Prieplauka Marvelėje – šalies logistikos širdis

Prieplauka Marvelėje – šalies logistikos širdis

2012-12-19 23:59
Prieplauka Marvelėje – šalies logistikos širdis
Prieplauka Marvelėje – šalies logistikos širdis / Tomo Raginos nuotr.

Po poros metų Kaune turėtų pradėti veikti Marvelės krovininė prieplauka. Iki 500 tūkst. tonų krovinių per metus priimsianti prieplauka taps vidaus vandens kelių logistikos širdimi.

"Krovininės Marvelės prieplaukos statyba – reikšmingas projektas Lietuvai. Ji leis integruoti vandens transportą į bendrą šalies logistikos grandinę. Dalį Klaipėdos uosto krovinių bus galima gabenti vandens keliu į šalies vidų, iškrovimo centru pasirenkant Kauną", – sakė valstybinės įmonės Vidaus vandenų kelių direkcijos generalinis direktorius Gintautas Labanauskas.

Įgyvendinus šį ES lėšomis finansuojamą projektą, bus pastatyta 120 m ilgio krantinė, apie 1 ha ploto krovos aikštelė, vidaus ir privažiavimo keliai, inžineriniai tinklai.

Socialinių mokslų daktaras Jonas Stravinskas, bendrovės "Jostra" direktorius, su kolegomis parengęs galimybių studiją "Nemuno uostų (prieplaukų) išvystymas", teigė, kad pastačius šią krovininę prieplauką bus gauta įvairiapusė nauda.

Jo teigimu, dalį krovinių perkėlus į baržas, sumažėtų automagistralės dalies tarp Kauno ir Klaipėdos tarša. Iniciatyvą perkelti krovinius į vandens kelius skatina ir ES. Pasak J.Stavinsko, planuojama, kad Marvelėje vienu metu galės švartuotis iki 3 baržų.

"Prieplauka būtina. Jos nepastačius, organizuoti krovinių transportavimą upėmis iš Kauno į Klaipėdą būtų neįmanoma. Senoji Kauno krovininė prieplauka netinkama naudoti, tad baržoms, galinčioms gabenti iki 1000 tonų krovinį, kitur atlikti krovos darbus Nemune galimybių nėra", – patvirtino Nacionalinės upių transporto plėtros asociacijos prezidentas Jonas Ragauskas.

Jis džiaugėsi, kad prieplaukos statyba prasidėjo ir trejus metus plėtota idėja atgaivinti krovininę laivybą Nemunu tampa tikrove.

Šiuo metu asociacija dirba su partneriais iš Olandijos bei Didžiosios Britanijos. Pasak asociacijos vadovo, kartu bus projektuojama specialiai Nemunui pritaikyta apie 100 metrų ilgio ir 10 metrų pločio savaeigė barža, galinti vežti iki 1000 tonų birių ar konteinerinių krovinių.

Nors vyksta diskusijos, planuojama, kad Nemune atidarius Marvelės prieplauką iš karto galės būti naudojama 10 tokių laivų. Viena barža atstoja 40 vilkikų. Visa šio asociacijos planuojamo įgyvendinti krovinių pervežimo Nemunu projekto vertė sieks iki 100 mln. litų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų