Tiek miesto gyventojai, tiek svečiai nuo liepos 15 d. jau galės minti miesto dviračius. Dviračių savitarnos sistemai „CycloCity“ bus specialiai įrengtos 24 stotelės su paruoštais 200 dviračių. Vilnius taps pirmuoju miestu Rytų Europoje, turinčiu tokią sistemą.
Siekiant užtikrinti dviračių sistemos saugumą ir priežiūrą, į ją investuojami net 22 mln. litų. Norintieji pasinaudoti miesto dviračiais galės įsigyti specialias asmens identifikavimo korteles sumokėdami 20 Lt registracijos mokestį. Save indentifikuoti miestiečiai galės naudodami ir „Vilniečio kortelę“, tačiau galios tas pats mokestis šių metų sezonui. Miesto svečiai už dviračių nuomą galės atsiskaityti debetinėmis ar kreditinėmis kortelėmis. Nuo liepos pradžios miestiečiams specialios „CycloCity“ kortelės bus dalinamos nemokamai.
Moderniems miestiečiams
Vilnius nuo liepos taps 68-uoju miestu pasaulyje, kuriame veiks tokia automatinė dviračių sistema. „CycloCity“ kūrėjos, bendrovės „JCDecaux Lietuva“ generalinės direktorės Žanetos Fomovos teigimu, ši sistema visame pasaulyje sulaukė didelės sėkmės, o šiuo metu į Vilniaus miestui skirtą sistemą yra investuojama 15 metų laikotarpiui – tiek truks sutartis su Vilniaus miesto savivaldybe.
„Visai netrukus vilniečiai galės sveikai važinėtis, kaip tai daro ir kitų Europos miestų gyventojai. Tai yra jauniems ir laisviems žmonėms skirtas projektas, tiems, kuriuos „veža“ naujos idėjos“, - pasakojo Ž. Fomova.
„Sistema ir yra sukurta tam, kad skatintume kiekybę ir maksimalų dviračių naudotojų skaičių. Numatoma tikslinė auditorija – aktyviai dirbantys miesto žmonės, kurie dažnai vyksta į verslo susitikimus mieste ir nenori daug laiko praleisti miesto kamščiuose. Sistema taip pat pasitarnaus sveiko gyvenimo būdo mylėtojams, turistams “, - sakė „JCDecaux Lietuva“ generalinė direktorė.
Beveik nieko nekainuos
Projekto steigėjai teigia, kad iš esmės, naudojimasis šia dviračių sistema nieko nekainuos: važinėjimas miesto dviračiu iki 30 min. bus nemokamas, o tai yra laiko tarpas, per kurį įmanoma įveikti gana ilgas distancijas. Beje, atstumai tarp dviračių nuomos punktų bus 300-400 m. Iš vieno punkto pasiskolintą dviratį bus galima palikti kitame, o iš ten – vėlgi, pasiimti kitą dviratį.
„JCDecaux“ rinkodaros vadovas Albertas Asserafas pabrėžė, kad jų sukurta dviračių sistema yra pasaulinio lygio fenomenas: „Tai yra vienintelė tokia egzistuojanti sistema, kurios sąnaudas finansuoja reklama". Kaip ir visame pasaulyje, Lietuvoje šiai sistemai taip pat rastas rėmėjas-prekės ženklas, kurio logotipais ir bus dekoruoti visi sistemos dviračiai.
Rūpinsis paslaugų kokybe
„Vienas iš pagrindinių mūsų filosofijos bruožų yra teikti aukštos kokybės paslaugas – tam yra reikalinga rimta organizacinė sistema“, - teigė A. Asserafas. Ši sistema jau švenčia dešimtą savo veiklos dešimtmetį, o pirmą kartą buvo įdiegta Vienoje.
Pasak projekto atstovo, dviračių detales gamina geriausi pasaulio gamintojai. Pats trijų bėgių dviračio modelis atkeliavo iš Prancūzijos, o jo vertė - apie 2100 litų.
Iš Prancūzijos atvykęs projekto atstovas taip pat tikino, kad ne itin moderni Vilniaus dviračio takų sistema taip pat nesutrukdys sistemos saugumui. Pasak jo, visuose miestuose, kuriuose įdiegta „CycloCity“, dėl padidėjusio dviratininkų srauto, automobilių vairuotojai tampa atsargesni, įvyksta mažiau eismo incidentų.
Informaciją apie skirtinguose terminaluose esančių laisvų dviračių skaičių bus galima patikrinti realiu laiku internete arba tiesiog į mobilųjį telefoną parsisiuntus specialiai tam sukurtą aplikaciją.
Bus ir daugiau
Miesto dviračių eksploatacijos sezonas planuojamas iki spalio 15 d., o kitąmet sezoną vėl planuojama atidaryti birželio 15-ąją. Dviračiais bus galima naudotis 7 dienas per savaitę, 24 val. per parą. Numatoma, kad ateinančią vasarą sostinėje veiks ir daugiau „CycloCity“ stotelių – 36 stotelėse bus bazuojami iš viso 300 dviračių.
Naujausi komentarai