Pereiti į pagrindinį turinį

Kvietimas „apžioti dešrą iš ryto“ sukėlė aistras: nepadorus pasiūlymas ar įtaigi reklama?

2022-07-18 11:31

Išvydę „Downtown Food Hall“ pusryčių kviečiančią reklamą su provokuojančiu užrašu kai kurie internautai įžvelgė diskriminaciją ar nepadorumą. Su kritika maisto erdvės atstovai nesutiko, o ką sako tarnybos?

Įžvelgė moterų diskriminaciją

Internautai dalijasi „Downtown Food Hall“ reklama, kurioje matyti dešrelę burnoje laikantis žmogus. Šalia – užrašas: „Apžiok dešrą iš ryto“. Nors iš tiesų reklama kviečia pusryčiauti, šūkis skamba dviprasmiškai – galbūt tai nuoroda į seksualinį kontekstą? Pasipylė nemažai komentarų, esą reklama – jei ne diskriminacinė ir žeminanti moteris, tai tiesiog nepadori.

„Plakate – ne vyro akys, juk akivaizdu. Juokai juokais, bet mūsų šalies moterų seksualinio ar kito išnaudojimo statistika kalba pati už save. Vyrai mąsto būtent taip, kaip matote reklamoje. Ar tai gali patikti? Ne“, – komentavo anonimė.

„Žiūriu ir netikiu… Vėl žiūriu… Vėl netikiu“, – nuomonę reiškė Donata.

„Blogai“, – trumpai apibendrino Inesa.

„Seksualiniai dalykai yra kiekvieno asmeninis pasirinkimas. Reklama tiesiog vulgari ir tiek“, – savo nuomonę dėstė Agnė.

Dešras apžioja ir vyrai, ir moterys, tai nemanome, kad kažką diskriminuojame.

Vis dėlto kai kurie internautai reklamoje neįžvelgė nieko bloga.

„Provokuojantis humoras ir tiek“, – rašė Ramunė.

„O kas čia blogai?“ – nesuprato ir Laura.

Su kritika nesutinka

Portalo kauno.diena.lt žurnalistai susisiekė su „Downtown Food Hall“ atstovais. Jie teigė, kad reklamos idėja – paprasta.

„Nestandartiniai pusryčiai. Reklama atitinka pačius pusryčius. Užrašas gal ir gali būti suprastas dviprasmiškai, bet argi tai blogai? Mes džiaugiamės, jog įvairios formalios ir neformalios grupės domisi ne tik mūsų maistu, bet ir komunikacija“, – rašė maisto erdvės atstovai.

Vis dėlto, pasak atstovų, nors plakate matomo žmogaus blakstienos padažytos, tai dar nereiškia, kad čia vaizduojama moteris.

„Ten nėra moteris, ten dantys ir akys. Mums tai nėra panašu į moterį. O dešras apžioja ir vyrai, ir moterys, tai nemanome, kad kažką diskriminuojame“, – trumpai komentavo jie.

Pašnekovai taip pat nesutiko, kad reklama – nepadori, nors pripažino, kad ji gali būti suprasta dviprasmiškai. Jie žadėjo, kad į klientų nuomonę bus atsižvelgta.

Panašu į lytinį aktą

Vyrai mąsto būtent taip, kaip matote reklamoje. Ar tai gali patikti? Ne.

Ar reklama tikrai diskriminuojanti, sprendžia specialistai. Susisiekus su Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba, šie pripažino, kad užrašas „Apžiok dešrą iš ryto“ gali pasirodyti vulgarus ir tam tikrais atvejais buitinėje kalboje referuoti į lytinį aktą. Visgi to vadinti diskriminacija specialistai neskubėjo, mat reklama esą nebyloja, kad viena lytis pranašesnė už kitą.

„Iš tokių stereotipiškai moterims priskiriamų išvaizdos detalių kaip padažytos lūpos ir akys, galima daryti prielaidą, kad plakate yra vaizduojama moteris. Visgi, aptariamos reklamos turinio vertinimas, mūsų nuomone, yra labiau sietinas su pačios reklamos atitiktimi moralės ir padorumo principams nei su lyčių lygybe“, – teigė tarnybos visuomenės informavimo specialistė Aušrinė Smilgytė.

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba pasiūlė kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT) – esą pagal Reklamos įstatymo reikalavimus, ji privalo būti padori, nežeminti visuomenės moralės principų, žmogaus garbės ir orumo. Tyrimus dėl tokių pažeidimų įgaliota atlikti būtent VVTAT. Portalo kauno.diena.lt žurnalistai susisiekė ir su jais. Specialistų nuomone, reklamą vertinti sunku.

„Moralės, etiškumo bei kiti klausimai, susiję su vartotojo subjektyviu jam pateikiamos informacijos vertinimu, nėra konkrečiai reglamentuoti teisės aktais. Kiekvienas vartotojas tokio pobūdžio reklamą vertina itin subjektyviai“, – aiškino tarnyba.

Jie pripažino, kad užrašas „Apžiok dešrą iš ryto“ gali būti vartotojų suprastas nevienareikšmiškai, tačiau negalima objektyviai teigti, kad tai – nepadoru.

„VVTAT vertinimu, bendrovė ateityje skleisdama reklamą, turėtų atidžiai įvertinti naudojamus teiginius bei vengti dviprasmiškų teiginių“, – apibendrino jie.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų