Anot specialistų, avarinės būklės atraminės sienos remontas yra būtinas užtikrinant eismo bei žmonių saugumą Geležinkelio gatvėje. Atkarpoje nuo Aušros vartų ir Liepkalnio gatvių sankryžos iki geležinkelio stoties žiedo vyksta intensyvus viešojo transporto ir pėsčiųjų eismas, per parą pravažiuoja keliolika tūkstančių transporto priemonių.
„Geležinkelis yra miesto gyvenimo dalis, todėl siekiame tvarių sprendimų, kurie atlieptų miestiečių lūkesčius tiek kraštovaizdžiui, tiek infrastruktūros saugumui. Konsultuojantis su savivaldybe ir arboristikos ekspertais rastas sprendimas, kuris leis užtikrinti dermę tarp infrastruktūros, miestiečių saugumo ir žaliojo Vilniaus kraštovaizdžio – bus atkurta istorinė medžių alėja ir atsodinti miesto aplinkai tinkantys želdiniai“, – sako LTG turto valdymo paslaugų vadovė Viktorija Makovskienė.
Pasak pranešimo, Geležinkelio gatvėje esanti alėja matoma dar XX amžiaus viduryje darytose nuotraukose. Įgyvendinant Geležinkelio gatvėje esančios geležinkelio sankasos atraminės sienos remonto darbus, nuspręsta atkurti istorinį vaizdą ir pašalintus blogos būklės medžius pakeisti naujais, miesto aplinkai tinkančiais medžiais.
Projektą įgyvendinanti savivaldybė kartu su „Lietuvos geležinkeliais“ (LTG) ir projekto rangovu žada išsaugoti maksimalų kiekį šiuo metu gatvėje augančių medžių. Pasak „Lietuvos geležinkelių“, po konsultacijų su arboristikos ir Vilniaus miesto aplinkosaugos ekspertais pasiektas susitarimas numato, kad projekto rangovas per pirmąjį darbų etapą pašalins šešis iš beveik 100 teritorijoje augančių medžių – penkias liepas ir vieną klevą.
Iš viso pagal patvirtintą projektą numatyta pašalinti 14 teritorijoje augančių medžių, tačiau siekiant, kad poveikis Vilniaus kraštovaizdžiui būtų kuo mažesnis, LTG kartu su projekto rangovu papildomai kreipėsi į arboristus dėl išsamesnio projekte numatytų šalinti želdinių įvertinimo. Galutinis sprendimas dėl likusių medžių šalinimo bus priimtas gavus papildomą specialistų išvadą ir suderinus veiksmus su Vilniaus miesto savivaldybe.
LTG pranešime nurodo, kad nauji želdiniai bus atsodinami atsižvelgiant į Vilniaus miesto savivaldybės rekomendacijas – tiek dėl jų kiekio, tiek dėl rūšies.
„Savivaldybės prioritetas – rasti geriausius sprendimus miesto plėtrai ir želdinių apsaugai, todėl itin svarbus yra dialogas tarp miesto, kaip užsakovo, ir projektų vykdytojų. Mūsų specialistai įvertino siūlomus sprendimus dėl remonto Geležinkelio gatvės darbų ir želdinių. Radome miestui geriausius sprendimus, kurie leis išsaugoti daugiausiai medžių ir atkurti istorinį gatvės žalumą“, – sakė Vilniaus vicemeras Andrius Grigonis.
Želdinių ekspertizę projekte atlikę „Lietuvos arboristikos centro“ arboristikos ekspertai įvertino, kad visų 14 šalintinų medžių būklė yra nepatenkinama arba bloga – šie medžiai dėl savo būklės kelia pavojų eismo ir pėsčiųjų saugumui, o jų pašalinimas būtinas atraminės sienos sutvirtinimui.
Trišaliame avarinės būklės geležinkelio sankasos atraminės sienos remonto projekte darbus kartu su Vilniaus savivaldybe ir LTG įgyvendina viešojo konkurso būdu atrinktas rangovas – bendrovė „Rekreacinė statyba“. Planuojama, kad projektas bus baigtas kitų metų pavasarį.
Šiuo metu vykdomi paruošiamieji projekto darbai: sutvirtinti ir apsaugoti projekto teritorijoje esantys medžiai, pradėtos ardyti mūrinės atraminės tvoros konstrukcijos, sutvirtinta dalis šlaito. Įgyvendinant darbus alėjos medžiai ir jų šaknys papildomai uždengiami ir saugomi nuo žalos bei reguliariai laistomi.
Naujausi komentarai