Reido metu buvo užfiksuoti pakartotiniai leistino greičio viršijimo atvejai, dalis vairuotojų buvo sustabdyti, įspėti ir edukuoti, kaip turėtų elgtis dviračių gatvėje, o vienam itin greitį viršijusiam vairuotojui teko ir bauda.
Taip pat fiksuoti ir nelegalaus lenkimo atvejai – kai automobilis lenkė dviratininkus, nors tai daryti dviračių gatvėje yra draudžiama.
Visgi reiktų pastebėti, jog didesnė dalis automobilių vairuotojų vairavo laikydamiesi dviračių gatvės taisyklių bei kultūringai elgėsi su gatvėje gausiai sutinkamais dviratininkais.
„Dviračių gatvėmis judantiems automobilių ir dviračių vairuotojams privalu laikytis Kelių eismo taisyklių nuostatų. Važiuoti ne didesniu kaip 30 km/val. greičiu, automobilių vairuotojams nelenkti dviratininkų, taip pat statyti automobilius tik tam skirtuose vietose, važiuoti kuo arčiau dešiniojo važiuojamosios kelio dalies krašto. Ir nepamiršti, kad jei visų eismo dalyvių elgesys bus grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu, visi sveiki ir laimingi pasieksite kelionės tikslą”, – pažymi Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininkas Renaldas Žekonis.
„Džiaugiamės Policijos bendradarbiavimu rūpinantis dviratininkų saugumu. Tikimės, kad toks bendradarbiavimas nebus vienkartinis – ateityje tokių reidų bus dažniau”, – Loreta Levulytė-Staškevičienė, JUDU l.e.p. direktorė. „Mūsų tikslas – sukurti patogią, bet svarbiausia saugią infrastruktūrą visiems eismo dalyviams. Šiuo atveju dviračių gatvė yra geras pavyzdys, kur bendro judėjimo erdvėje gali sutilpti tiek dviratininkai, tiek automobilių vairuotojai. Visgi dviračių gatvė yra vis dar naujovė, todėl bendradarbiaudami su policija imamės ne ką mažiau svarbesnės dalies negu infrastruktūros sukūrimas – tai vairuotojų švietimas.”
Įgyvendinamos naujos įspėjamosios saugumo priemonės
Vilnius skiria vis didesnį dėmesį pėsčiųjų, dviratininkų ir mikrojudumo priemonių naudotojų eismo saugumui, dėl šios priežasties mieste pristatomos naujos pilotinės priemonės.
Jos padės informuoti tiek dviračių, tiek mikrojudumo, tiek automobilių vairuotojus apie pavojingas jų kelio atkarpas.
Dalis naujų pilotinių įspėjamųjų priemonių dviratininkams jau įrengtos sostinės dviračių takuose, likusią dalį planuojama įrengti iki rugpjūčio mėnesio pabaigos.
Jomis dviratininkai ir mikrojudumo priemonių vairuotojai įspėjami būti budresniais, pasirinkti saugų greitį, apsidairyti:
a) Struktūrinė įspėjamoji priemonė (dvi geltonos spalvos linijų grupės įrengtos skersai dviračių tako). Ši ryški ir gerai ant dviračių tako matoma priemonė įspės dviratininkus ir mikrojudumo priemonių vairuotojus apie artėjantį pavojingą ruožą;
b) Dviračių pervažos ženklinimas raudonai. Ši priemonė jau taikoma Vilniuje, raudonai pažymėtos pervažos yra geriau matomos automobilių vairuotojams, taip pat jos aiškiau signalizuoja, jog šioje pervažoje pirmumą turi dviratininkai ir mikrojudumo priemonės;
c) Pėsčiųjų perėjos dviračių takuose. Ši priemonė Vilniuje jau buvo pradėta pilotuoti praėjusiais metais, vėliau tai tapo valstybiniu mastu įteisinta eismo organizavimo priemonė. Šiais metais tokių numatyta įrengti dar 60 per dviračių takus prie 30-ies viešojo transporto stotelių.
d) Kelio ženklų atvaizdavimas ant asfalto dangos. Ši priemonė jau naudojama gatvėse įspėti automobilių vairuotojus, o dabar bus išbandoma įspėjant ir dviračių takų naudotojus. Kelio ženklo Nr.128 – „Pėstieji” atvaizdavimas ant asfalto dangos dviračių takuose bus naudojamas siekiant dviratininkus įspėti apie galimus pėsčiuosius kertančius dviračių taką. Siekiant informuoti apie pavojingus ruožus, kuriuose yra didesnė rizika dėl pavojingų išvažiavimų iš kiemų, stačių nuokalnių arba blogo matomumo bus naudojamas kitas kelio ženklas Nr.137 „Kiti pavojai”. Papildomas kelio ženklo Nr.129 „Dviratininkai” atvaizdavimas ant asfalto dangos numatytas ir automobilių vairuotojams, taip šiuos informuojant apie pavojingą vietą, kur automobilių kelią gali kirsti dviratininkai.
„Vilniuje vis plečiantis dviračių trasų tinklui, pastaraisiais metais ženkliai auga dviratininkų ir mikrojudumo priemonių srautai. Didesnis darniai judančių vilniečių skaičius ypač maloni tendencija, tačiau nemaloni tendencija – vis dar išlieka didelis skaičius eismo įvykių, kuriuose nukenčia dviratininkai ir pėstieji. Naujesnis reiškinys yra eismo įvykiai, kuriuose nukenčia pėstieji po susidūrimo su dviratininkais arba mikrojudumo priemonių vairuotojais”, – pasakoja JUDU judumo ekspertas Jonas Simutis.
JUDU ekspertas priduria, kad siekiant spręsti šias problemas, išanalizavus gerąsias užsienio šalių praktikas buvo nuspręsta išbandyti pilotines saugumo priemonės.
Tikimasi jos padės sumažinti eismo įvykių skaičių, ypač tų, kurie nutinka dviračių takuose. JUDU specialistai atrinko esmines vietas Vilniaus dviračių takų tinkle, kur įvyksta pasikartojantys eismo įvykiai – stačios nuokalnės arba blogas matomumas, būtent šiose vietose ir bus pilotuojamos naujosios saugumo priemonės.
Jau yra atliktas šių vietų stebėjimas, o artėjantį rudenį bus stebima pakartotinai, kaip pasikeitė situacija po priemonių įrengimo.
Apie JUDU
JUDU atsakinga už viešojo transporto paslaugų organizavimą, automobilių stovėjimo infrastruktūrą mieste ir darnių keliavimo būdų skatinimą.
Viešojo transporto paslaugomis 2023-aisiais kasdien naudojosi daugiau kaip 193,5 tūkst. keleivių, kurie keliones troleibusu ar autobusu įvertino 8,65 balais iš 10, tai – aukščiausias įvertinimas nuo 2015-ųjų.
Įmonė taip pat užtikrina sklandų miesto eismo organizavimą ir kartu su Vilniaus miesto savivaldybe diegia inovatyvius sprendimus, kuriančius vaikštomą miestą Vilnių.
(be temos)
(be temos)