Interneto bankų plėtrą skatina gyventojų aktyvumas Pereiti į pagrindinį turinį

Interneto bankų plėtrą skatina gyventojų aktyvumas

2008-10-27 15:33
Interneto bankų plėtrą skatina gyventojų aktyvumas
Interneto bankų plėtrą skatina gyventojų aktyvumas / Scanpix nuotr.

Interneto bankų populiarumas Lietuvoje tiesiogiai susijęs su interneto skvarba ir didėjančiu gyventojų poreikiu aktyviau naudotis elektronine bankininkyste. Nors lietuviai internetine bankininkyste naudojasi kiek mažiau nei vidutiniškai Europos Sąjungos gyventojai, šio greito ir patogaus būdo tvarkyti finansinius reikalus plėtra pastaruoju metu yra ypač sparti. Tai pažymi šią savaitę milijoninio vartotojo savo interneto banke sulaukusio „Swedbanko" Lietuvoje specialistai.

Šių metų „Eurostat" duomenimis, Lietuvoje interneto bankininkyste naudojasi 21 proc. gyventojų. Mūsų šalis šiek tiek atsilieka nuo ES vidurkio (29 proc.). Lietuva lenkia ne tik paskutinėje vietoje ES pagal šį rodiklį užimančią Bulgariją, kurioje prie interneto banko kol kas yra prisijungę tik 2 proc. gyventojų, bet ir Čekiją, Italiją, Portugaliją, Lenkiją, Ispaniją. Internetinės bankininkystės paslauga ypač populiari Skandinavijoje. Pavyzdžiui, Suomijoje net 66 proc. gyventojų naudojasi interneto bankais. Baltijos šalyse pirmauja Estija, kurioje daugiau kaip pusė (53 proc.) gyventojų yra bent vieno interneto banko naudotojai. Specialistų teigimu, šios kaimyninės šalies proveržį lėmė spartesnė interneto skvarba - jau 2000 metais Estijoje ji siekė 30 proc.

„Nuo pat interneto banko pristatymo 2000-aisiais stebėjome nuolatinį vartotojų  skaičiaus augimą. Mūsų klientai aktyviai naudojasi įvairiomis interneto banko paslaugomis, kurių galimybes nuolat plečiame. Dabar, neišėjus iš namų, galima ne tik pasitikrinti sąskaitos likutį ir pervesti pingus, bet ir sumokėti mokesčius, pirkti prekes ir paslaugas, deklaruoti pajamas, pasitikrinti gyvybės draudimo sutartis, investuoti", - sako banko Lietuvoje Elektroninės bankininkystės departamento direktorius Ramūnas Strauka.

Prieš aštuonerius metus vos pradėjęs veikti „Swedbank" interneto bankas (ankstesnis pavadinimas - „hanza.net")  pasiūlė klientams dvi pagrindines paslaugas - tikrinti asmenines sąskaitas ir atlikti finansinius pavedimus. Didžiausias interneto banko populiarumo augimas pasiektas 2003-2004 metais. Tuomet interneto skvarba Lietuvoje jau siekė beveik 30 proc., klientams pasiūlyta galimybė internetu atsiskaityti už komunalines paslaugas, o prie internetinės bankininkystės paslaugos jau buvo prisijungę per 350 tūkst. vartotojų.

Didėjant klientų poreikiams, plėtėsi ir interneto banko funkcionalumas, buvo įdiegti automatizuoti mokėjimai (periodinis mokėjimas, tiesioginis debetas), sudaryta galimybė internetu atlikti sudėtingesnes operacijas (gauti paskolas, užsisakyti mokėjimo korteles).

Bendrovės „TNS Gallup" apklausos duomenimis, „Swedbank" internetinės bankininkystės paslaugomis dažniau naudojasi moterys (58 proc.). 40 proc. „Swedbank" interneto banko vartotojų yra aktyvūs, dirbantys 30-44 metų žmonės. 75 proc. visų šios paslaugos klientų yra samdomi darbuotojai, dauguma jų (54 proc.) gyvena šalies didmiesčiuose.

„Swedbank" interneto banko vartotojams netaikomi jokie sutarties pasirašymo ar mėnesiniai mokesčiai. Norint tapti interneto banko klientu, tereikia bet kuriame „Swedbank" padalinyje sudaryti elektroninių paslaugų teikimo sutartį.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra