Virš Civilinės aviacijos administracija (CAA) vadovo galvos kaupiasi juodi debesys – Susisiekimo ministerijos auditoriai nustatė, kad CAA nepakankamai griežtai prižiūrėjo žlungančią skrydžių bendrovę "Star1 Airlines".
Vadovas atostogauja
"CAA, atlikdama "Star1 Airlines" veiklos priežiūrą, ne visiškai tinkamai vykdė teisės aktų reikalavimus, nesiėmė visų veiksmų oro vežėjo veiklos priežiūrai ir kontrolei užtikrinti", – teigiama susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio pavedimu atlikto CAA veiklos audito išvadose.
Dėl prasto darbo institucijoje bus atliekamas tarnybinis patikrinimas. Pasak susisiekimo ministro patarėjo ryšiams su visuomene Martyno Čerkausko, tyrimas gali užtrukti apie savaitę.
"Įstatyme parašyta, kad patikrinimas turi būti atliktas ne ilgiau kaip per 20 dienų, bet tikiuosi, kad viskas judės greičiau", – vylėsi M.Čerkauskas.
Po patikrinimo paaiškės, kokia bausmė laukia šiuo metu atostogaujančio CAA vadovo Kęstučio Aurylos, kuris administracijai vadovauja nuo 2002 m. birželio.
"Nuo papeikimo iki atleidimo – amplitudė yra labai plati. Tai nuspręs ekspertai, atsižvelgdami į pažeidimų mastą, – apie galimą nuobaudą kalbėjo susisiekimo ministro patarėjas. – Keista tik, kad jis (K.Auryla – red. past.) tokiu metu išėjo atostogų. Nes su juo taip pat reikės pasikalbėti. Įdomu, ar čia planuotos atostogos, ar jis tik dabar nusprendė pailsėti?".
Pats CAA vadovas buvo labai nekalbus. "Išvadas mačiau, tačiau sutikčiau ne su visomis. Paskambinkite mano pavaduotojui, aš dabar atostogauju", – tepasakė K.Auryla ir patikino, kad kitą pirmadienį jis jau bus darbe.
Neturi reikiamų žinių
Auditoriai tik dabar apsižiūrėjo, kad oro vežėjus tikrinantys CAA inspektoriai neturi finansų srities žinių, todėl bendroves tikrino neišsamiai. Be to, inspektoriai nekaupė ir neanalizavo finansinių duomenų bei kitos informacijos apie skrydžių bendroves. CAA taip pat neturėjo oro vežėjų finansinių dokumentų vertinimo metodikos.
Dar vienu pažeidimu įvertintas faktas, kad 2010 m. bendrovę "Star1 Airlines" skrydžio metu ir perone CAA tikrino tik vieną kartą per 8 mėnesius. Pagal teisės aktų reikalavimus tai turėjo būti daroma bent kartą per ketvirtį.
Audito specialistai taip pat atkreipė dėmesį, kad Oro susisiekimo licencijavimo komisijai CAA rugsėjo pabaigoje pateikė neeilinio patikrinimo išvadas, kuriose nurodyta, kad "Star1 Airlines" turi finansinių sunkumų, dėl kurių vežėjo finansinė padėtis gali prastėti ir kilti pavojus skrydžių saugai. Tačiau CAA direktorius iš karto nesustabdė oro vežėjo pažymėjimo galiojimo arba nepadarė jame pakeitimų.
Keliama bankroto byla
Vakar Vilniaus apygardos teismas sprendė, ar buvusios darbuotojos prašymu iškelti bankroto bylą veiklą nutraukusiai bendrovei "Star1 Airlines".
Skrydžių bendrovei, vos tik paaiškėjo apie jos finansinius sunkumus, bankroto bylą inicijavo atlyginimų išieškojimo bendrovė "Tavo alga", kuri atstovauja maždaug 36 tūkst. litų atlyginimo negavusiai vienai "Star1 Airlines" darbuotojai. Pirmadienį teisėjas susipažino su bylos medžiagą, o sprendimą turėtų paskelbti ketvirtadienį.
Tiesa, "Star1 Airlines" ir kelionių organizatorės "Star Holidays" vadovai teismui patys yra pateikę ieškinius dėl bankroto bylų iškėlimo.
Skolos – per 15 mln. litų
Skaičiuojama, kad skrydžių bendrovė "Star1 Airlines" yra pardavusi 15,9 tūkst. bilietų. Keleivių nuostoliai esą siekia apie 3,5 mln. litų. Manoma, kad pusę šios sumos padengs draudimas. Kita įmonės "Star Team Group" valdoma bendrovė "Star Holidays" yra pardavusi 1,3 tūkst. kelionių už 1,7 mln. litų.
Keleiviams "Star Team Group" įmonės iš viso skolingos liko apie 5,2 mln. litų, o verslo partneriams ir darbuotojams – apie 10 mln. litų.
"Star1 Airlines" skrydžių nevyko nuo rugsėjo antros pusės, kai už skolas Dubline buvo sulaikytas vienintelis grupės nuomotas orlaivis.
"Star Team Group" vadovas Martynas Laivys puoselėja viltis, kad abi grupės įmones išgelbės Kinijos bendrovė "HNA Group". Jos atstovai pranešė, kad domisi investicijomis Baltijos šalyse. Kinų pozicija turėtų paaiškėti per artimiausius porą mėnesių.
Naujausi komentarai