Pereiti į pagrindinį turinį

Vilniuje dvigubai brangs dar viena paslauga

Vilniuje planuojama didinti kelionių viešuoju transportu kainas, vienkartiniai bilietai brangtų beveik dvigubai, terminuoti – dešimtimis eurų.

Vilniuje dvigubai brangs dar viena paslauga
Vilniuje dvigubai brangs dar viena paslauga / Ž. Gedvilos / BNS nuotr.

Populiariausio – vienkartinio 30 minučių galiojančio bilieto kainą siūloma didinti nuo 65 centų iki 1,25 euro, tuo metu 60 minučių bilietas brangtų nuo 90 centų iki 1,75 euro.

Mėnesinio bilieto kaina išaugų 16 eurų ir jis kainuotų 45 eurus (tik darbo dienomis – 40 eurų). Tuo metu metinis bilietas kainuotų 480 eurų – kaina išaugtų 170 eurų (tik darbo dienomis – 425 eurus).

Iki 7,5 euro augtų ir vienos dienos bilieto kaina, trijų dienų bilietas kainuotų 13,5 euro. „Statyk ir važiuok“ aikštelės tarifas kiltų iki 1,25 euro. Brangtų ir 12 mėnesių  bilietas keleiviams, sulaukusiems 80 metų ir vyresniems, jis kainuotų 10 eurų.

Taip pat siūlomi nauji bilietai. Tarp jų – šeimos bilietas, kuris kainuotų 3,5 euro, atsirastų 10–15 bei 16–25 žmonių grupėms skirti bilietai.

Visos lengvatos liktų galioti pagal dabar veikiančią tvarką.

Anot savivaldybės, kainos augtų siekiant už papildomai surinktas lėšas gerinti sostinėje teikiamų viešojo transporto paslaugų kokybę bei plėtrą.

Mėnesinio bilieto kaina išaugų 16 eurų ir jis kainuotų 45 eurus (tik darbo dienomis – 40 eurų). 

„Šiais metais planuojama papildomai įsigyti 36 naujus troleibusus. Vežėjai toliau siekia atnaujinti viešojo transporto parką. Planuojama, kad iki 2027 metų pabaigos nebeliks senų troleibusų ir autobusų parkas bus toliau naujinamas“, – žurnalistams pirmadienį kalbėjo savivaldybės įmonės „Judu“ direktorė Loreta Levulytė-Staškevičienė.

Pasak jos, 2027-aisiais planuojama rengti viešuosius konkursus naujiems maršrutams, kurie turėtų leisti labiausiai nutolusių savivaldybės vietų gyventojams viešojo transporto laukti ne ilgiau nei 15 minučių, o iki 2030-ųjų maršrutuose turėtų kursuoti 824 naujos transporto priemonės.

„Jeigu bus pritarta (kainų – BNS) didinimui taryboje, tai apie 20 mln. papildomai kiekvienais metais Vilniaus miesto savivaldybėje bus surenkama iš bilietėlių. Nuo 2027 metų sistemos išlaikymui papildomai bus reikalingi 90 mln. eurų. Prisidėjimas iš bilietų ir miesto turi balansuotis“, – teigė L. Levulytė-Staškevičienė.

Savivaldybės duomenimis, praėjusiais metais iš bilietų „Judu“ surinko apie 34 mln. eurų, tuo metu dotacijos iš miesto biudžeto siekė 84 mln. eurų.

Bilietų kainų projekcijos pirmadienį bus pristatomos Aplinkos ir miesto paslaugų komitete, kitą savaitę savivaldybė siūlymą turėtų pateikti ir miesto tarybai.

Savivaldybės administracijos teigimu, kovo mėnesį tarybai pritarus kainoraščio pasikeitimui, jis įsigaliotų nuo liepos 1-osios.

Valdančiojoje koalicijoje miesto valdžioje esanti Laisvės partijos frakcija pirmadienį išplatintame pranešime siūlo bilietų sistemos pokyčius tiesiogiai susieti su suplanuotais naujais įsigijimais, maršrutų peržiūra ir plėtra.

Pasak šios politinės jėgos, registruoti vilniečiai turėtų mokėti mažiau, taip pat siūloma miesto zonomis grįsta bilieto kaina.

„Diskusiją dėl viešojo transporto bilietų kainų kėlimo turime pradėti nuo to, kokią viešojo transporto sistemą matome ateityje, bet ne nuo pačios kainodaros keitimo, kuria bandoma tiesiog surinkti daugiau pajamų. Viešojo transporto sistema turi atspindėti miesto plėtrą, gyventojų lūkestį greičiau ir patogiau pasiekti reikalingą vietą mieste“, – sako Laisvės partijos frakcijos seniūnė Vilniaus miesto savivaldybės taryboje Erika Kuročkina.

Kainos Vilniaus viešajam transportui nebuvo keistos nuo 2013 metų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Bevardis

Čia tipo skatinam naudotis viešuoju transportu
0
0
senis

verkiant reikia nuosavo transporto o miesto lai tusčias važinėja.
1
0
panaikinkit lengvatą ukrainiečiams

atsiras daugiau pinigų ne tik naujiems autobusams, bet ir vairuotojų atlyginimams.
3
-3
Visi komentarai (7)