„Anksčiau būdavo tikimasi, kad IT saugumą bus galima užtikrinti prisidengiant kitų specialistų pareigybėmis. Vis daugėjant pranešimų apie iš įmonių ar sistemų pavogtus duomenis, verslai imasi drąsių sprendimų ir stengiasi apsaugoti jautrią klientų informaciją“, – pasakoja Kauno technologijos universiteto Informatikos fakulteto (KTU IF) absolventas Karolis Šlipaitis.
Saugos svarba
Šiuo metu Karolis dirba programų inžinieriumi įmonėje, kuri turi itin stiprią IT apsaugą, o ja rūpinasi tam specialiai suburta komanda. Pasak įmonės personalo atrankų vadovės Vilijos Vosyliūtės, į duomenų saugumą šioje įmonėje žiūrima labai rimtai ir stengiamasi, kad kiekvienas darbuotojas būtų saugus.
„Iš tiesų kiekvienas įmonės darbuotojas sudalyvauja tam tikruose duomenų saugos mokymuose, savo kompiuteriuose turi įvairias apsaugines programas“, – teigia įmonės personalo atrankų vadovė V. Vosyliūtė.
IT srities specialistams, dirbantiems su nuolat kintančiomis technologijomis ir tendencijomis, po truputį mažėja monotoniškų darbų, todėl daugėja sudėtingesnių, įvairias sritis apimančių užduočių. Dėl to pagrindinis iššūkis, su kuriuo susiduria šiuolaikinės kartos atstovai – procesai, nevykstantys taip gretai, kaip norėtųsi.
„Didelėse kampanijose mokymasis vyksta truputį lėčiau nei šiandieniniai jaunuoliai norėtų. Per mėnesį tobulu specialistu tapti neįmanoma, tad reikia daug kantrybės ir noro“, – kalba V. Vosyliūtė.
Iš tiesų kiekvienas įmonės darbuotojas sudalyvauja tam tikruose duomenų saugos mokymuose, savo kompiuteriuose turi įvairias apsaugines programas.
Reikalingos savybės
Siekiant užtikrinti duomenų saugumą, svarbus specialistų profesinis tobulėjimas – ypač šių dienų kontekste, kai informacijos viešojoje erdvėje itin daug.
„Tarp visos informacijos internete galima rasti daug informacijos bet kuriai nuomonei palaikyti ir dėl vis didėjančio paviršutiniškos informacijos srauto sunkiau atrasti tą tikrąją tiesą“, – tikina K. Šlipaitis, baigęs Informacijos ir informacinių technologijų saugos studijas.
Kritinis mąstymas dar svarbesnis yra inžinieriams, nes dėl savo išsilavinimo ir darbo pobūdžio jie prisiima atsakomybę už savo sprendimus, atsižvelgdami į rinkos, o šiuo atveju – IT saugos tendencijas.
„Inžinieriams tenka išlaikyti tinkamą kritinį mąstymą ir balansą tarp laiko, sunaudojamo kuriant naujoves ir bandant organizacijoje pritaikyti tai, kas jau yra padaryta, remiantis kitų atradimais kaip aksiomomis – galbūt tai, kas jau atrasta, nebūtinai yra universaliai teisinga“, – aiškina KTU absolventas.
Taip pat IT saugos specialistai turėtų domėtis naujausiomis tendencijomis ir saugumo praktikomis. Jiems reikalingas gana platus žinių spektras ir gilus technologijų išmanymas – nuo tinklų iki programinės įrangos.
„Būtent magistrantūros studijų metais daugiau sužinojau apie tai, kaip išnaudoti saugumo spragas teigiamiems pokyčiams, susipažinau su teisiniais aspektais ir projektų planavimu“, – pasakoja Karolis.
Pastebėti detales
Nuolatinio tobulėjimo idėją palaiko ir verslo atstovai, teigdami, kad tai padeda ugdyti visapusiškai išsilavinusius darbuotojus.
„Džiaugiamės savo darbuotojų akademiniais pasiekimais ir juos labai palaikome. Mūsų požiūris į magistro studijas – atviras, todėl suteikiame viską, ko reikia studijuojančiam žmogui – išleidžiame į paskaitas ar atsiskaitymus. Svarbiausia, kad darbas netrukdytų mokslams, o mokslai – darbui“, – tikina V. Vosyliūtė.
Universitete išmokti įvairių sričių pagrindai padeda ne tik geriau suvokti IT saugos privalumus, bet ir lengviau mokytis naujų dalykų darbe. Baigę universitetą absolventai jau žino, kaip kažkas veikia ar veikė anksčiau. Techninės žinios visada reikalingos, jei siekiama atlikti pavestas užduotis, tačiau ne mažiau svarbios ir minkštosios kompetencijos.
„Auksinė taisyklė – techninių įgūdžių mes galime išmokyti, bet svarbiausia, kad žmogus būtų atviras mokymuisi, motyvuotas ir norėtų padaryti kelis papildomus žingsnius, kad būtų mūsų komandos dalimi“, – teigia V. Vosyliūtė.
Smalsumas, analitiniai įgūdžiai ir efektyvus problemų sprendimas – tai tik kelios savybės, kurių reikia dirbant šioje srityje.
„Labai svarbu pastabumas detalėms, nes mažos klaidos ir nepastebėtos smulkmenos gali lemti didelius nuostolius klientams. O bene svarbiausia – gebėjimas komunikuoti, nes visas darbas vyksta komandoje“, – tikina K. Šlipaitis.
Naujausi komentarai