„Rinkliavos tarifai mažinami įvertinus faktinius praėjusių metų komunalinių atliekų kiekius, po savivaldybės organizuoto viešo atliekų vežėjų konkurso būdu nustačius naują mažesnę atliekų surinkimo ir vežimo kainą, įvertinus pasikeitusius NT registro duomenis“, – sako Atliekų tvarkymo programos įgyvendinimo skyriaus vedėjas Valdas Juodis.
Nuo gegužės pagal naują atliekų tvarkymo ir surinkimo tvarką, sostinėje įvedama 14 skirtingų rinkliavos dydžių: daugiabučiams, individualiems namams, viešbučiams, gydymo, maitinimo įstaigoms, sodininkams ir kt. grupėms. Kiekvienoje šių grupių žmonių veikla labai skirtinga, tad skirtingos ir susidarančių atliekų sutvarkymo sąnaudos. Palyginti su anksčiau nustatytais rinkliavos dydžiais, įkainiai mažinami visoms šioms grupėms.
Pastovioji dvinarės rinkliavos dalis visoms šioms grupėms yra vienoda – ir nustatoma pagal turimo nekilnojamo turto plotą. Ši pastovioji dalis mažinama nuo 0,29 iki 0,18 Eur / kv. m.
Kintamoji dvinarės rinkliavos dalis priklauso nuo mišrių komunalinių atliekų susikaupimo normos. Kiekviena minėta grupė jų sukaupia labai skirtingai, pvz. gyvenamosiose patalpose susidaro vienoks kiekis, parduotuvėje ar viešbutyje – kitoks, o mokykloje – dar kitoks. Kintamoji dalis daugiabučių gyventojams mažinama nuo 0,62 ir 0,47 Eur / kv. m (priklausomai nuo to, ar namas turi atliekų surinkimo šachtas) – iki 0,39 Eur / kv. m. Individualių namų gyventojams – nuo 0,24 iki 0,19 Eur/ kv. m.
Pvz.: pagal dabar galiojančius maksimalius tarifus, 60 kv. m buto savininkas už atliekų sutvarkymą moka apie 6,48 Eur per mėnesį (per metus – 77,76 Eur). Nuo gegužės tokio buto savininkas mokės vos 33 Eur per metus.
Vilniečiai, norintys sužinoti nuo gegužės mėnesio įsigaliosiantį rinkliavos dydį, kviečiami pasinaudoti skaičiuokle.
„Nuo gegužės 1 d. kiekvienas būsto savininkas bus įpareigotas pasirūpinti savo atliekų tvarkymu. Ši sistema bus skaidri, informatyvi, lanksti, visiems vienodai suprantama. Rinkliava bus renkama į savivaldybės biudžetą. Mokėjimo pranešimus atliekų turėtojai gaus ne iš pastato administratoriaus ar bendrijos, o tiesiogiai iš savivaldybės. Mokėdami vietinę rinkliavą, vilniečiai mokės už švaresnę aplinką prie savo namų, už tyresnį vandenį ir grynesnį orą“, – sako V. Juodis.
Dvinarė rinkliava keičia iki šiol taikytą ydingą sistemą, kai vilniečiai mokėdavo vežėjams tiesiogiai arba per administratorius ir neretai vieno daugiabučio namo gyventojai už atliekų tvarkymą mokėdavo net keturis kartus daugiau, nei greta esantis kitas daugiabutis. Tuo tarpu apie 30 proc. miestiečių, gyvenančių nuosavuose namuose ir sodų bendrijose net nebuvo sudarę sutarčių su atliekų tvarkytojais, neturėjo atliekoms skirtų konteinerių.
Rinkliavos administravimą, apskaičiavimą, apskaitą, surinkimo kontrolę vykdys nauja savivaldybės įmonė „Vilniaus atliekų sistemos administratorius“. Daugiau informacijos čia.
Naujausi komentarai