Pereiti į pagrindinį turinį

Vilniaus mikroautobusų vairuotojai krauna pinigus į kišenę

2009-08-14 09:32
Profesionalai: gudresnių maršrutinių taksi vairuotojų nepričiumpa nei kontrolieriai, nei jų darbdaviai.
Profesionalai: gudresnių maršrutinių taksi vairuotojų nepričiumpa nei kontrolieriai, nei jų darbdaviai. / Gedimino Bartuškos nuotr.

Sostinės mikroautobusų vairuotojai tapo tikru galvos skausmu savo darbdaviams. Įmonių vadovai patys kontroliuoja bilietų neparduodančius ir pinigus sau į kišenę kraunančius pavaldinius.

Per mėnesį – nė bilieto

"Į darbą "mikriukais" iš Antakalnio į centrą važinėju kasdien. Per pastarąjį mėnesį nė vienas vairuotojas nėkart man nedavė bilieto", – pasakojo vilnietis Artūras. Pasak jo, vairuotojai bilietų nedalija netgi per patį piką, kai vienoje stotelėje į transporto priemonę įlipa po kelis žmones.

Dėl tokio vairuotojų elgesio keleiviams nei šilta, nei šalta. Tiesa, apsukresni kartais derasi su vairuotojais, siūlo susitarti. Pavyzdžiui, vairuotojams siūloma į kišenę įsidėti tik du litus, o jeigu šie nesutinka, keleiviai reikalauja bilieto. Daugelis vairuotojų pasirenka pirmą variantą.

Dėl tokio jų elgesio kenčia ne tik pajamų netenkantys darbdaviai. Už paslaugą sumokami pinigai nepatenka į apskaitą, dėl to valstybė netenka dalies mokesčių.

Pagauna ne visus

Bendrovės "Transrevis", vienos didžiausių sostinės maršrutinių taksi paslaugų teikėjų, direktorius Vladas Dapkus "Vilniaus dienai" teigė, esą vairuotojų kontrolė tapo tikra našta. "Jau nežinau, kaip su jais kovoti, kad bilietus dalytų", – atsiduso V.Dapkus.

Sukčiaujančius vairuotojus gaudo pati "Transrevio" administracija, analogiškai elgiasi ir daugelio kitų maršrutinių taksi įmonių vadovai. Būna, kad vairuotojai nepažįsta netgi į mikroautobusą įlipusio įmonės direktoriaus ir, žinoma, bilieto jam nepasiūlo.

V.Dapkaus teigimu, darbo valandomis, kai didesnė rizika pakliūti į tokius spąstus, vairuotojai būna drausmingesni. Tačiau vakarais pinigai ir vėl byra ne tik į bendrovės kasą, bet ir į vairuotojo kišenę.

Tačiau vairuotojai tikrinami ne tik "perkant" jų paslaugas. Periodiškai peržiūrimi autobusiukų kasos aparatų duomenys. Jeigu aparatas rodo, kad, pavyzdžiui, ilgesnį laiko tarpą neparduotas nė vienas bilietas arba per patį piką pervežti vos keli keleiviai, vairuotojas tuoj pat kviečiamas ant kilimėlio. "Bet jeigu vairuotojas protingesnis, jo susekti beveik neįmanoma", – pridūrė V.Dapkus.

Graso atleisti

Pričiuptas nesąžiningas vairuotojas paprastai įspėjamas. Tačiau antrą ar trečią kartą nusižengus, daugelis jų gali stoti į eilę darbo biržoje.

V.Dapkus neslėpė, kad augančio nedarbo sąlygomis rasti pamainą nesąžiningam darbuotojui nesunku, tad prasižengusių vairuotojų likimas sprendžiamas be didesnių dvejonių. "Iš pradžių būna įspėjimas, o po antro karto jau šnekamės rimčiau", – sakė "Transrevio" vadovas.

Verslininko teigimu, sunku nustatyti, kiek pajamų dėl neparduodamų bilietų netenka maršrutinių taksi įmonės. Tačiau žala esą siekia ne mažiau kaip 5 proc. mėnesio apyvartos.

Pašnekovas taip pat skundėsi, kad prie sukčiavimo nemaža dalimi prisideda ir mikroautobusų keleiviai. Vieni savanoriškai atsisako bilieto, kiti palieka bilietus ant sėdynių ir taip apsunkina vairuotojų darbo kontrolę. V.Dapkaus teigimu, ne ką tepadėjo ir mikroautobusuose iškabinti pranešimai, kuriais keleiviai raginami reikalauti bilieto, mat įvykus eismo nelaimei tai būtų jų vienintelis draudimo garantas.

Dėl neapskaitomų pajamų vairuotojus gaudo ir savivaldybės kontrolieriai. "Mūsų vairuotojai labai dažnai kviečiami į komisijas", – sakė V.Dapkus.

Beje, dar prieš maždaug metus vežėjai kentėjo dvigubai – savivaldybės kontrolieriams pričiupus nesąžiningą vairuotoją, baudą turėjo susimokėti ir jo darbdavys.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų