Pereiti į pagrindinį turinį

Atsako draudžiantį pranešimą feisbuke paskelbusiems vartotojams: tai ir lieka tik jūsų nuomonė

2023-11-14 10:37
DMN inf.

Lietuvoje pasipylė pranešimų, esą ant savo feisbuko sienos parašius, kad nesutinki duomenų viešinti, jie bus apsaugoti.

Atsako draudžiantį pranešimą feisbuke paskelbusiems vartotojams: tai ir lieka tik jūsų nuomonė
Atsako draudžiantį pranešimą feisbuke paskelbusiems vartotojams: tai ir lieka tik jūsų nuomonė / V. Skaraičio/BNS, feisbuko nuotr.

Sutikti socialinių tinklų vartotojai teigė, kad nelabai atkreipė dėmesio ir, jei jaustų nerimą dėl savo duomenų, tiesiog nesinaudotų feisbuku. Žmonės pažymi, kad nepublikuoja daug asmeninės informacijos, dėl kurios bijotų.

Ar užtenka parašyti pranešimą apie draudimą naudoti asmeninę informaciją ir tikėtis teigiamo atsako, pokalbis su MRU Viešojo valdymo ir verslo fakulteto dekanu Dariumi Štiliumi.

– Ar užtenka parašyti draudžiantį pranešimą ir tikėtis, kad duomenys bus apsaugoti?

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

– Kalbame apie pasirinkimą, kurį feisbukas įdiegė, t. y. susimokėk arba sutik su asmeninių duomenų tvarkymu rinkodaros tikslais. Labai gerai, kad diskutuojame, bet, feisbuke parašius įrašą, tai lieka tik nuomone.

– Ką feisbukas daro su mūsų duomenimis? Kam renka ir ką su jais veikia?

– Yra duomenų, kurie reikalingi paslaugų teikimo tikslais, patys suprantame, kad, jei norime telekomunikacijų paslaugų sutarties, norime naudotis elektroninio ryšio paslaugomis, mums reikia atskleisti savo vardą ir pavardę. Vieni yra duomenys, kurie naudojami paskelbus įrašą ir jį pamatytų viešai draugai. Kiti duomenys yra tie, iš kurių feisbukas ir daro verslą – parduoda reklamą. Tam reikia suprofiliuoti vartotojus, kad būtų tikslesnė reklama. Apie tai ir kalbama – apie duomenis, kurie nebūtini paslaugų sutarčiai įvykdyti.

– Ar gali feisbukas reklamos tikslais naudoti mūsų įkeliamas nuotraukas, vaizdo įrašus? Ar jie įkelti tampa feisbuko dalimi?

– Kad feisbukas parduotų savo reklamą, jam reikia profiliuoti vartotojus – žinoti, ką jie mėgsta. Kuo jis tiksliau suprofiliuoja, tuo tikslesnė reklama ir reklamos paslaugos tampa brangiau apmokamos. Vienas iš būdų – panaudojant slapukų informaciją žinoti, ką vartotojas mėgsta.

Pajuokausiu: kad visiškai apsisaugotumėte, nenaudokite socialinių tinklų.

– Kaip apsaugoti savo duomenis?

– Pajuokausiu: kad visiškai apsisaugotumėte, nenaudokite socialinių tinklų. Yra tam tikri nustatymai, kuriuos leidžia pasirinkti pats paslaugų tiekėjas. Tačiau kalbame apie tai, kaip apsaugoti duomenis, kad jų nenaudotų rinkodaros tikslais ir neprofiliuotų. Kol kas yra tik du variantai – mokėk arba būsi profiliuotas.

– Kas būtų feisbukui, jei duomenys, su kuriais žmonės nesutiko, būtų paviešinti?

– Gali prarasti vartotojų dalį. Kai socialinis tinklas praranda dalį vartotojų, jo vertė smunka. Tam tikroje ES valstybėje gali būti konstatuota, kad sutikimai, kuriuos dabar renka feisbukas, yra neteisėti. Gali būti skiriama bauda.

– Kokiose valstybėse yra taip buvę? Kokio dydžio baudos?

– Airijoje bauda – 1,2 mlrd. eurų. Įrašų rašymas, siekiant apsaugoti savo privatumą, gerai diskusijai palaikyti, tačiau neturi įtakos teismine prasme. Visai kitokią įtaką gali turėti skundas, parašytas priežiūros institucijai, kad feisbukas privertė sutikti, nors nesijaučiate turėjęs laisvą pasirinkimą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų