Pereiti į pagrindinį turinį

Barberių salonuose vyrai ne tik pasigražina, bet ir išsikalba

2018-05-02 11:06

Pastaraisiais metais daugybė vyrų vėl ėmė auginti barzdas, o tam, kad jos gerai atrodytų, reikia kvalifikuotų specialistų, pranešime spaudai sako barzdaskutys Tomas Chapmanas iš Didžiosios Britanijos.

Pasak jo, barberių salonai gali padėti vyrams kovoti net su psichikos problemomis – Britanijoje vyrų kirpimo meistrai mokomi prakalbinti užsisklendusius klientus ir padėti šiems atsiverti šnekant apie sunkumus.

Dar Antikos laikais filosofai, poetai, visuomenės veikėjai ir paprasti miestiečiai į kirpyklą keliaudavo kasdien. Vyrai tvarkydavo barzdas, kirpdavo plaukus, kvėpindavo savo garbanas brangiomis esencijomis ir tiesiog bendraudavo. Taigi net Antikos laikais barberių salonai buvo svarbi socialinė vyrų erdvė.

Vėliau sekęs Romos imperijos žlugimas ir ilgametė karų patirtis išvaizdos puoselėjimą nustūmė į antrą planą. Tačiau šiandien šią tendenciją galima skelbti sugrįžusia. Puikiausias to įrodymas – pasaulyje išpopuliarėjusi barzdaskučių kultūra.

Populiarioji barberių kultūra arba kas nulėmė jos suklestėjimą

Pasak pasaulyje žinomo barberio James`o Beaumonto, barberių salonai išpopuliarėjo dėl vyrų mados progreso, kurį jau praėjusiame dešimtmetyje inspiravo tokios asmenybės kaip Davidas Beckhamas, – šis sportininkas įkvėpė vyrus skirti daugiau dėmesio išvaizdai.

Kirpimo meistras taip pat įvardijo ir antrą reikšmingą veiksnį – socialinius tinklus. Pasak jo, tai labai svarbi terpė, kuri sujungia viso pasaulio barberius ir leidžia dalytis informacija nepriklausomai nuo jų gyvenamos vietos.

Barberis Tomas Chapmanas teigia, kad „barbershop‘ų“ suklestėjimui įtakos turėjo išpopuliarėjusios barzdos: „Daugybė vyrų vėl pradėjo auginti ir puoselėti barzdas, o tam, kad jos gerai atrodytų, reikia kvalifikuotų specialistų. Manau, kad šiandien, kiek nuslūgus šiai bangai, vyrams patinka lankytis salonuose, kuriuose tiesiog vyrauja vyriška energija.“

Barberių kultūros fenomenas neaplenkė ir Lietuvos

Lietuvos vyrai taip pat neatsilieka nuo kitose šalyse vyraujančių mados vėjų ir stiliaus supratimo, tad barzdos kultas ir barzdaskučių salonų fenomenas neaplenkė ir mūsų šalies.

Pasak Elidijaus Rajecko, vieno iš „barbershop‘o“ „Elizaro artelė“ įkūrėjų ir savo senelio tradicijų tęsėjo, ne vieną šimtmetį pasaulyje gyvuojantis barberystės amatas itin išpopuliarėjo, nes vyrai suprato, kad atėjo laikas rūpintis savo grožiu ir savijauta. „Vyrams jau kurį laiką reikėjo vietos, skirtos tik jiems. Barberystė nėra tik kirpimas ir skutimas, tai ir švietimas, dalinimasis savo žiniomis, patirtimi – svarbi socialinė erdvė“, – mintimis dalijasi E. Rajeckas.

Lietuvos barzdų klubo prezidentas Valdas Samkus, kalbėdamas apie tai, kaip barberių kultūrai sekasi įsitvirtinti Lietuvoje, pabrėžia, kad čia yra daugiau nei 20 „barbershop‘ų“ ir barzdočiai turi išties didelį pasirinkimą. Tačiau, pasak jo, svarbu, kad būtų laikomasi kokybės standartų: „Šiandieną atidaryti naują saloną skubama. Būna ir taip, kad ne visi išmano savo amatą“.

Anot V. Samkaus, viena iš esminių Barzdų klubo misijų yra objektyviai vertinti teikiamos paslaugos profesionalumą ir informuoti kitus barzdočius. Paklaustas apie pasaulyje dominuojantį barzdos kultą ir jo išsivystymą, vyras sako, kad istorija yra linkusi kartotis: „Tai, kas anksčiau buvo madinga ir grožintis glostė širdį, laiko spiralėmis vėl grįžta į dabartį. Galbūt šiek tiek kitaip, adaptuotai, bet neišvengiamai tampa aktualu. Barzdos grįžimas į mados frontą nėra išimtis. Jos išnykimas – taip pat.“

Barzdų klubo prezidentas įvardijo datą, kada tiksliai Lietuvoje ėmė populiarėti ši kultūra. Anot jo, tai įvyko 2012–2013 m., būtent tuo metu ir buvo įkurtas Lietuvos barzdų klubas. Pasak V. Samkaus, tai buvo lyg savotiškas maištas, dabar išaugęs į judėjimą, kuriuo galima didžiuotis: „Mus vienija ne laikinos vertybės, politinės pažiūros ar kintantis muzikinis skonis. Mūsų stuburas – ilgaamžės tradicijos, pagarba sau, kitiems ir visam mus supančiam pasauliui. Priimame atsakomybę už savo veiksmus, dalinamės žiniomis, nesiliaujame mokytis. Nestovime vietoje – ieškome, kaip šiandieną būti geresniu nei vakar. Barzda yra viso to simbolis.“

 

Barberiai rūpinasi ne tik gera vyrų išvaizda, bet ir visuomenės problemomis

Galingą barberių kultūros socialinį poveikį suvokia ir barberiai iš Didžiosios Britanijos. T. Chapmanas prieš keletą metų suprato, kad daugybė vyrų susiduria su psichinės sveikatos problemomis, o savižudybių problema tarp jaunų vyrų vis aštrėja. Todėl jis įkūrė organizaciją „Lions Barber Collective“, vienijančią Didžiosios Britanijos barberius  kilniam tikslui.

Ši iniciatyva veikia mokymų principu. Vyrų kirpimo meistrai kursų metu edukuojami tinkamai bendrauti, prakalbinti užsisklendusius klientus ir skatinti juos nebijoti kalbėti apie savo psichinę savijautą.  Salonai, kurie prisideda prie šios veiklos, pažymi įėjimą „Barber Talk“ lipduku, nurodančiu, kad ši vieta yra saugi atsiverti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų