Prieškalėdinė, brangi ir nemaloni „dovana“ vilniečiams bei miesto svečiams – savivaldybės taryba pritarė rinkliavos didinimui už automobilių stovėjimą. Parkavimas Senamiestyje brangs iki 4 eurų per valandą.
„Atrodo didoka“, – teigė pašnekovė.
„2,50 eurų jau jaučiasi, tai 4 eurai nėra skirtumo“, – pabrėžė pašnekovas.
Pirmoji valanda bus 50 centų pigesnė – 3,50 eurų.
„Mes siūlėme įvesti progresyvumą valandomis, ne iš karto taip smarkiai padidinti“, – kalbėjo Laisvės frakcijos seniūnė Erika Kuročkina.
„Pirminis administracijos projektas buvo 6 eurai, mes nešėme didesnę kainą“, – šnekėjo Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius Adomas Bužinskas.
Administracijos direktoriaus teigimu, padidinti įkainiai leis atlaisvinti stovėjimo vietų skaičių.
„Turėtų būti bent 85 proc. užimtumas parkavimo vietų, kad būtų galimybė atvažiuoti ir prisiparkuoti. Šiuo metu tas užimtumas smarkiai viršija 85 proc. ribą“, – aiškino A. Bužinskas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Neabejojama, kad dalis kavos ar deserto į Senamiestį paprasčiausiai nebevažiuos, o A. Bužinskas gyventojams kavą jau anksčiau rekomendavo gerti šalia namų, miegamuosiuose rajonuose. Dalis sako, kad Senamiestyje ir darbai, ir vaikų užsiėmimai.
„Vaikui yra būreliai, kur turiu atvežti į Senamiestį, negaliu palikti automobilio toliau, nes nespėjame. Labai gaila, kad neatsižvelgiama į vilniečių poreikius, kiek galima branginti“, – pabrėžė moteris.
„Idėja, kad pėsčiomis ar viešuoju transportu tikriausiai“, – sakė kita pašnekovė.
„Lūkestis, kad visi persės į viešąjį transportą, nemanau, jog bus įgyvendintas šeimų atžvilgiu“, – tikino E. Kuročkina.
„Būtų ironiška galvoti, jog ateis žmonės į senas, supuvusias „Škodas“ ir persės, kur žiemą šalta, vasarą karšta, bet dėl to miestas investuoja į viešąjį transportą“, – aiškino A. Bužinskas.
Mėlynojoje zonoje prisiparkavus nuo antros valandos bus apmokestinami ir tik elektra varomi automobiliai, kad neįvyktų taip...
„Elektromobilį gali priparkuoti Vokiečių gatvėje ir išvažiuoti slidinėti trims savaitėms“, – teigė A. Bužinskas.
„Pateikta statistika rodo, kad mėlynojoje zonoje dienos metu, nuo 13 iki 18 val., 48 proc. vietų užima gyventojų automobiliai. Realiai tų vietų, dėl kurių dabar kovojama ir kurias ketinama apmokestinti, yra tragiškai mažai. Netikiu, kad bet koks pabrangimas atlaisvintų tiek, kiek planuoji“, – nurodė Vilniaus tarybos narys Aleksandras Nemunaitis.
Statistika, anot A. Nemunaičio, tik parodo, jog gyventojams trūksta parkavimo vietų.
„Yra patvirtintas keletas požeminių aikštelių projektų, kur neužtenka kažkam politinės lyderystės, jog tuos projektus įvykdytų. 500 automobilių galėtų pasislėpti po žeme tarp Žemės ūkio ministerijos ir Operos ir baleto teatro“, – tikino A. Nemunaitis.
Verslai taip pat įsitempę ir svarsto, ar iš Senamiesčio neteks išsikelti.
„Labai blogai, kaip galima matyti, dar Vokiečių gatvę planuoja rekonstruoti, ten bus kasinėjimai“, – teigė Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė.
Kaina didėja, nors paslaugos kokybė niekaip nesikeis.
„Jeigu mes norime, kad Vilniuje traukos centras būtų ne miesto centras arba Senamiestis, o „Akropolis“, „Panorama“ arba kiti prekybos centrai, dabar pasirinktas toks kelias“, – šnekėjo A. Nemunaitis.
„Manau, kad gerai, buvau Slovakijoje, ten, berods, tokios pat kainos. Kainos priimtinos, ypač kai kalbame apie centrą“, – kalbėjo pašnekovas.
Taryba taip pat nusprendė keisti parkavimo zonų ribas. Labiausiai bus susiaurinta mėlynoji zona.
„Su raudona zona yra subtilus momentas: dalis naujos raudonosios zonos tampa buvusia mėlynąja zona, dėl to kainų kilimas nebus toks skausmingas“, – sakė E. Kuročkina.
Automobilio stovėjimo įkainiai keisis ir kitose Vilniaus dalyse. Raudonoji zona brangs euru – iki 2,5 euro. Toliau nuo centro esančioje geltonojoje zonoje kaina kils 40 centų, žaliojoje – 20 centų.
Visose kitose, dabar nemokamose zonose, gyventojai galės pageidauti baltosios zonos, pavyzdžiui, daugiabučių kiemuose. Jos kaina siektų 20 centų už valandą.
Laikinasis susisiekimo ministras Marius Skuodis sprendimų nevertina.
„Savivaldybės klausimai, mes čia nelendame“, – pabrėžė M. Skuodis.
Brangiau už parkavimą teks mokėti jau nuo kitų metų liepos. Taip pat sostinės taryba pritarė siūlymui nustatyti mažos taršos zoną dalyje sostinės Senamiesčio.
„Kaunas susimažino tranzitą, į centrą nevažiuoja nei „Bolt“, nei „Wolt“, nei taksi, nei pavėžėjai. Jie negali 20–50 kartų važiuoti ir kiekvieną kartą susimokėti“, – kalbėjo E. Šiškauskienė.
Kol kas apmokestinama nebus.
„Laukiame iš Vyriausybės nutarimo, kad rinkliavą galėtume rinkti“, – tvirtino A. Bužinskas.
Nuo Naujųjų metų sostinėje branginamas ir atliekų išvežimas.
„Ateina reguliuojama atliekų tvarkymo kaina, kurią nustato Valstybinė energetikos reguliavimo taryba“, – teigė Vilniaus Atliekų tvarkymo poskyrio vedėja Eglė Bernotavičienė.
Dabar rinkliava vidutiniam butui siekia maždaug 51 eurą, o individualiam namui – virš 100. Koks pabrangimas metams laukia?
„Imtume daugiabučio butą: savininkui rinkliava augs daugiau nei 3 eurus, individualaus namo savininkui – virš 5 eurų“, – kalbėjo E. Bernotavičienė.
„Kaina didėja, nors paslaugos kokybė niekaip nesikeis“, – tvirtino A. Nemunaitis.
Naujausi komentarai