Tarpvalstybinio aviacijos komiteto (TAK) techninė komisija įsitikinusi, kad lėktuvo Tu-154 , kuriuo skrido į Smolenską Lenkijos prezidentas Lechas Kaczynskis, įgula norėjo nutūpti būtent į šį aerodromą.
TAK įsitikinęs, kad Lenkijos prezidento Lecho Kaczynskio lėktuvo, sudužusio netoli Smolensko pernai balandį, įgulos priimti sprendimai buvo neteisingi, pareiškė TAK techninė komisijos vadovas Aleksejus Morozovas.
"Mes, kaip techninė komisija ir visi pasitelkti į pagalbą ekspertai, esame įsitikinę, kad įgula priėmė neteisingus ir situacijai neadekvačius sprendimus. Būtent todėl ji ir negalėjo jų įvykdyti", - pažymėjo jis spaudos konferencijoje antradienį.
"Orlaivio vado komanda rengtis tūpti faktiškai esant 200 metrų matomumui, tai yra šešis kartus blogesniam nei minimalus, įgulos aptartas ir įvertintas žemiausias debesuotumo aukštis - 50 metrų, pasak antrojo piloto, nereagavimas į sistemos įspėjimus, nesiimta veiksmų rengiantis skristi antrąjį ratą nustatytame mažiausiame 100 metrų leidimosi aukštyje, neryžtingas antrojo lakūno mėginimas rengtis skristi antrąjį ratą, kai suveikė pavojingo aukščio signalas, šturmano aukščio atskaita net iki 20 metrų aukščio, autopiloto išjungimas priverstinai, o ne normaliai - visa tai aiškiai rodo mėginimą pereiti į vizualinį skrydį, siekiant bet kuria kaina nutūpti būtent šiame aerodrome", - sakė TAK techninė komisijos vadovas Aleksejus Morozovas spaudos konferencijoje antradienį.
Jis pažymėjo, kad nei orlaivio vadas, nei antrasis lakūnas "nepriėmė sąmoningo sprendimo skristi antrąjį ratą".
"Tai patvirtina staigūs orlaivio vado veiksmai vairalazde paskutinę akimirką, kurie gali turėti tik vieną paaiškinimą: būtent tą akimirką jis galėjo pamatyti kliūtį, vizualiai nustatyti skrydžio aukštį ir įvertinti visą situacijos kritiškumą", - pabrėžė A.Morozovas.
Naujausi komentarai