Pereiti į pagrindinį turinį

Valgiaraštis – akių apgaulė?

2008-09-10 09:00

Tai, ką matote valgiaraštyje, nebūtinai išvysite, kai padavėja atneš užsakytą patiekalą. Žurnalistinis eksperimentas parodė: valgių ir gėrimų vaizdas valgiaraštyje nuo jau patiektų kartais skiriasi lyg diena ir naktis.

Sostinės kavinės ir restoranai klientus vilioja įvairiais būdais. Vienas jų – patrauklios patiekalų nuotraukos valgiaraštyje. "Vilniaus diena" atliko eksperimentą trijuose vilniečių pamėgtuose restoranuose: "Pomodoro", "Pizza Jazz" ir "Double Coffee".

Įsitikinome, kad valgiaraštyje esančios patiekalų nuotraukos – ne visada vien akių dūmimas. "Pomodoro" omletas atrodė geriau nei nuotraukoje.

Tačiau kituose restoranuose teko nusivilti. Makaronų porcija "Pizza Jazz" restorane buvo mažesnė, o "Double Coffee" saldūs blyneliai – nepatrauklios spalvos ir be mėtų lapelių.

Pirmas bandymas

Vieta: restoranas "Pomodoro"
Adresas: Jogailos g. 4
Patiekalas: omletas
Kaina: 9 litai
11 val. ryto "Pomodoro" restorane klientams siūlomi pusryčiai. Pasirinkimas nedidelis, valgiaraštyje vos keli nufotografuoti patiekalai. Atidžiai peržvelgusi sumuštinio, varškėčių, dešrelių, omleto ir blynelių nuotraukas, nusprendžiau užsisakyti omletą. Gundomai atrodė ir puodelis kapučino kavos. Ant putos viršaus buvo išraižytas gražus medžio lapas.
Kavą atnešė anksčiau, lapo raižinio – nė kvapo. "Barmenas, kuris mokėjo jį nupiešti, nebedirba. Kiti nemoka", – paaiškino restorano padavėja.
"Pomodoro" klientai žino, kad patiekalų reikia laukti ilgai. Tuo įsitikinau ir pati: nors užimti buvo tik keli staliukai, omletą atnešė daugiau nei po pusvalandžio.
Tačiau lėkštėje pūpsantis didžiulis omletas atrodė geriau nei valgiaraščio nuotraukoje. Jis buvo didesnis, vietoj nuotraukoje matomų dviejų šviežio agurko griežinėlių lėkštėje buvo šeši. Daugiau patiekė ir sviesto: vietoj dviejų – penki gabaliukai.
"Ar patiekalai visada atrodo geriau nei nuotraukoje?" – paklausiau padavėjos. "Klientai skundžiasi tik dėl desertų. Juos pagaminti tiksliai tokius, kaip nuotraukoje, sunku. Tai gėlė kitokia išeina, tai padažas kitaip užpiltas. Nors klientai papriekaištauja, pakeisti patiekalo neprašo", – pasakojo padavėja.

Antras bandymas

Vieta: restoranas "Pizza Jazz"
Adresas: Gedimino pr. 20
Patiekalas: makaronai su vištiena
Kaina: 14,90 lito
"Pizza Jazz" restorano valgiaraštyje – ne vien picos. Kokybiškos patiekalų nuotraukos vilioja juos užsisakyti. Nutariau paragauti makaronų su vištiena, nes atrodė labai skaniai.
Nors per pietus restorane buvo daug žmonių, lėkštę su makaronais atnešė vos po dešimties minučių. Vaizdas nuvylė: porcija mažesnė, o padažas sukritęs.
"Pagal paveikslėlius patiekalus dažniausiai renkasi užsieniečiai. Sostinės gyventojai valgiaraštį žino atmintinai. Žinoma, patiekalai ne visada atrodo lygiai taip, kaip nuotraukoje. Juk svarbiau skonis", – pasakojo restorano darbuotoja.
Mergina pripažino, kad keičiantis sezonams, kinta ir kai kurios daržovės, patiekiami kiti garnyrai. "Tačiau lietuviai nepriekabūs, skundų sulaukiame retai", – sakė padavėja.

Trečias bandymas

Vieta: restoranas "Double Coffee"
Adresas: Gedimino pr.
Patiekalas: saldūs blyneliai su ledais
Kaina: 9,50 lito
Papietavusi nutariau užsukti į "Double Coffee" ir suvalgyti desertą. Visi saldieji patiekalai ryškiaspalvyje valgiaraštyje atrodė skaniai. Užsisakiau saldžių blynelių su ledais. Nuotraukoje nufotografuoti lėkštėje patraukliai išdėlioti supjaustyti blyneliai, apibarstyti cukraus pudra ir apipilti uogiene. Šalia jų – plakta grietinėlė, kaušelis ledų ir mėtų lapeliai.
Patiekalas nenuvylė. Blynelių gabaliukai buvo išdėstyti lygiai taip, kaip nuotraukoje, tik tamsesni. Plaktos grietinėlės lėkštėje buvo dvigubai daugiau, tačiau pasigedau žalių mėtų lapelių. "Kodėl jų nėra?" – paklausiau padavėjos. "Mėtų lapeliai baigėsi. Laukiame, kol atveš", – pasiteisino mergina.
Restorano darbuotoja papasakojo, kad visų patiekalų sudedamosios dalys yra tokios, kaip nurodyta valgiaraštyje. "Kartais produktai kitaip išdėstomi  lėkštėje arba pritrūkstame puošybos elementų. Būtent taip atsitiko su mėtų lapeliais", – aiškino ji.

Trys klausimai

Eglė Dilkienė

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos vykdomoji direktorė

– Kada klientai reikalauja pakeisti patiekalą?

– Priežastys gali būti įvairios. Jei maistas pridegęs, neiškepęs, produktai nešvieži, patiekalas turi būti pakeistas. Taip pat, jei porcija mažesnė, nei nurodyta valgiaraštyje. Būna ir taip, kad klientas paprašo nedėti vienos ar kelių sudedamųjų dalių, bet virėjai pamiršta. Tuomet patiekalą privaloma pakeisti.

– Ar valgiaraštyje esančios patiekalų nuotraukos turi atrodyti taip pat, kaip pagamintas patiekalas?

– Žmonės mėgsta užsisakyti gražiai nuotraukoje atrodančius patiekalus. Jei gauna prastesnį, kyla nepasitenkinimas. Nuotraukos neatitinkantį patiekalą turėtų pakeisti kitu. Dažniausiai kitaip atrodo sezoniniai patiekalai, skiriasi garnyras. Tokiais atvejais reikėtų pakeisti ir nuotraukas.

– Ar padavėjai turėtų reaguoti į priekaištus dėl skonio?

– Skonis – individualus dalykas. Prieš užsisakant reikėtų pažiūrėti patiekalo sudėtį. Tai ypač svarbu tiems, kurie alergiški tam tikriems prieskoniams ar sudedamosioms dalims. Padavėjai taip pat turi gerai išmanyti kiekvieno patiekalo sudedamąsias dalis, žinoti, kurios gali sukelti alergiją.

Nuomonės

Ieva Trinkūnaitė, studentė:

Kartais patiekalus renkuosi pagal paveikslėlius. Gaila, kad jų yra ne visų restoranų ir kavinių valgiaraščiuose. Tačiau suprantu, kad patiekalas nuotraukoje atrodo gražiau nei tikrovėje, todėl nusiviliu retai. Beveik visada vaizdas šiek tiek skiriasi.

Vytenis Gustainis, studentas:

Į paveikslėlius nekreipiu dėmesio. Patiekalų išvaizda man nerūpi, svarbiausia – geras skonis.

Silva Kondratavičienė, bibliotekininkė:

Man patinka valgiaraščiai su paveikslėliais, taip lengviau išsirinkti. Nesu nusivylusi, nes patiekalų nelyginu.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų