Vilniaus Neries krantinėje baigtos konstruoti visos trys „Vilniaus – Europos kultūros sostinės 2009“ projekto skulptūros, skirtos šiuolaikiškai įprasminti atvirą miesto erdvę.
Prieštaringai vertintos trijų menininkų idėjos vis dėlto sulaukė miesto politikų pritarimo.
Neries krantinėje tarp Mindaugo ir Žaliojo tiltų prie Energetikos muziejaus, baigta montuoti bene prieštaringiausiai vertinta Vlado Urbanavičiaus skulptūra „Krantinės arka“.
2008-metų pradžioje VEKS paskelbtą meno kūrinių viešosiose erdvėse sukūrimo konkursą laimėjo Roberto Antinio, Mindaugo Navako ir Vlado Urbanavičiaus projektai. Navako skulptūra „Dviaukštis“ prie Baltojo tilto pastatyta prieš porą savaičių.
Baigiama montuoti ir Roberto Antinio skulptūra „Puskalnis“ prie Geležinio vilko tilto. Prie upės statomos skulptūros kviečia atidžiau pažvelgti į Neries krantinę ne tik kaip poilsio, bet ir kultūros zoną.
Vlado Urbanavičiaus skulptūra iš tolo skulptūra primena į paviršių iškilusią architektūrinę – komunikacinę konstrukciją. Tokia „vamzdžių“ estetika arba funkcionalių elementų iškėlimas į pastato paviršių yra būdingas postmodernios architektūros bruožas. Vienas pavyzdžių – Pompidou centras Paryžiuje. Urbanavičiaus „Krantinės arka“ atkartoja Neries krantinės formą ir kontrasto būdu išryškina Karaliaus Mindaugo tilto konstrukciją.
„Krantinės arka“ sumontuota iš dujų vamzdžių – tai šiuolaikiškas energetiniais tinklais susaistyto pasaulio komentaras. 2008 m. Venecijos architektūros bienalėje estų menininkai dujų vamzdžiu sujungė Rusijos ir Vokietijos paviljonus. Vladas Urbanavičius savo skulptūros projektą sukūrė anksčiau ir akcentavo ne politinius, o estetinius ir socialinius aspektus. Tai skulptūra, kviečianti diskutuoti apie meno viešojoje erdvėje paskirtį ir tikslus, aktyviai reikšti savo nuomonę.
Skulptūros Neries krantinėje stovės visus kultūros sostinės metus.
Naujausi komentarai