Daugiau apie tai pasakojo Vilniaus Savivaldybės Infrastruktūros grupės Saugaus eismo komandos patarėjas Tomas Kamaitis.
– Kaip vertinate tokį vilniečių poelgį?
– Ir taip, ir taip. Iš vienos pusės, mes suprantame, koks yra gyventojų poreikis miesto gatvėse. Jie aiškiai ištransliavo žinutę, kad reikalinga perėja toje vietoje. Iš kitos pusės, tas asfalto paženklinimas linijomis sukėlė dvejopą situaciją. Tos vietos perėja negalima pavadinti, nes nėra kelio ženklų, tas dažymas tamsiuoju paros metu neatspindi šviesos. Tiek vairuotojų, tiek pėsčiųjų ta vieta suprantama dvejopai, netgi nepastebima.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Gyventojai teigia, kad daug kartų kreipėsi pagalbos į savivaldybę dėl šios perėjos. Kodėl tiek ilgai savivaldybė laukė, jog gyventojai jau patys pradėjo piešti tą perėją?
– Mes turime planus dėl sankryžų ir perėjų įrengimo, pertvarkymo. Pavyzdžiui, šiais metais pertvarkome virš 30 vietų Vilniaus mieste, kitais metais suplanavę turime netgi sąrašą iki 50 vietų perėjų ir sankryžų pertvarkų. 2025 metais mūsų planuose yra ir Mykolo Lietuvio ir Vandenio gatvių sankryžos pertvarka, įrengiant perėją su kelio ženklais, horizontaliu ženklinimu, papildomomis eismo saugumo priemonėmis – kryptinis perėjos apšvietimas. Pati perėja ar sankryža būtų iškili, tikrai atitiktų visus saugumo reikalavimus.
– Gyventojams dar metus laiko reikės laukti?
– Iki kito darbų sezono.
– Kodėl negalima greičiau? Jeigu dabar nupiešė perėją, čia jau pagalbos šauksmas. Patys gyventojai sako, kad tai buvo pagalbos šauksmas.
– Kaip ir minėjau, darome ne vienoje vietoje ir sąrašas nėra baigtinis. Ne vieni Mykolo Lietuvio aplinkos gyventojai kreipėsi į savivaldybę. Mes suplanuojame darbus, lėšas ir darome. Suprantame, kad eismo sąlygas reikia gerinti.
– Kaip reaguosite? Ar ši savavališka perėja bus pašalinta?
– Taip, artimiausiu metu planuojame ją uždažyti pilkai, kad nebūtų matoma.
– Nuvyksite ją uždažyti, kodėl negalima nupiešti tikros perėjos? Ar tai yra sudėtingesnis procesas?
– Esame suplanavę ir suprojektuosime saugią perėją. Kaip ir minėjau, bus suprojektuotas apšvietimo kabelis, apšvietimo stulpai, kurie apšvies ne tik pačią perėjos ar sankryžos zoną, bet ir prieigas, šaligatvius. Tai yra tam, kad vairuotojai pamatytų tamsiuoju paros metu einantį pėstįjį iš anksto.
(be temos)
(be temos)
(be temos)