Visus praeitus metus kalbėję apie menkėjančius pirkimus, didieji prekybos tinklai po svarbiausiųjų metų švenčių pastebi nors ir nedaug, bet išaugusią prekybą.
Šventėms lietuviai pirko gana taupiai, maistą gamino namuose, tačiau rinkosi daugiau delikatesų, įdomesnių produktų, praneša LTV naujienų laida „Šiandien“.
Prekybininkų teigimu, nors ir plačiau atvėrę pinigines švenčių pirkiniams, lietuviai ir praeitų metų gruodį išliko taupūs. Tačiau, didžiųjų prekybos tinklų skaičiavimu, Kalėdų ir Naujųjų metų prekyba buvo 5–10 proc. didesnė nei 2009-aisiais. Tiesa, kai kurie tinklai sako per praėjusiais šventes pardavę tiek pat, kiek ir užpernai.
„Augimo nebuvo. Galima tik pasakyti, kad žmonės perskirstė savo išlaidas: šiek tiek taupė gruodžio pradžioje, o likus porai savaičių iki Kalėdų, jie leido daugiau ruošdamiesi šventėms.
Dvi savaites iki Kalėdų mes fiksavom 5 proc. augimą, tuo tarpu tiek mėnesio pradžioje, tiek tarpšventinę savaitę, po Kalėdų iki Naujųjų metų, pardavimo buvo tokiame pačiame lygyje, kaip ir 2009-aisiais“, – kalbėjo prekybos tinklo „Maxima LT“ Įvaizdžio ir komunikacijos departamento direktorė Lina Muižienė.
Prekybininkai pastebi, kad jau nebe pirmus metus žmonės maistą šventėms gamina namuose, todėl perka daugiau produktų, iš kurių patys gali ką nors pasidaryti. Prieš Kalėdas ypač paklausūs buvo aliejus, kiaušiniai, miltai, sviestas, margarinas, gyvos žuvys. Jų parduota 10–20 proc. daugiau. Tarpušvenčio savaitę žmonės buvo išrankesni, labiau stengėsi save palepinti ypatingesniais produktais.
„Daugiau buvo perkama pelėsinių sūrių, įdomesnių rūšių. Esam pastebėję, kad prieš Naujuosius metu buvo perkama daugiau griliui skirtų reikmenų, tarkime, iešmų, pačių grilių. Tai rodo, kad žmonės turbūt dalį maisto produktų kepė lauke“, – sakė „Iki“ atstovas spaudai Valdas Lopeta.
Daugiau nei užpernai žmonės pirko šviežios jautienos, avienos, visose parduotuvėse pirkta daugiau kalakutienos, vytintos mėsos, alyvuogių, egzotinių vaisių.
„Šiemet tokia tendencija, nors ir labai nedidelė – fiksavome, kad 1–2 proc. daugiau pirkta delikatesinių, jau pagamintų produktų“, – pastebėjo „Rimi Lietuva“ atstovė spaudai Jovita Bagdonaitė.
„Daugiau žmonės rinkosi ypatingesnius produktus, nors realiai jų išlaidos išliko tokiame pačiame lygyje“, – teigė „Maximos LT“ atstovė L. Muižienė.
Nors alkoholio gamintojai prieš šventes verkšleno, kad prekybininkai neužsakinėja jų produkcijos, esą tikėdamiesi, kad ji pigs, jei Seimas sumažins akcizus, pardavimų statistika rodo, kad kai kurių gėrimų vis dėlto parduota daugiau.
„Putojantys vynai, degtinė buvo dešimtadaliu populiaresnė negu pernai. Mes taip pat pastebėjome, kad išaugo tokių gėrimų, kurie daugiau yra skirti kokteiliams, paklausa“, – kalbėjo „Iki“ atstovas spaudai V. Lopeta.
Panašiai degtinės ir putojančio vyno pardavimai, lyginant su 2010-ųjų išvakarėmis, augo ir „Rimi“ tinkle. O štai „Maximos“ centruose pirkta daugiau brendžio ir vynų ar putojančių gėrimų, o degtinės – net dešimtadaliu mažiau nei užpernai. Prekybininkai neslepia – alkoholio prekybą didino taikytos didelės nuolaidos. Jos gyventojus skatino ir šventinėms dovanoms dažniausiai rinktis knygas, kurių buvo galima nusipirkti vos ne pusvelčiui.
Kitos šventinės dovanos, anot prekybininkų, šįsyk buvo praktiškesnės arba pigesnės, dažniausiai – kosmetika, buities prietaisai, smulkūs suvenyrai.
Bet jeigu reikėtų rinktis iš naujo, ko gero, dažnas dovanų pirktų sniego kastuvą. Šiomis dienomis tai – populiariausia prekė, kurios pardavimai išaugo keturis kartus.
Naujausi komentarai