Pereiti į pagrindinį turinį

Nebus nei kelio, nei milijonų

2008-10-29 09:00
Nebus nei kelio, nei milijonų
Nebus nei kelio, nei milijonų / Išsigelbėjimas: vakarinis aplinkkelis, sujungsiantis pietinį greitkelį su Vilniaus–Panevėžio autostrada, išspręstų mieste grūsčių problemą, nes krovininių automobilių kolonos nebeužkimštų miesto centro. Roko Medonio nuotr.

Dėl politinių rietenų Vilniuje vakarinio aplinkkelio statyba gali ir neprasidėti. Projektui skirti ES milijonai jau dabar kabo ore.

Valdžia susikibo su liberalais

Vilniaus miesto savivaldybė trečias mėnuo nepajėgia susitvarkyti su vakarinio aplinkkelio pirmos dalies projektu. Nors pirmo etapo statybos darbai turėjo prasidėti šių metų rugpjūtį, atrodo, kad pirmieji statybų kranai į teritoriją įriedės tik kitų metų pavasarį. Mat vakar savivaldybės administracijos direktorius Gintautas Paluckas kreipėsi į Susisiekimo ministeriją, prašydamas paraiškos dėl projekto finansavimo terminą nukelti iš lapkričio 4-osios į kitų metų vasario 4 d.

"Iki nustatyto termino neturėsime statybos rangos sutarties, nes nebus baigtos vykdyti viešojo pirkimo procedūros", – prašymą argumentavo G.Paluckas.

Viešąjį pirkimą užvilkino įsiplieskęs ginčas tarp Vilnių valdančios Tvarkos ir teisingumo partijos bei jai oponuojančių liberalcentristų. Pastarieji dar vasarą pasidalijo įtarimais, esą Tvarkos ir teisingumo partijos nariai vakarinio aplinkkelio pirmos dalies statybų konkurso sąlygas tyčia parengė vienintelei bendrovei "Panevėžio keliai", susijungusiai į konsorciumą su bendrove "Kauno tiltai". Šis konsorciumas buvo vienintelis konkurso dalyvis.

Tąkart valdžia gynėsi konkursą surengusi laikydamasi reglamento, o liberalcentristams neįtikusi tik tuo, jog nesudarė palankių sąlygų jame dalyvauti jų proteguojamai bendrovei "Fegda", baigiančiai statyti pietinę aplinkkelio atkarpą.

Džiaugiasi pradėję ginčą

Rugpjūtį įsikišus Viešųjų pirkimų tarnybai konkurso sąlygos staiga buvo pakoreguotos. Dėl to teisę varžytis dėl aplinkkelio statybos gavo ne tik "Panevėžio keliai" su "Kauno tiltais", bet ir "Fegda".

Liberalcentristai šventė tarpinę pergalę. Esą pagaliau savivaldybėje galima įžvelgti bent šokių tokių sveikos konkurencijos apraiškų. Be to, atsiradus daugiau dalyvių, ir projektas staiga atpigo.

"Kai vienas dalyvauji, tai gali užkelti kainą tokią, kokios tau reikia. Atsiradus daugiau dalyvių siūloma statybų kaina sumažėjo apie 15 mln. litų. Anksčiau buvo apie 147 mln. litų, dabar mažiausia kaina siekia 129 mln. litų. Konkurencija didesnė: dešimt bendrovių pasiėmė konkurso dokumentus, iš jų dvi pareiškė norą dalyvauti. Konkurencija – vaistas nuo visų ligų", – konstatavo Vilniaus savivaldybės liberalcentristų frakcijos pirmininkas Algimantas Vakarinas.

Vaidai užvilkino konkursą

Tačiau vasaros pabaigoje ėmus koreguoti konkurso sąlygas nusikėlė dalyvių paraiškų priėmimo terminai, o kartu ore pakibo ir finansavimo klausimas. Mat abiejų bendrovių atsiųsti vokai su pasiūlymais atplėšti tik praėjusią savaitę, spalio 20 d. Iki nustatytos lapkričio 4-osios tapo nebeįmanoma išnagrinėti abiejų dalyvių atsiųstus dokumentus, patikrinti jų kvalifikaciją.

Viešųjų pirkimų komisija tik kitą savaitę žada paskelbti konkurso nugalėtoją. Preliminariai juo turėtų tapti "Fegda", pasisiūliusi kelio atkarpą pastatyti už mažiausią kainą – 129 mln. litų. "Panevėžio kelių" ir "Kauno tiltų" konsorciumas šiuos darbus tikina galį atlikti brangiau – už 135 mln. litų.

Tačiau paskelbus nugalėtoją, pralošusiai bendrovei būtina skirti dešimt dienų, per kurias ji gali apskųsti savivaldybės Viešųjų pirkimų komisijos pasirinkimą. Jeigu pralošusioji pusė pasinaudotų skundo teise, ginčui spręsti reikėtų dar mažiausiai mėnesio. Suskaičiavusi laiko sąnaudas savivaldybė nusprendė, kad kreiptis į Transporto investicijų direkciją dėl finansavimo ji galėtų ne anksčiau kaip kitų metų vasarį.

Kur nuplauks 140 mln. litų?

Nukelti terminą gali tik Susisiekimo ministerija, tačiau šios savivaldybės atsiųstas raštas šiandien netenkina. "Savivaldybė detaliai nenurodė, dėl kokių priežasčių reikėtų terminą nukelti. Mums nelabai priimtina būtų, jeigu paaiškėtų, kad viešasis pirkimas užvilkintas dėl neobjektyvių priežasčių. Tada aplinkkelio statybai nepanaudotas lėšas tektų skirti kitam projektui", – tikino Susisiekimo ministerijos Strateginio planavimo ir finansų departamento direktorius Arenijus Jackus.

Ministerija savivaldybės prašymą privalo išnagrinėti per penkias darbo dienas. Jeigu detalesni savivaldybės paaiškinimai ministerijos netenkins, o projektą prižiūrinti Transporto investicijų direkcija neužtars, ES skirti 140 mln. litų bus panaudoti kitam projektui. Tokiu atveju Vilnius vakarinio aplinkkelio neturėtų mažiausiai dvejus metus. Mat visų projektų peržiūra ir lėšų perskirstymas numatyti tik 2010 m. viduryje.

Ministerija neatima vilties

Vakarinio aplinkkelio statyba sostinei ypač svarbi. Atkarpa sujungtų baigiamą pietinį aplinkkelį su Vilniaus–Panevėžio magistrale. Jeigu tektų atidėti vakarinio kelio ruožo statybos darbus, sostinei tai būtų didžiulis praradimas.

"Tai nėra vien tik miesto gatvė. Tai dalis Europos kelių tinklo. Be to, tai padėtų išspręsti ir sostinės transporto grūsčių problemą. Įvertinę degalų ir laiko sąnaudas, oro taršą, esame apskaičiavę, kad spūstyse per metus "sudega" milijardai litų", – pabrėžė A.Jackus.

Susisiekimo ministerijos valdininkas nuramino, kad esant rimtoms priežastims, savivaldybės prašymą patenkinti nėra labai sunku. Padėtį palengvina tai, kad vakarinio aplinkkelio pirmos dalies statyboms lėšas skiria valstybė ne konkurso, o planavimo būdu. Esą jeigu sostinės valdžia būtų panašiai trypčiojusi 2004–2006 m. ruošiantis pietinės dalies statybai, Europos milijonai būtų nuplaukę be jokių diskusijų.

Vakarinio aplinkkelio etapai

Ia – Lazdynų tilto statyba
I – greitkelio atkarpa nuo Oslo gatvės iki L.Asanavičiūtės gatvės.
II – greitkelio atkarpa nuo L.Asanavičiūtės gatvės iki Ozo gatvės.
III – greitkelio atkarpa nuo Ozo gatvės iki Vilniaus–Panevėžio magistralės

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų