Inžinerijos ir konsultacijų įmonė "Sweco Lietuva" išsamiau vertins Vilniaus prijungimo prie transeuropinės vėžės "Rail Baltica" galimybes. Analizė turės būti atlikta iki 2014 metų pabaigos.
Vyriausybė posėdyje trečiadienį, be kita ko, nutarė pakeisti kai kurias SPAV procedūrų datas, nes dar negautas Aplinkos, Sveikatos apsaugos, Kultūros ministerijų bei Latvijos pritarimas SPAV ataskaitai ir negalima baigti visų procedūrų bei patvirtinti ataskaitos. Procedūrų datos pratęsiamos nuo lapkričio-gruodžio iki kitų metų pavasario.
Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius BNS trečiadienį sakė, kad tai padės nuspręsti, kokiu būdu būtų geriausia Vilnių prijungti prie vėžės.
Pasak jo, į strateginio poveikio aplinkai vertinimo (SPAV) ataskaitą Vilnius įtrauktas, ne siekiant turėti tvirtesnius argumentus derybose su Estija ir Latvija, o tiesiog norint geriau išsiaiškinti galimas jo prijungimo alternatyvas.
"Sweco Lietuva" turėjo įvertinti, per kurį miestą - Šiaulius ar Panevėžį - turėtų būti tiesiama transeuropinė vėžė. SPAV ataskaitoje nurodoma, kad " Rail Baltica" turėtų būti tiesiama per Panevėžį.
Šiuo metu tarp Lietuvos, Latvijos ir Estijos vyksta derybos dėl bendros " Rail Baltica" įmonės. Kaimyninės valstybės nelinkusios pritarti Lietuvos siekiui transeuropinę vėžę tiesti nuo Kauno iki Vilniaus.
Tai reikštų, kad iš bendrų projektui skirtų Europos Sąjungos lėšų būtų finansuojama dar 100 kilometrų ilgio geležinkelio rekonstrukcija. Estija ir Latvija baiminasi, kad dėl to joms tenkanti lėšų dalis sumažės.
Bendras "Rail Baltica" trasos ilgis Lietuvoje - apie 360 kilometrų, Latvijoje - kiek daugiau nei 300 kilometrų, Estijoje - apie 300 kilometrų. 2015 metais Lietuvoje jau bus nutiesta apie 1,3 mlrd. litų vertės apie 120 kilometrų transeuropinės vėžės nuo Lenkijos sienos iki Kauno.
"Rail Baltica 2" vėžė Lietuvoje turėtų kainuoti apie 4,4 mlrd. litų. Geležinkelis turėtų sujungti Helsinkį, Taliną, Rygą, Vilnių ir Varšuvą, pratęsiant jį iki Berlyno. Premjeras Algirdas Butkevičius praėjusią savaitę sakė, kad Lietuvoje vėžė nuo Kauno bus tiesiama per Panevėžį.
Naujausi komentarai