Pereiti į pagrindinį turinį

Kauno mikroautobusų vairuotojų žada neskriausti

2013-04-11 10:08
Kauno mikroautobusų vairuotojų žada neskriausti
Kauno mikroautobusų vairuotojų žada neskriausti / Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.

Kauno valdžia nesiims tokių radikalių permainų kaip sostinėje keičiant viešojo transporto sistemą, tačiau įdiegti įvairių naujovių žada dar šiais metais.

Paliks ramybėje

Neseniai Vilniaus mikroautobusų vairuotojai grasino streikais ir surengė piketą, protestuodami prieš sostinės valdžios planuojamas permainas. Ten ketinama iš esmės keisti maršrutinių taksi darbą – įtraukti juos į elektroninio bilieto sistemą ir taip išgyvendinti atsiskaitymą grynaisiais, galimus piktnaudžiavimus. Be to, pagal savivaldybės planą būtų palikti tik mikroautobusų maršrutai, kurie iš Vilniaus pakraščių ir priemiesčių privežtų keleivius iki pagrindinių transporto mazgų.

Vilniuje ir Kaune važinėja panašus skaičius maršrutinių autobusiukų – per 200.

Kauno savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras tvirtino, kad tokių radikalių permainų kaip sostinėje nežadama. „Elektroninio bilieto diegti maršrutiniuose taksi neketiname“, – teigė jis.

Bus greitųjų maršrutų

Kai kurie transporto sistemos pokyčiai Kaune ir Vilniuje bus panašūs. Antai Vilniaus meras Artūras Zuokas minėjo, kad vasarai numatyti keli greitieji maršrutai, kurie stos tik keliose tarpinėse stotelėse tarp galinių maršruto taškų. Sostinės vadovas mano, kad jie gali pakeisti mikroautobusus, kurie keleivių mėgstami, nes greičiau atvykstama į norimą vietą.

Kaune taip pat numatomi greitieji maršrutai, bet jie nebus konkuruojantys su mikroautobusais. „Kol kas numatėme vieną arba du maršrutus, kurie bus eksperimentiniai. Jei kauniečiai juos pamėgs, galvosime apie tolesnę jų plėtrą“, – kabėjo P.Keras.

Kol kas nenuspręsta, kokiose miesto dalyse šie maršrutai būtų diegiami. „Svarstome apie Šilainių ir Dainavos mikrorajono jungtį“, – tepasakė P.Keras.

Kursuos maži autobusai

Kauno valdžia, kaip ir sostinėje, ketina įdiegti naujų maršrutų, kuriais žmonės būtų vežami iš priemiesčių. Tačiau šios funkcijos nežada perleisti mikroautobusams. Vietoje to planuojama įsigyti mažų autobusų. „Manome, kad žmonėms bus daug patogiau ir pigiau, jei jie galės naudotis elektroniniu bilietu, kuris galioja tam tikrą laiką ir dėl to žmonėms nekainuos persėdimas iš vienos transporto priemonės į kitą“, – kalbėjo P.Keras.

Anksčiau būta kalbų mažinti arba išvis atsisakyti autobusų miesto centre, kad būtų mažiau teršiamas oras. „Gal atsisakysime kai kurių maršrutų miesto centre, kai Parodos gatvėje turėsime troleibusų liniją. Tačiau neturime tikslo iš centro išgyvendinti visus autobusus. Reikia skatinti gyventojus važinėti visu viešuoju transportu, kad nedidėtų automobilių srautai“, – įsitikinęs P.Keras.

Bausmė už sąstingį

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto vadybos katedros vedėjas Darius Bazaras mikroautobusų verslą didmiesčiuose vertina dvejopai. „Iš vienos pusės maršrutinių taksi įmonių negaila, kad jas skriaudžia Vilniaus valdžia, nes jos per daugelį metų taip ir nepatobulėjo: nėra stabilių grafikų, vežėjai nuolat įtariami mokesčių slėpimu, pagaliau daug kas juos kritikuoja dėl vairavimo stiliaus. Iš kitos pusės, tai gana patogi, greita transporto priemonė. Skirtingai nei troleibusuose ar autobusuose, keleiviui nereikia grūstis ir jaustis nemaloniai, jei šalia važiuoja neblaivūs, nešvarūs ar agresyvūs bendrakeleiviai“, – kalbėjo D.Bazaras.

Mokslininkas mano, kad savivaldybių tikslas turėtų būti bandymas suderinti skirtingas transporto rūšis. „Negalima sakyti, kad autobusas pranašesnis už troleibusą ir atvirkščiai. Autobusai jau gali būti mažai teršiantys. Troleibusai, nors ir neteršia oro, bet yra mažiau manevringi. Greitai ir patogiai važiuoti labai tinka mikroautobusai. Keleiviui reikia užtikrinti pasirinkimo teisę“, – įsitikinęs D.Bazaras.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų