Pradedami Tarandės tunelio statybos darbai Pereiti į pagrindinį turinį

Pradedami Tarandės tunelio statybos darbai

2025-04-07 06:47
BNS inf.

Statybų bendrovė „YIT Lietuva“ pirmadienį pradeda 6,2 mln. eurų vertės Tarandės tunelio Vilniaus rajone, magistralėje Vilnius–Panevėžys, fizinius statybos darbus.

Pradedami Tarandės tunelio statybos darbai
Pradedami Tarandės tunelio statybos darbai / Ž. Gedvilos / BNS nuotr.

Kaip praėjusį penktadienį pranešė valstybinių kelių valdytoja bendrovė „Via Lietuva“, pirmadienį bus pradėta rengti apylanka, o po dviejų savaičių – ties automagistralės 10-tu kilometru keisis eismo organizavimo tvarka.

„Apylanką planuojama įrengti per dvi savaites. Jei darbai vyks sklandžiai ir nekils nenumatytų trukdžių, po dviejų savaičių bus uždarytos abi eismo juostos Vilniaus–Panevėžio kryptimi“, – pranešime teigė „Via Lietuva“.

Anot jos, eismas Panevėžio kryptimi pravažiavus „Emsi“ degalinę bus kreipiamas į kairę automagistralės pusę ir vyks dvejomis eismo juostomos, o Vilniaus kryptimi – šalia lygiagrečiai esančiu vietiniu keliu, taip pat dvejomis juostomis.

Skelbiama, kad naujoji eismo organizavimo tvarka galios iki šių metų rugsėjo, kol bus vykdomi tunelio įrengimo pirmojo etapo darbai, o pradėjus antrąjį etapą, eismas bus perorganizuojamas iš naujo.

BNS kovo 17 dieną skelbė, jog prasideda Tarandės tunelio statybą, tačiau kaip portalui 15min teigė „Via Lietuva“, iki šiol vyko paruošiamieji darbai – buvo derinamos eismo organizavimo schemos.

Tarandės tunelį numatoma pastatyti iki 2026 metų gegužės. Tunelis bus statomas 300 metrų nuo „Emsi“ degalinės, važiuojant link Ukmergės.

Pasak savivaldybės, pastačius tunelį padidės transporto pralaidumas rajono bei miesto sandūroje esančiose gyvenvietėse, kurios pastaraisiais metais sparčiai augo.

Didelės spūstys ties posūkiu į Tarandę kasdien piko metu formuojasi jau nuo 2017 metų, kai buvo atidarytas Vilniaus vakarinis aplinkkelis. Įrengus tunelį spūsčių turėtų nelikti arba jos gerokai sumažės, o eismo įvykių rizika taps minimali.

2019 metais Vilniaus miesto ir rajono savivaldybės bei „Via Lietuva“ (tuo metu – Lietuvos automobilių kelių direkcija) pasirašė trišalę sutartį, pagal kurią įsipareigojo iki 2024-ųjų įrengti dešinį posūkį su tuneliu po automagistrale ir gretima gatvele prie magistralės. Tuo metu Vilniaus savivaldybė įsipareigojo pastatyti jungiamąjį kelią, o rajono – rekonstruoti Bukiškio Nesvyžiaus gatvę.

Vis dėlto 2021 metų birželį Vilniaus apygardos teismas tiltų statybų bendrovės „Tilsta“ prašymu laikinai sustabdė tunelio statybos konkursą. Bendrovė prašė pripažinti neteisėtomis konkurso sąlygas arba jas pakeisti taip, kad direkcija sumokėtų už papildomus darbus dėl techninio projekto klaidų, arba konkursą nutraukti ir skelbti jį iš naujo.

2022 metų balandį Lietuvos Aukščiausiasis Teismas konkursą įpareigojo nutraukti galutinai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Visai

nereikalingas tas tunelis. Jei visi laikytusi 50 km toje vietoje viskas gerai, bet nieks nekontroliuoja tai ir bardakas
1
0
Visi komentarai (1)

Daugiau naujienų