Jau yra ženklų, kad prabangus Vilniaus projektas „Air Lituanica“ vis dėlto taps realybe, – įmonės vadovas Erikas Zubrus sako, kad iki Lietuvos pirmininkavimo ES liepą abu lėktuvai turėtų pradėti skrydžius, o Civilinės aviacijos administracija tvirtina, jog gauti leidimus vykdyti skrydžius bendrovei prireiks mėnesio.
Formalumų liko nedaug
Neseniai iš Johanesburgo Pietų Afrikos Respublikoje (PAR ) grįžęs Vilniaus meras Artūras Zuokas prabilo apie tai, kad net ir čia pavyko rasti potencialių investuotojų. Tiesa, daug kam tai sukėlė šypseną, nes kol kas indėlis, vertinant bendrovės mastą, kuklus – PAR verslininkai įsigijo tik vieną akciją, vertą 25 tūkst. eurų (86 tūkst. litų). Tačiau geresnių žinių yra kitoje stovykloje – Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas tvirtino, kad procesas siekiant gauti leidimus skraidyti artėja prie pabaigos.
„Galimybės geros, jie viską, ko reikia, turės – tuo neabejoju. Viskas turėtų užtrukti dar apie mėnesį, tad iki liepos 1-osios, esu įsitikinęs, jie leidimus turės“, – pripažino A.Šumskas.
Pasak jo, skrydžių bendrovė, norinti gauti abu reikiamus leidimus, – vežėjo pažymėjimą ir licenciją vykdyti susisiekimą – ir pradėti veiklą, turi pristatyti krūvą dokumentų, susijusių su aviacijos saugumu, technine priežiūra, suformuoti personalą ir galiausiai registruoti lėktuvą.
Lėktuvą rado
„Nors sutartys mums dar nepateiktos, bent vienas lėktuvas jau tikrai surastas. Kiek žinau, lėktuvas yra tiesiai iš brazilų gamintojo “Embraer„. Optimalus vietų skaičius – 80. Kokiomis kryptimis skraidys, paaiškės, kai jie pateiks verslo planą, kai prašys susisiekimo licencijos. Svarbiausi personalo žmonės (skrydžių departamento, techninės priežiūros, mokymų, antžeminės priežiūros vadovai – red. past.) jau surinkti. Man tik keista, kai sakoma, kad va 15 žmonių surinko, jau sėdi ir nieko nedirba. Bet be jų neįmanoma būtų sertifikuoti bendrovės“, – situaciją nušvietė A.Šumskas.
Anot jo, mažiausiai problemų kyla dėl skrydžių personalo, pilotų – jau suformuotos šešios įgulos, kurios netrukus turi pradėti dalyvauti mokymuose: dalis jų vyks Lietuvoje, kita dalis – Paryžiuje. Mokymai truks 21dieną.
Prioritetas – Briuselis
Pats „Air Lituanicos“ vadovas E.Zubrus buvo ne toks kalbus – kitą savaitę jis žadėjo atskleisti daugiau smulkmenų. Jis tik patvirtino, kad lėktuvai nebus perkami, bet nuomojami, o pagrindinė skrydžių kryptis Lietuvai pirmininkaujant ES, be abejo, bus Briuselis.
„Mes niekada ir neplanavome pirkti lėktuvų, juos nuomosime. Vienas orlaivių – “Embraer 170„, – kaip ir planuota, jau rastas. Dėl krypčių planai nekinta – skrydžiai bus vykdomi į Briuselį, Amsterdamą. Tikimės, kad iki pirmininkavimo ES pradžios spėsime – vienas pagrindinių tikslų yra pagerinti susisiekimą su tomis šalimis, kur jo trūksta. O pirmininkavimui susisiekimo labai reikia“, – sakė E.Zubrus.
Jis taip pat patvirtino, kad didžioji dalis komandos jau rasta, – paskutiniai personalo žmonės bus priimti prieš pat skrydžių pradžią. Kada bus parduoti pirmieji bilietai, taip pat jau numatyta, tačiau E.Zubrus nebuvo linkęs tikslios datos atskleisti.
Tikisi bent 2,6 mln.
Vilniaus skrydžių bendrovės vadovas tikino, kad iki skrydžių pradžios ketinama turėti bent 30 investuotojų, kurie suneštų bent 2,6 mln. litų.
„Net jei bus įsigyjama po vieną akciją, jos vertė – 25 tūkst. eurų. Tad jei iki skrydžių pradžios bus 30 įmonių, galite suskaičiuoti – suma jau ne tokia maža, ji gana didelė tokiai mažai bendrovei. O dėl didžiųjų investuotojų reikėtų teirautis steigėjo – Vilniaus savivaldybės“, – sakė jis.
Personalas esą taip pat bus patyręs – didžioji dalis „Air Lituanicos“ darbuotojų yra dirbę aviacijos srityje ir anksčiau. Iš viso planuojama įdarbinti 70 žmonių.
„Mes neviliojame žmonių iš kitų bendrovių, nesiekiame ko nors kiršinti – keisti darbą yra žmonių asmeninis apsisprendimas. Bet jūsų minėtų šešių įgulų dviem lėktuvams neužteks, planuojama suformuoti daugiau“, – sakė jis.
Naujausi komentarai