Prisiminkime 1994-uosius. Lietuvoje – bankų krizė, ekonominė aplinka sutrikusi, gatvės madą diktuoja Gariūnai. Ir vis dėlto tai – geras metas naujoms idėjoms. Kaip tik tuo laiku „Litexpo” parodų centras ir sukūrė pirmąsias tarptautines parodas. Jų vardas šiandien gerai žinomas ne tik Lietuvoje, bet ir tarptautinėje rinkoje, rašoma pranešime spaudai.
Grožio paroda „Pelenė” startavo 1994-ųjų birželį. Paroda pakvietė moteris į grožio kerų ir žavesio pasaulį. Pirmoji tarptautinė specializuota parfumerijos, kosmetikos ir kirpyklų įrangos paroda išsiteko vienoje ekspozicijų salėje ir parodos lankytojoms siūlė ne tik grožio produktų naujienas, bet ir madingus drabužius, aksesuarus ir net skalbimo priemones.
Sunku šiandien įsivaizduoti, tačiau tuo metu nebuvo spartaus interneto, socialinių tinklų, reklamos ir komunikacijos agentūrų. Grožio industrijos rinka Lietuvoje dar tik kūrėsi ir klojo pamatus verslui, kuris per pastaruosius du dešimtmečius plėtėsi kosminiu greičiu. Ne viena šiandien garsi bendrovė – išnaudojo parodą reklamuoti savo augantį verslą, o pasaulio prekių ženklai dar tik žvalgėsi, ieškodami galimybių įsitvirtinti Lietuvos rinkoje. „Pelenę” jie matė, kaip svarbiausią renginį, kuriame tiriama rinka ir skleidžiama informacija.
Per dvi dešimtis metų Lietuvoje grožio rinka keitėsi ir formavosi. Paskui ją keitėsi ir parodos veidas. Nuo subtilių autorinių menininkų kūrinių, pasakiško, svajingo personažo ir parodos personifikavimo „Pelenė” atkeliavo iki šiuolaikiškos, savimi pasitikinčios moters. Drauge su parodos įvaizdžiu keitėsi bei formavosi parodos turinys. Šiandien „Pelenė” – didžiausia Baltijos šalyse tarptautinė grožio industrijos paroda, išsiplėtusi per 5 „Litexpo” ekspozicijų sales, pristatanti garsiausius prekių ženklus ir atspindinti grožio tendencijas bei aktualijas.
Apie tai, kas „Pelenės” parodoje buvo svarbu prieš 25-erius metus ir ko anuomet parodoje ieškojo moterys, pasakoja daugelio „Pelenės” parodų organizatorė N. Gavelienė.
– Nuo ko prasidėjo „Pelenės” paroda Vilniuje?
– Pirmosios parodos buvo itin kuklios. Jos nepasižymėjo nei dalyvių, nei lankytojų gausa. Gerai prisimenu, kad „Litexpo” rūmuose, vidury salės puikavosi rožinis, supraskite – moteriškas – automobilis, scenoje vyko madų demonstravimas, o aplink ją buvo pastatyta vos dvi dešimtys nedidelių stendų. Iki šių dienų „nepaprasto furoro“ turėjome laukti daug metų...
– Kokia buvo „Pelenės” idėja? Ar pavyko sukurti tokią parodą, kokia, manėte, ji turėtų būti?
– Lietuvoje kosmetikos įvairovė anuomet buvo menka, o Europa dar tik tyrinėjo mūsų rinką. Idėją, žinoma, nukopijavome nuo užsienio parodų, tačiau ne viskas, kas yra ten, pasirodė įdomu lietuviams. Nors turėjome keletą svečių iš užsienio, kurie siūlė žaliavų, pakavimo medžiagų, mūsų gamintojai tuo visiškai nesidomėjo.
Kiekvienais metais teko tobulinti „Pelenės” tematiką, ieškoti naujų parodos akcentų.
Kiekvienais metais teko tobulinti „Pelenės” tematiką, ieškoti naujų parodos akcentų. Pirmosios parodos juk visada yra „išgrynintos”, jų tema labai aiški. Tik vėliau jos apauga įvairiais „moliuskais”, nes svarbiausia varomąja jėga tampa pelnas.
– Kuo labiausiai didžiavosi anuometinė „Pelenė”?
– Šiandien nenorėčiau nė vieno išskirti – parodose visi yra svarbūs, ir mažieji gamintojai, ir stambieji didmenininkai. Svarbūs netgi tie, kurie savo reklamoje skelbdavo: „Neieškokite mūsų „Pelenėje”.
– Kas lankydavosi parodoje? Kokios moterys ateidavo ir ko joje ieškodavo?
– Visų amžiaus grupių moterys. Kosmetikos jos prisipirkdavo visiems metams. Drąsesnės išbandydavo grožio procedūras, o jei labai pasisekdavo, ir nusikirpdavo pas kokį gerą meistrą. Parodoje vykdavo įspūdingi kirpėjų konkursai ir šou, kuriuos organizuodavo garsūs to meto prekių vardai – „Wella”, „Londa”.
– Ką jūs šiandien laikytumėte grožio etalonu?
– Gražus žmogus yra protingas ir laisvas.
Jubiliejinė, tarptautinė grožio industrijos paroda „Pelenė 2018” – balandžio 6-8 dienomis Lietuvos kongresų ir parodų centre „Litexpo”.
Naujausi komentarai