Pereiti į pagrindinį turinį

Vilniaus meras apie rekordinius kelių remonto darbus: per metus – dar 121,3 km atnaujintų gatvių

2025-01-15 15:47

Praėjusiais metais Vilniuje tęsti ypač ambicingi gatvių remonto darbai. 2024 m. atnaujinta 121,3 km sostinės gatvių, iš kurių žvyrkelių – beveik 5 km, atnaujinta 61,6 km šaligatvių ir įrengta 13,7 km dviračių takų.

„Nuo pat kadencijos pradžios su komanda kėlėme ambicingą tikslą, kad kuo daugiau sostinės gatvių atitiktų optimalų kokybės lygį. Tam pasiekti vadovaujamės gatvių skenavimo su lazerine įranga duomenimis, vietoje duobių taisymo, asfaltuojame ištisas gatvių atkarpas, o darbus deriname kartu su kitomis įstaigomis, kurioms priklauso po gatvėmis esančios komunikacijos. Taip laikini nepatogumai virsta patogesnėmis, sklandesnėmis vilniečių kelionėmis kasdien“, – sakė Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.

Rekordiniai sostinės gatvių infrastruktūros tvarkymo darbai vykdomi jau antrus metus iš eilės. 2023 m. buvo ištisiniu būdu išasfaltuota 105,6 km gatvių, taip pat sutvarkyta 62 km pėsčiųjų takų ir įrengta 11,2 km dviračių takų.

Atnaujintos svarbios miesto susisiekimo arterijos

Per 2024-uosius metus Vilniuje suremontuotos tokios svarbios susisiekimo arterijos kaip Ozo, Ateities, Drujos, Sukilėlių, Subačiaus, Šeimyniškių, Sodų, Liubarto, Buivydiškių, O. Milašiaus, Kareivių, T. Kosciuškos, Justiniškių g., Laisvės pr., Konstitucijos pr., S. Batoro g. atkarpa nuo Drujos iki Rudens g., taip pat nemaža dalis Ukmergės g. ir dalis Savanorių pr.

Suremontuota ir ilgiausia šiemet planuota – 3 km – kelio atkarpa Žaliųjų Ežerų g., taip pat 2,12 km ilgio Pramonės g. atkarpa ir Avinėlių g. (1,85 km). Informaciją apie remontuojamas gatves ir kitą susisiekimo infrastruktūrą galima rasti žemėlapyje.

Remontuojant sostinės gatves, ten, kur yra toks poreikis, tvarkomi ir šaligatviai. Jų šiemet suremontuota 61,6 km, iš kurių – 8 km granitinių šaligatvių įrengti reprezentacinėse miesto vietose.

Granito danga savo patvarumu, atsparumu dėvėjimuisi ir ilgaamžiškumu pranoksta betono gaminių tarnavimo laiką. Tai leidžia per visą eksploatavimo laikotarpį išlaikyti reprezentacinės išvaizdos šaligatvių būklę ir sutaupyti dėl gerokai retesnio poreikio dangos atnaujinimui.

Dangų atnaujinimo darbai užbaigti ir dviračių takų atkarpose, kurių bendras ilgis – 13,7 km.

Dviračių takų rangos darbai įgyvendinti P. Vileišio, Sluškų, Liepkalnio, Fermentų, V. A. Graičiūno, Stasylų, Vinkšnų, Sietyno, Karaliaučiaus, Grigalaukio, Baltupio, Visorių, Helsinkio, Ožkinių g., Pilaitės pr., Nemenčinės pl., taip pat Žaliųjų ežerų teritorijoje.

Skiriamas didžiulis dėmesys kokybei

Kiekvienos gatvės atnaujinimo atveju, asfalto danga ir kiti sprendiniai parenkami individualiai, atsižvelgiant į konkrečios gatvės atkarpos intensyvumą ir tenkančią apkrovą. Didžiausio intensyvumo gatvėse viršutiniam asfaltbetonio sluoksniui naudojami polimerų priedai, kurių dėka viršutinis dėvimas sluoksnis tampa atsparesnis didesniam automobilių srauto intensyvumui.

Visiems atliktiems viršutinio sluoksnio remonto darbams taikomas trejų metų garantinis laikotarpis, o jeigu klojama dviem arba trimis sluoksniais, taikomas penkerių metų garantinis laikotarpis. Dėl to atsiradusius defektus darbus atlikęs rangovas privalo tvarkyti savo lėšomis, o savivaldybei tai papildomai nekainuoja.

Prioritetas atnaujinant dangas teikiamas pačios prasčiausios būklės gatvėms, kurių sąrašas sudaromas remiantis gatvių skenavimo rezultatų analize. Vilniaus gatvės skenuojamos siekiant įvertinti asfalto dangos nusidėvėjimą. 2024 m. buvo nuskenuota daugiau nei 1150 km Vilniaus miesto gatvių dangų – visos asfaltuotos eismo juostos.

Objektyvūs, duomenimis grįsti sprendimai leidžia kasmet sutaupyti apie 5 proc. gatvių remontui skiriamų lėšų. Remiantis šia metodika sprendimai bus priimami ir ateityje.

Planuose – gatvių rekonstrukcijos, strateginiai projektai ir modernizuotos eismo gatvės

Per ateinančius kelerius metus Vilniaus miesto savivaldybė planuoja įgyvendinti dar septynis strateginius susisiekimo infrastruktūros projektus.

Šiame sąraše – Nemenčinės pl. rekonstrukcija, kuri bus pabaigta jau šiemet, taip pat Abiejų Tautų Respublikos pl. rekonstrukcijai bei Gariūnų–Jočionių sankryžos rekonstrukcijai reikalingų žemės sklypų paėmimo visuomenės poreikiams procedūros, Tarandės g. rekonstrukcijos pabaiga, Mykolo Lietuvio g.–Mokslininkų g. ir Mokslininkų–Geležinio Vilko g. sankryžos rekonstrukcijoms reikalingų žemės sklypų paėmimo visuomenės poreikiams procedūros ir kt.

Šiuo metu rengiamasi ir 54 sostinės gatvių rekonstrukcijai, ruošiami rekonstrukcijų projektai. Didžioji dalis rekonstrukcijų projektų prasidės kitąmet. Kartu dėmesys skiriamas ir 40-čiai intensyvaus eismo gyvenamųjų kvartalų gatvių, kurios ilgainiui taps gyventojų poreikius atliepiančiomis miesto gatvėmis.

Šios modernizuotos gatvės bus skirtos užtikrinti saugumą pėstiesiems ir mikrojudumo transporto naudotojams išnaudojant tą pačią gatvės erdvę ten, kur vyrauja vidiniai namų kvartalai, viešosios įstaigos, yra didelė gyventojų koncentracija. Projektuojant modernizuotas gatves didelis dėmesys bus skirtas gyventojų įtraukimui į sprendimų priėmimą, vyks viešos konsultacijos, apklausos ir kūrybinės dirbtuvės.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra