Tinklalapio „Life News“ redakcija gavo unikalius kadrus - juose matyti paskutinis lėktuvo su „Lokomotiv“ sportininkais įsibėgėjimas kilimo taku ir po to sekęs sudužimas.
Paskutinį lėktuvo Jak-42 įsibėgėjimą pakilimo taku užfiksavo Jaroslavlio Tunošnos oro uosto stebėjimo kameros.
Nespalvotuose kadruose matyti kaip lėktuvas įsibėgėja, važiuoja taku, bet variklio traukos aiškiai nepakanka – gal įsibėgėjimas per trumpas, ar sutriko kas sistemoje.
Mašina išlekia už kilimo ir tūpimo tako, rausia žemę kelis šimtus metrų, pakyla nuo grunto, uodega užkabina ryšio stiebą aerodromo pakraštyje.
“Dėl kol kas nenustatytos priežasties lakūnai ryžosi desperatiškam žingsniui – pamėgino pakilti jau nuo grunto, likus pakilimo taškui toli užpakalyje ant kilimo ir leidimosi tako”, - komentavo įrašą Tarpvalstybinės aviacijos komisijos (TAK) atstovas.
Dideliu greičiu skriedamas lėktuvas uodega užkabino 15 metrų aukščio anteną ir dar nulėkė apie 400 metrų 5-10 metrų aukštyje, tada su griausmu trenkėsi į žemę ir perlūžo į dvi dalis.
"Pirminis savirašių informacijos apdorojimas leidžia nustatyti, kad varikliai veikė iki pat susidūrimo su kliūtimi”, - sakoma oficialiame TAK pranešime.
Lėktuvas Jak-42, kuriuo skrido beveik visa Jaroslavlio ledo ritulio komanda „Lokomotiv“, rugsėjo 7 dieną nukrito prie Tunošno gyvenvietės. Jame buvo 45 žmonės - 37 keleiviai ir 8 įgulos nariai.
Gyvi liko du žmonės: ledo ritulininkas Aleksandras Galimovas ir borto inžinierius Aleksandras Sizovas, abiejų būklė itin sunki. „Lokomotiv“ skrido į Minską, kur rugsėjo 8 dieną turėjo vykti Kontinentinės ledo ritulio lygos čempionato baltarusių ir Jaroslavlio komandų rungtynės.
Atpažinti 39 žmonių palaikai, paskirtos 24 DNR teismo ekspertizės. 19 žmonių šiuo metu pripažinti nukentėjusiais, 20 žmonių apklausti kaip liudininkai.
Penktadienį tinklalapis „Life News“, remdamasis teismo medikais, pranešė, kad ne visos katastrofos aukos mirė nuo patirtų sužalojimų lėktuvui nukritus. Mažiausiai du turėjo visas galimybes išgyventi, tačiau užspringo negalėdami išsikapstyti iš vandens.
„Lėktuvas fiziškai negalėjo suspėti pasiekti nei pusės savo greičio. Esant tokiam greičiui ir tokiam kritimo kampui žmonės vis dėlto turėjo galimybę išgyventi“, - cituoja leidinys neįvardintą aviacijos komisijos atstovą.
Medikai sako, kad kojų ir rankų lūžimai bei stuburo pažeidimai neleido žmonėms judėti. Negalėdami išplaukti, jie nugrimzdo į dugną.
Naujausi komentarai