Viešojo transporto bilietų kainos auga kaip ant mielių. O baudos už važiavimą be bilieto išlieka tos pačios. Jei būsite kontrolieriams malonus, už prasižengimą galite atsipirkti dešimčia litų.
Dabar autobusuose ir troleibusuose vienkartinis bilietas kainuoja 2,5 lito. Kioskuose šiek tiek mažiau – 1,8 lito. Jei kasdien viešuoju transportu važiuojate į darbą ir atgal, o per mėnesį dirbate vidutiniškai 20 dienų, išleidžiate apie 72 litus. Ši suma bus dar didesnė, jei važiuojate keliais autobusais ar naudojatės viešuoju transportu ir ne darbo dienomis.
Pinigai nemaži, todėl tinginčių ar pamirštančių nusipirkti bilietus žmonių gretas vis dažniau papildo "ekonominiai" zuikiai, nusprendę, kad baudas mokėti apsimoka labiau, negu pirkti bilietus. Baudos už važiavimą be bilieto liko tos pačios – nuo 10 iki 20 litų. Taigi jei gausite 10 litų baudą, per mėnesį su kontrolieriais susitikti galėsite septynis kartus. Tik pakliuvus aštuntą kartą, suma viršys išleidžiamą bilietams.
"Bauda skiriama ne pagal tai, ar prasižengęs yra studentas, pensininkas ar dirbantis asmuo. Realiai ir studentui kontrolieriai gali skirti 20 litų baudą. Priklauso nuo to, kaip pažeidėjas elgiasi: ar prisipažįsta, kad padarė pažeidimą, ar buvo kokių nors sunkinančių aplinkybių, kai bandė važiuoti su dukart pažymėtu bilietu, elgėsi šiurkščiai, būna įvairių variantų", – kalbėjo SĮ "Susisiekimo paslaugos" direktorius Vaidotas Antavičius.
V.Antavičius pripažįsta, kad baudas didinti būtina, tačiau šis klausimas įstrigęs biurokratų stalčiuose. "Mes dešimt metų kalbame, kad baudos mažos, bet jas kelti – ne mūsų kompetencija. Pernai Vyriausybė pateikė Seimui svarstyti projektą dėl baudų dydžių, o Seimas padėjo jį į stalčių. Dėl to mes ir turime ekonominių zuikių", – apgailestavo V.Antanavičius.
Naujausi komentarai