2009 metų metiniame saugumo pranešime tinklų kompanija „Cisco“ prognozuoja, jog šlamštlaiškių apimtys šiemet išaugs 30-40 procentų.
Taigi, interneto vartotojai turi būti pasiruošę sulaukti įvairių nuolaidų reklamos, keistų moterų kvietimų iš neegzistuojančių pasimatymų svetainių bei dirbtinių Nigerijos princų, siūlančių jums net 100 milijonų dolerių, kurie laukia jūsų užjūrio šalyse, rašo itzinios.lt.
Labiausiai šiemet bus taikomasi į socialinių tinklų svetainę, ypač „Facebook“. Socialiniai tinklai jau nebėra skirti vien vaikams. Kai verslai ir organizacijos ėmė ieškoti kibernetinių draugų bei gerbėjų, elektroninių šiukšlių kūrėjams atsirado galimybė sulaukti dėmesio šiose svetainėse. „Facebook“ tvirtina, jog svetainės lankomumas nuo 2008 metų gruodžio iki 2009 metų gruodžio išaugo 105 procentais. Žinoma, kartu su lankomumu išaugo ir elektroninių šiukšlių apimtis.
Viena iš labiausiai žinomų „Facebook“ elektroninių šiukšlių atakų buvo „Koobface“. Šios atakos metu buvo infekuojami „Facebook“ profiliai. „Koobface“ apgavo aukas apsimesdamas „Facebook“ draugais – tai padidino šansus, jog vartotojai nueis į kenkėjiškas nuorodas. „Svetainėje „Facebook“ buvo pastebėta 419 apgaulių. Apgaulė prasideda tuomet, kai „Facebook“ vartotojas apgaunamas ir perduoda sukčiams savo prisijungimo duomenis. Jie gali būti pavagiami ir naudojant specialias programas – „keylogger“. Turėdami prisijungimo informaciją, nusikaltėliai prisijungia prie „Facebook“ vartotojų paskyrų ir siunčia žinutes vartotojų kontaktams, prašydami pervesti pinigus. Dažniausiai šis prašymas pagrindžiamas tuo, jog vartotojas yra svetimoje šalyje“, - rašoma „Project Honey Pot“ ataskaitoje.
Žinoma, nuo elektroninių šiukšlių atakų galima apsisaugoti. Vienas iš efektyviausių būdų – protas. Dabar žmonės jau turėtų atpažinti skirtumą tarp teisėtų elektroninių laiškų ir kompiuterių piratų bandymo apkvailinti. Apsisaugojimo nuo elektroninių šiukšlių palaikymas tapo labai naudingu visai pramonei – ne veltui kompanija „Cisco“ svetainėje „Facebook“ reklamuoja elektroninių šiukšlių bei virusų blokavimo priemonę.
Interneto saugumo kompanija „Websense“ neseniai išleido „Defensio 2.0“ – tai programa, analizuojanti ir klasifikuojanti vartotojo sukurtą turinį svetainėje „Facebook“. Tai padeda apsisaugoti nuo kenkėjiško ir netinkamo turinio. Tokios priemonės aiškiai rodo, kad „Facebook“ turėtų imtis priemonių ir reikalauti didesnės apsaugos.
Naujausi komentarai