Bene sudėtingiausiai Z kartai (gimusiai maždaug 1995–2010 m.) priklauso žmonės, kurie gimė po interneto atsiradimo. Iš to kyla šios kartos savotiško nepritapimo šiuolaikinėje visuomenėje problematika – socialinių tinklų filtrais užtušuojama realybė, kuri neretai sukuria iliuziją, nesveiką lyginimąsi su kitais. O kur dar milijonas galimybių, blaškymasis tarp jų ir tėvų, aplinkos keliami lūkesčiai ir spaudimas! Daug išorinio triukšmo, mažai vidinės ramybės ir atitinkamai – įsiklausymo į savo vidų.
„Mano kartai priklausantys jaunuoliai yra jautrūs ne tik savo asmeniniams reikalams, bet ir globalioms problemoms. Tai ir neseniai pasaulį supurčiusi pandemija, ir karas Ukrainoje, o kur dar gilėjanti visuotinio atšilimo problema, kuri dažnai įvardijama ir kaip viena iš greitosios mados pramonės padarinių. Apie šias problemas reikia kalbėti garsiai ir stengtis prisidėti prie jų sprendimo. Būtent todėl šią kolekciją kūriau pasitelkdamas tvaresnes medžiagas, kurios leistų ilgiau tarnauti drabužiui. Kolekcijoje naudojami audiniai turi visame pasaulyje naudojamą OEKO-TEX® STANDARD tvarumo sertifikatą. Gamybos procese buvo stengiamasi išlaikyti teigiamą pusiausvyrą su aplinka – nuo aplinkai draugiškesnės spaudos ant drabužių iki minimalaus vandens suvartojimo, tekstilės likučių perdirbimo“, – dalijasi A. Kunskas.
Spalvingai: ryškioje A. Kunsko kolekcijoje panaudoti Z kartai pažįstami praeities atributai – senų „Nokia“ telefonų, saldainių „Irisas“, „Uno“ kortų ir kiti spaudai, šviečiantys iš toli. / T. Juškevičiaus ir V. Skaraičio nuotr.
Nieko nebestebina, kad mada kaip lakmuso popierėlis atspindi esamas aktualijas, brėžia tapatybės ribas ir siekia tapti ekologiškesne sritimi. Tačiau atsigręžti į vidinį žmogaus pasaulį, jį atspindėti ir teikti savotišką emocinę paramą – to iš drabužio mažai kas tikėjosi. Jau gana įprasti tokie dalykai kaip emocinės paramos linijos ar emocinės paramos gyvūnai, su kuriais galima keliauti net lėktuvo salone nemokant papildomų mokesčių. Nuo šiol ir drabužis gali prisidėti prie emocinės gerovės.
Lietuvoje Z karta turi poreikį ne tik išoriškai pabrėžti savo tapatybę, bet ir rasti galimybę legaliai pabėgti nuo slegiančių išorės įvykių, tvyrančio chaoso. Būtent todėl Z kartai būdinga nostalgija praeičiai, tačiau ne konkretiems praeities įvykiams, o jausmui tų įvykių metu. Dėl to ryškioje kolekcijoje panaudoti Z kartai ir ne tik pažįstami praeities atributai – senų „Nokia“ telefonų, saldainių „Irisas“, „Uno“ kortų ir kiti spaudai, šviečiantys iš toli ir sukeliantys nostalgiškų prisiminimų ir teikiantys emocinį komfortą.
T. Juškevičiaus ir V. Skaraičio nuotr.
„Šios kolekcijos tikslas buvo sukurti tokius drabužius, kuriuos vilkėdamas jaustumeisi kaip palaikydamas visaverčius santykius – komfortiškai emocine prasme dėl nostalgiją keliančių detalių ir kartu jaučiant malonų jaudulį dėl laukiančių įvykių, pozityviai nulemsiančių ateitį“, – kalba jaunasis dizaineris.
Naujausi komentarai