Skrydžių bendrovės "Ryanair" atstovai vakar Kauno oro uoste pasitiko milijoninę keleivę. Ateityje Karmėlavoje šios kompanijos lėktuvai turėtų leistis dar dažniau.
Dovanos atiteko vilnietei
Apie 11.30 val. iš Londono atskridęs "Boeing" lėktuvas į Kauno oro uostą atskraidino milijoninę "Ryanair" bendrovės paslaugomis pasinaudojusią keleivę.
Prie trapo merginą pasitikę oro uosto direktorius Arijandas Šliupas ir "Ryanair" atstovas Rytų Europai ir Baltijos šalims Laszlo Marozsi merginai įteikė gėlių bei dovaną – du bilietus pirmyn ir atgal į bet kurį tašką, kur skrenda "Ryanair" lėktuvai.
Milijonine keleive tapusi vilnietė Julia Michalovska galėtų būti pigių skrydžių kompanijos "Ryanair" simboliu. Žavi mergina trejus metus gyvena Anglijoje. Į Lietuvą grįžta gana dažnai ir visada naudojasi "Ryanair" paslaugomis. Jos negąsdina, kad atskridus į gimtinę nuo oro uosto namo dar tenka važiuoti šimtą kilometrų.
"Kad tapau išskirtine kliente, man pranešė trečiadienį. Labai malonu. Tik norėtųsi, kad šios bendrovės lėktuvai skristų ir į Vilnių", – rankose spausdama gėles kalbėjo milijoninė keleivė.
Bendrovės atstovai sako, kad jos lėktuvai artimiausiu metu Vilniuje tikrai netūps.
Vilnius kompanijos nevilioja
L.Marozsi juokavo, jei Vilniaus oro uostas bendrovės vadovui duotų milijardą dolerių, jos lėktuvai galėtų skraidyti ir į Lietuvos sostinę. Kitu atveju to daryti nėra jokio reikalo.
"Mes galime ir ketiname plėsti savo veiklą Kaune. Kam blaškytis?" – retoriškai klausė "Ryanair" atstovas.
Praėjusiais metais Kaune aptarnauta daugiau nei 410 tūkst. keleivių. Po to, kai 2005 m. rudenį "Ryanair" tapo oro uosto partneriu, keleivių srautas išaugo bemaž 20 kartų.
Pastačius naują terminalą, per metus Karmėlavoje galima aptarnauti 800 tūkst., o prireikus – ir milijoną keleivių.
L.Marozsi pažymėjo, kad bendrovė reagavo į "flyLAL" bankrotą, bet "Ryanair" – milžiniška įmonė, dirbanti visu pajėgumu, todėl naujų maršrutų atidarymas nėra greitas procesas. Šiuo metu bendrovės lėktuvai iš Kauno skraido į pustuzinį taškų. Pavasarį planuojama atverti kelis naujus oro kelius.
Oro uosto vadovo A.Šliupo teigimu, atlikta verslininkų apklausa rodo, kad yra nemažas skrydžių į Italiją, Ispaniją bei Prancūziją poreikis.
Bendrovės sėkme neabejoja
A.Šliupas atskleidė, kad oro uostas dėl naujų maršrutų derasi ne tik su "Ryanair". Slaptos derybos vyksta dar su keturiomis aviakompanijomis. Prioritetas – pigūs skrydžiai, bet oro uosto valdžia neatmeta galimybės bendrauti ir su kitomis aviakompanijomis.
"Siekiame, kad kokia nors kompanija čia įkurtų savo bazę", – oro uosto tikslus atskleidė A.Šliupas.
Šalia Kauno bazę įkūrusi aviakompanija ne tik dažniau skraidintų keleivius. Skrydžių kompanijas Kaunas masina dėl potencialaus krovinių gabenimo skaičiaus. Šalia vystoma Kauno laisvoji ekonominė zona. Netoliese eina tarptautinis greitkelis "Via Baltica", nenumarintas Kauną kirsiančios europinės geležinkelio vėžės projektas.
Kad gali atsirasti konkurentų, L.Marozsi nesibaimina. Jo teigimu, per ateinančius dvejus metus konkurencinė kova numarins daugybę aviakompanijų. Europoje liks keturios. Tarp jų bus ir "Ryanair". "Mes pigiausi ir didžiausi", – įsitikinęs L.Marozsi.
Pigių skrydžių aviakompanijos lėktuvai skraido į 26 šalis 649 maršrutais. Pernai ji pervežė daugiau nei 67 mln. keleivių.
Laukia britų antplūdžio
L.Marozsi mano, kad šiemet Kauno oro uoste bus aptarnauta dar daugiau keleivių. Prie to prisidės ne tik nauji maršrutai, bet ir padidėsiantis turistų skaičius ne iš ES šalių, ypač – Didžiosios Britanijos. Svaras sterlingų labai atpigo euro atžvilgiu, todėl britai atostogoms vis dažniau renkasi šalis, kuriose ilsėtis pigiau.
Kauno turizmo informacijos centras pastebėjo tendencijas, kad atostogaujantys britai ne tik noriai atskrenda į Lietuvą, bet ir vis dažniau grįžta antrą kartą.
L.Marozsi žada, kad "Ryanair" prisidės kuriant įspūdį, jog Kaunas – netoli Vilniaus. Tai turėtų pritraukti daugiau užsieniečių, norinčių apsilankyti projekto "Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009" renginiuose.
A.Šliupas apgailestauja, kad kol kas ne visi klientai pasinaudoja jų patogumui sudarytomis sąlygomis. Tarp Kauno oro uosto ir Vilniaus nuolat kursuoja autobusas, tačiau jis nėra populiarus.
"Susisiekimas – tikrai ne problema. Bet Lietuvoje vis dar priimta lėktuvų keleivius atvežti, su jais atsisveikinti ir pamojuoti kylančiam lėktuvui", – šypsojosi oro uosto vadovas.
Iškart po skrydžio į Vilnių važiavusiu autobusu nepasinaudojo ir J.Michalovska. Jos pasiimti atvažiavo giminaičiai.
Naujausi komentarai