Jeigu savivaldybės Eismo saugumo komisija patenkins Kauno mero prašymą, nuo spalio į Laisvės alėją sugrįš automobiliai.
Pokyčių žada spalį
Savivaldybės Eismo saugumo komisijai miesto meras Andrius Kupčinskas pateikė prašymą apsvarstyti galimybę tam tikrose Laisvės alėjos atkarpose vakarais leisti automobilių eismą. Esą tokia galimybė numatyta techniniame Laisvės alėjos projekte, rengiamame architekto Šarūno Kiaunės. Automobilių eismą siūloma organizuoti viena eismo juosta.
"Niekas nesutiks, kad būtų panaikinta pėsčiųjų alėja. Tačiau šioje miesto arterijoje trūksta gyvybės vakarais, todėl bet kokios idėjos turi būti svarstomos, ypač įvertinant būsimą Laisvės alėjos rekonstrukciją ir dabartinę galimybę vykdyti idėjų eksperimentus", – mano A.Kupčinskas.
Jeigu savivaldybės Eismo komisija patenkins mero prašymą, važiuoti automobiliais Laisvės alėjoje bus galima jau nuo rudens, greičiausiai – nuo spalio.
Šiuo metu Laisvės alėjos analizė jau yra baigta, padaryta toponuotrauka, atlikti kiti parengiamieji darbai. Rekonstrukcijos techninis projektas rengiamas šešiais etapais. Planuojama, kad iki lapkričio techninis Laisvės alėjos rekonstrukcijos projektas bus baigtas.
Pažadintų miesto centrą
Laisvės alėją projektuojančio Š.Kiaunės nuomone, jeigu Laisvės alėja būtų galima važiuoti po 19 val., miestiečiai patogiau pasiektų mėgstamus barus ar kavines. "Jeigu čia galės važinėti taksi ir patys gyventojai tuo metu, kai labiausiai reikia, tuomet pėsčiųjų gatvė atgis", – tikino Š.Kiaunė. Automobilių eismas Laisvės alėjoje, jo nuomone, galėtų būti leidžiamas nuo 19 iki 1 val. nakties.
Lietuvos architektų sąjungos Kauno skyriaus vadovo pavaduotojas Gintaras Balčytis galimybę atnaujinti eismą Laisvės alėja taip pat vertina teigiamai. Tačiau jis atkreipė dėmesį, kad didesnė alėjos gyventojų dalis neapsidžiaugtų padidėjusiu triukšmu. "Tačiau gyvendami miesto centre žmonės turi susitaikyti, kad už jų langų – ne pušynas ar ežeras", – pats į užduotą klausimą ir atsakė G.Balčytis.
Ar atlaikys grindinys?
Paklaustas, ar automobilių eismas nepakenktų Laisvės alėjos grindiniui, Š.Kiaunė pabrėžė, kad automobiliai važiuotų ne dabartiniu grindiniu, bet naujuoju, kuris būtų pritaikytas atlaikyti didelius svorius. Sužinojęs, kad A.Kupčinskas ketina eksperimentuoti jau dabar, ant senosios alėjos dangos, architektas aiktelėjo: "Ne visur yra borteliai, šaligatviai, nepritaikytas grindinys apkrovoms, bet gal meras tik inicijuoja diskusijas, gal komunalininkai ir kelininkai suras būdų, kaip įvykdyti šį eksperimentą?"
Jis atkreipė dėmesį, kad pėsčiųjų gatvę paversti važiuojamąja nėra paprasta, esą būtini ženklai, reikia atlikti įvairių kitų darbų.
Žinomas miesto patriotas, architektas Audrius Karalius, įsitikinęs, kad grindinys tokio krūvio neatlaikys "nei fiziškai, nei morališkai". Jis įsitikinęs, kad siūlydamas tokius eksperimentus meras naikina Kauną "pagal juodžiausią scenarijų".
"Tokie veiksmai yra adekvatūs veiksmams, kuriuos vykdė rusai, įsiveržę į mūsų tėvynę, kai krosnis kūreno fortepijonais. Kai kurių dalykų tiesiog nevalia daryti", – A.Karalius piktinosi, kad tokį sprendimą meras bando prastumti rugpjūtį, kai daugelis aktyvių visuomenės veikėjų atostogauja.
Kauniečių nuomonė
rolkis
Vakare nuo 19 val. ir Maironio, ir A.Mickevičiaus gatvės pustuštes, statyk mašiną, ir eik, kur nori, į kokią tik nori įstaigą, maksimum, gali būt toliausia 100 metrų iki bet kurio taško Laisvės alėjoje, gryniausia nesąmonė leist ten važinėti.
Pilotas
Jei jums atrodo, kad automobiliai atgaivins Laisvės alėją... Gal tamsta norėtumėte prie Vytauto Didžiojo paminklo ir prie Soboro įkurt po gamyklą? Irgi labai pagyvintų Laisvės alėją koks nors mėsos perdirbimo cechas. Dar reikėtų 2-4 šarvojimo salių – na, žinot, vakarais muzika, žmonės su gėlėmis. Labai gyva.
2004 m. balandį "Kauno diena" rašė:
Atvira diskusija "Kokią Laisvės alėją norime matyti ateityje?" į Architektų namų salę suviliojo margą kompaniją. Verslininkai sėdėjo greta menininkų, akademikai – greta studentų, politikai – greta architektų. Kaitriausio žibalo į diskusijos ugnį šliūkštelėjo vilnietis architektas Augis Gučas, kuris paragino kauniečius drąsiai ieškoti naujų šiuolaikiškų idėjų ir nebūti prisirišusiems prie sustabarėjusių įvaizdžių.A.Gučas pasiūlė bent iš dalies grąžinti į Laisvės alėją transporto eismą. Ši idėja buvo aptarinėjama beveik kiekvieno tolesnio kalbėtojo. "Diskusijos dalyviai mano pasiūlymą suprato labai tiesmukai, tačiau aš džiaugiuosi išprovokavęs ginčą", – renginiui baigiantis nė kiek neįsižeidęs kalbėjo vilnietis. "Dviejų kilometrų ilgio gatvę galima pateikti ne kaip problemišką atstumą kažkam įveikti pėsčiomis, bet kaip siūlomą patirti intriguojamo siužeto nuotykį", – sakė architektas Audrys Karalius. Kauno plėtros forumo direktoriaus Šarūno Vasiliausko nuomone, sugrąžinta konkė į Laisvės alėją būtų ir atrakcija, ir visiems priimtina transporto rūšis. Architektas Rimvydas Palys jau anksčiau buvo užsiminęs apie judamo šaligatvio idėją. Keletas kalbėtojų atkreipė dėmesį, kad transportui Laisvės alėjoje sugrąžinus visas anksčiau turėtąsias teises, gatvės išskirtinumas būtų negrįžtamai sugriautas, be to, labai suprastėtų vietinių gyventojų gyvenamoji aplinka.
Naujausi komentarai