Pirmasis rekonstrukcijos etapas atliekamas jau šiuo metu, o antrojo etapo darbai bus atliekami nuo kitų metų liepos 14 d. iki rugpjūčio 17 d. 23 val. 59 min, t. y. rugpjūčio 18 d. orlaivių kilimo ir tūpimo takas jau priims lėktuvus.
Konkursą laimėsiantis rangovas turės atlikti daugybę darbų, nes takas bus rekonstruojamas iš esmės: nukasamas gruntas ir ardoma sena asfalto danga, formuojamas šalčiui atsparus apsauginis sluoksnis, keičiami nuotekų ir drenažo sistemų vamzdžiai, įrengiami nauji ir aiškesni informaciniai ženklai.
„Vien šiais metais Vilniaus oro uoste jau apsilankė per 2,5 mln. keleivių, nusileido ir pakilo beveik 30 tūkst. lėktuvų, nuolatos auga krovinių skaičius. Pastarąjį kartą kilimo ir tūpimo takas tvarkytas prieš maždaug 20 metų, šiuo metu jis jau reikalauja visiškos rekonstrukcijos.
Tikimės, kad konkursas kilimo ir tūpimo rekonstrukcijos rangos darbams pirkti vyks sklandžiai, bus atviras ir nekels visuomenės abejonių, o potencialiems rangovams keliame pačius aukščiausius reikalavimus“, – sakė Vilniaus oro uosto direktorius Artūras Stankevičius.
Pasak A. Stankevičiaus, rekonstrukcijos darbams pasirinktas optimalus laikas ir rekonstravimo būdas. Įvertinus visus techninius projekto reikalavimus bei kitas sąlygas, tokias kaip: kritulių kiekis, temperatūra, šviesaus paros meto trukmė. „Buvo analizuojama užsienio šalių patirtis, tai – ekonomiškai ir techniškai efektyviausias būdas. Be to, nesinorėjo atidėti šios problemos ateičiai – pakeitus tik paviršinę dangą, pakilimo ir tūpimo taką vėl reiktų tvarkyti po 5-6 metų“.
Siekdamas užtikrinti galimų rangovų konkurenciją ir pirkimo dokumentų reikalavimų aiškumą, Vilniaus oro uostas spalio 4 d. kviečia potencialius rangovus į susitikimą, per kurį paaiškins, kaip tinkamai pateikti pasiūlymus, kokių dokumentų prašoma, paskelbs kitą aktualią informaciją, susijusią su pasiūlymų teikimu. Konkurso sąlygos taip pat viešai skelbiamos Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje.
2017 m. liepos 14 d. – rugpjūčio 17 d. vyks antrasis Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos etapas. Pirmojo rekonstrukcijos etapo metu įmonės „Elektros darbai“ ir „Fegda“ atlieka orlaivių kilimo ir tūpimo tako signalinių žiburių sistemos ir pirminių grandinių rekonstravimo rangos darbus. Jų vertė – beveik 1 mln. eurų.
Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2015 m. jie aptarnavo 4,2 mln. keleivių ir 50 tūkst. skrydžių. Vasaros sezono metu iš Lietuvos oro uostų 19 aviakompanijų skraido 65 kryptimis į 54 miestus 26 šalyse Europoje ir už jos ribų, o šalies pasiekiamumą dar labiau didina daugiau nei 7 užsakomųjų skrydžių bendrovės. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc.
Naujausi komentarai