prieš dvejus metus. Tačiau remonto darbus teko atidėti dėl Pietinio aplinkkelio statybos. Savivaldybė buvo finansiškai nepajėgi pradėti dar vieno didžiulio objekto statybos ir rekonstrukcijos darbų", – komentavo savivaldybės Statybos ir rekonstrukcijos poskyrio vyriausiasis specialistas Ąžuolas Steponavičius.

Tilto remonto darbus planuojama pradėti pavasario pabaigoje. Nuo gegužės 15 d. iš tiltu besidriekiančių šešių eismo juostų remontuoti bus uždaromos dvi, nuo birželio pradžios – dar tiek pat. Specialistų teigimu, vasarą sostinėje eismo srautai sumažėja, todėl paliktų dviejų kelio juostų vairuotojams turėtų pakakti.

Remonto darbai įtraukti į Vakarinio aplinkkelio pirmojo etapo statybą. Konkursą laimėjęs "Panevėžio kelių" ir "Kauno tiltų" konsorciumas įsipareigojo ne tik rekonstruoti griūvantį Lazdynų tiltą, bet ir greta pastatyti greta naują, nutiesti greitkelio atkarpą iki Oslo gatvės ir rekonstruoti virš šios gatvės pastatytą viaduką. Projekto vertė siekia 128 mln. litų.

Gąsdina Kauno pavyzdys

Šių metų sausį nutrūkus aštuonioms tiltą per Nerį automagistralėje Vilnius–Klaipėda laikančioms metalinėms sijoms, pasislinko tilto konstrukcijos. Viena tilto dalis įgriuvo apie 20 cm. Nors avarija įvyko anksti rytą, per piką, per ją niekas nenukentėjo.

Labiausiai apkrautas ir 30 metų neremontuotas tiltas nukentėjo dėl labai didelio krūvio ir šalčio. Kauno miesto savivaldybei tilto remonto darbai atsiėjo apie 1 mln. litų. Suremontuotas tiltas atidarytas balandžio pradžioje.


Kreipėsi į teismą

Balandžio pradžioje Vilniaus apygardos prokuratūra kreipėsi su ieškiniu į teismą, prašydama pripažinti niekine ir negaliojančia dar Juozo Imbraso vadovaujamos Vilniaus valdžios sudarytą Lazdynų tilto rekonstrukcijos darbų sutartį. Toks sprendimas priimtas remiantis buvusio miesto tarybos nario Kęstučio Masiulio skundu. Jo teigimu, skelbiant konkursą, buvo sudarytos sąlygos jame dalyvauti tik vienai bendrovei – "Kauno tiltams". Tokiu būdu darbų vertė neva pakilo nuo 97,6 iki 125,5 mln. litų. Susisiekimo ministras anksčiau "Vilniaus dienai" yra sakęs, kad jeigu prasidės bylinėjimasis dėl tilto rekonstrukcijos darbų konkurso, savivaldybei bus primygtinai siūloma uždaryti avarinės būklės tiltą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų