Pereiti į pagrindinį turinį

Lietuva 2011-aisiais: kiek ilgai skris lėktuvas su vienu varikliu?

2010-12-30 20:40
Lietuva 2011-aisiais: kiek ilgai skris lėktuvas su vienu varikliu?
Lietuva 2011-aisiais: kiek ilgai skris lėktuvas su vienu varikliu? / "Shutterstock" nuotr.

Besibaigiantys 2010-ieji tapo metais, kai šalies ūkis pamažu ėmė keltis iš duobės ir išsilaižė ekonominio sunkmečio padarytas žaizdas. 

Tačiau ekonomistai neskuba nuraminti: atsipalaiduoti per anksti, didesnio proveržio kitąmet dar nelaukiama.

Veikia tik vienas variklis

"Pasinaudodamas ūkio ministro pasakyta lėktuvo metafora, Lietuvą šiais metais galėčiau prilyginti lėktuvui, skrendančiam su vienu varikliu. 2009-aisiais praktiškai buvo išjungti abu varikliai: krito tiek eksportas, tiek vidaus rinka. Dabar eksportas šiek tiek atsigavo, tačiau vidaus rinka dar pamėlusi, todėl nenuostabu, kad ir nedarbas, kuris yra svarbiausias rodiklis žmonėms, išlieka labai aukšto lygio", – taip apie besibaigiančius metus kalbėjo Lietuvos banko Ekonomikos departamento direktorius dr. Raimondas Kuodis.

Anot jo, ūkyje susiklosčiusi padėtis anaiptol dar nesaugi ir netgi pavojinga. Valstybė neišnaudojo galimybių ir nesustiprino vidaus rinkos, ūkiui augti skirti pinigai nebuvo efektyviai panaudoti, nemaža dalis jų buvo sutaupyti ar nusėdo nenorinčiuose kredituoti komerciniuose bankuose. "Todėl vidaus rinka išlieka apmirusi", – sakė pašnekovas.

Pribaigs ar ne?

Deja, R.Kuodis nemato daug geresnių perspektyvų ir ateinančiais 2011-aisiais. Anot jo, Lietuvai reikia ruoštis blogiausiam scenarijui, kurį gali pateikti tarptautinė padėtis, nors tikėtis reikia geriausio."Vidaus vartojimas gali atsigauti, kai pradės mažėti nedarbas, didėti algos. Natūralu, kad perteklinių gamybos pajėgumų turintys ūkio subjektai neskubės samdyti naujų žmonių, daryti naujų investicijų. 

Jie lauks ir stebės, kuo baigsis pasaulinė krizė. Pastaroji, viena vertus, lyg ir pasibaigusi – besivystantis pasaulis sveikai auga; antra vertus, išsivysčiusios šalys perėjo į naują krizės etapą, kai iškilo valstybių bankroto grėsmė. Natūralu, kad ir mūsų įmonės nesijaučia itin tvirtai. 

Taigi dar kurį laiką teks skristi vienu varikliu ir stengtis, kad paskutinis neužgestų, bet tai priklauso nuo išorės rinkų malonės. Nauja pasaulinės krizės banga mūsų žemai skrendantį lėktuvą gali tėkšti į žemę", – dėstė ekonomistas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų